Welke TWEEDEHANDSE soort scooter raden jullie mij/ons aan

Mi-Jo

LOOKING FOR ANSWERS
Hallo allemaal,

Ik heb me op dit forum geregistreerd op de hoop dat ik via jullie er achter kan komen welke TWEEDEHANDSE scooter zou passen bij mijn/onze situatie!
Ik/wij zoeken naar een scooter waarop we genoeg ruimte op het zadel hebben voor ons samen*, betrouwbaar en zo zuinig mogelijk**
Tot nu toe is qua informatie verzameld dat een 4takt scooter met minimaal 12inch banden verstandig is maar daarmee kom ik nog steeds niet gek ver natuurlijk!

*Samen +-150kg met beide een gemiddeld postuur
**Zal (bijna) dagelijks worden gebruikt voor korte ritjes binnen de woonplaats of net er buiten met enkele ritten per maand voor plezier rondritten


Oftewel....
Wie kan helpen met de zoektocht gerichter maken
 
Advertisement - register to remove this

En het belangrijkste, wat is het bedrag?
Wil je het onderhoud zelf uitvoeren of laten uitvoeren?

omdat je voornamelijk in je woonplaats met zijn tweeën wil gaan rijden, raad ik de retro scooter met een breed stuur af.
 
Ik had een aantal jaren geleden een Kymco Like.
Ruim zadel, zeker genoeg voor twee personen en het fijne was het standaard bijgeleverde topkoffer dat tevens functioneerde als rugleuninkje zodat de passagier heel comfortabel kon zitten zonder bang te zijn achterover van de scooter te vallen.
Het was wel een 125cc maar de 50cc is precies hetzelfde.

like125600.jpg
 
Hebben wij ook.
Vind wel bij de Like dat je met je knieën wat meer opgevouwen zit, vergeleken met de Vespa's die we ook hebben.
Maar daar hangt wel een ander prijskaartje aan.
1658387094363.png
1658387200370.png
 
Hallo allemaal,

Ik heb me op dit forum geregistreerd op de hoop dat ik via jullie er achter kan komen welke TWEEDEHANDSE scooter zou passen bij mijn/onze situatie!
Ik/wij zoeken naar een scooter waarop we genoeg ruimte op het zadel hebben voor ons samen*, betrouwbaar en zo zuinig mogelijk**
Tot nu toe is qua informatie verzameld dat een 4takt scooter met minimaal 12inch banden verstandig is maar daarmee kom ik nog steeds niet gek ver natuurlijk!

*Samen +-150kg met beide een gemiddeld postuur
**Zal (bijna) dagelijks worden gebruikt voor korte ritjes binnen de woonplaats of net er buiten met enkele ritten per maand voor plezier rondritten


Oftewel....
Wie kan helpen met de zoektocht gerichter maken


Welke scooters had je zelf in gedachte?
 
Maar daar hangt wel een ander prijskaartje aan.
Klopt inderdaad Vespa is inderdaad niet het goedkoopste merk maar heeft natuurlijk wel wat.
Wat mij direct opviel toen ik overstapte van de Kymco Like naar de Vespa GTS300 Classica , is de lage instap en de enorme beenruimte, maar die van de Like vond ik persoonlijk ook niet slecht maar ik ben natuurlijk maar 1750 mm. ;)
Trouwens die zwarte Like op de foto ziet er ook goed uit.
Mooi front rekje en bagagerekje achter met sissy bar/rugsteuntje!

Echt mooi, zijn deze rekjes van Kymco of van Vespa of een ander after market merk?
 
Last edited:
Klopt inderdaad Vespa is inderdaad niet het goedkoopste merk maar heeft natuurlijk wel wat.
Wat mij direct opviel toen ik overstapte van de Kymco Like naar de Vespa GTS300 Classica , is de lage instap en de enorme beenruimte, maar die van de Like vond ik persoonlijk ook niet slecht maar ik ben natuurlijk maar 1750 mm. ;)
Trouwens die zwarte Like op de foto ziet er ook goed uit.
Mooi front rekje en bagagerekje achter met sissy bar/rugsteuntje!

Echt mooi, zijn deze rekjes van Kymco of van Vespa of een ander after market merk?
Het voorrekje is van Vespa. Zelf erop gemaakt.
Andere rekken en beugels zijn origineel Kymco. Rugkussen is ook van een Vespa (topkoffer)
Omdat de jongens toen achterop zaten en het rekje pijnlijk was in hun rug. Nu kunnen ze er zelf op rijden.
De kleur is trouwens heel erg donkerblauw metallic.
Toen (2010) ook gekeken voor een Vespa.
Kymco kostte toen rond de €2500,- compleet met rekken, beugels en scherm, daar heb je nog geeneens een kale Vespa voor.
 
Back
Top