Jullie oordeel over dit bijzonder framenummer Zip 2000 (foto)

alex87

Alex
I.v.m. WOK melding ligt mijn zip uit elkaar.
Na flink schuren boenen etc heb ik het framenummer gelukkig volledig zichtbaar gekregen.
Maar het oogt mij erg vreemd voor een zip 2000.

(zie verder geen sporen van gesjoemel, zip is 2ehands bij een scooterzaak gekocht.)
Hoe ziet het framenummer bij jullie uit?
Kan dit een probleem worden bij herkeuring RDW?

Alvast bedankt voor de input.

Zip framenummer.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Machinaal er in gestanst met keurige letters die perfect recht staan, zoals bij auto's. Aerox/ neos hebben ook kaarsrecht.

Kan ook zijn dat ik het fout herinner uit het verleden, als ze dit allemaal hebben dan ben ik gerust gesteld.
 
ik zie niets verdachts aan het nummer.... helemaal netjes
toen we ze zelf nog deden verduidelijken zag dat het er wel anders uit..

NOOIT aan een frame nummer zitten.. dan kan je scooter nog wel eens op de schroot hoop doen belanden.

spuit er blanke lak overheen .. anders heb je over een jaar wel een probleem.
 
Een Euro 2 scooter met een 2 kleppen motorblok dus...
Ik zie ook niks raars en/of verdachts v.w.b. het nummer!

Weet niet waarvoor je de wok precies gekregen hebt maar ik gok op een te hoge snelheid of te veel power voor een 25km/u exemplaar!?
Machinaal er in gestanst met keurige letters die perfect recht staan, zoals bij auto's. Aerox/ neos hebben ook kaarsrecht.
Kan ook zijn dat ik het fout herinner uit het verleden, als ze dit allemaal hebben dan ben ik gerust gesteld.
Bij mijn Rox uit 2002 staan ze ook niet helemaal recht wat dat betreft...
Vooralsnog niks mis mee zolang het maar leesbaar is en blijft!
spuit er blanke lak overheen .. anders heb je over een jaar wel een probleem
Zeker een goede tip van Super8! Ik heb dit zelf ook gedaan, eerst goed schoonmaken met schuurdoek o.i.d. en dan goed reinigen en spuitklaar maken. Een paar lagen blanke lak erover en je bent klaar!
 
Bij mijn oude vw bus heb ik kopervet over het chassis nummer gesmeerd aangezien deze onder de auto zit, met de apk gaat het er af en daarna gaat er weer kopervet op (tip van een vw specialist)


Normaal vet is meer als genoeg.. Ik zou er ook vet erop doen.. Lak kan naar een tijdje los komen.. Dat vet blijft er altijd eraan geplakt zitten en verdrijft direct al het water en vocht.. En het vet zit dan ook in het nummer zelf (dus je slag letters afdrukken gaan niet uit roesten.
 
ik heb met mijn stalen boot goeie ervaringen met brunox roest-inhibitor/epoxy: stopt de roest en brengt gelijk een harde laag epoxy aan. wel 2 of 3 laagjes doen, de enkele laag aan de binnenkant was niet genoeg en moet deze winter weer..
 
Back
Top