This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

JS-tuning Carbon sprinters 2009

mijn aanbod geld nog steeds.

je weet me rekeningnummer, gooi er 2 tientjes? ofzo op dan krijg je m vandeweek wel binnen.
 
Heb het overgemaakt.

Nou nu even wat foto's enzo dan. Eerst had ik gisteren de carterkap al voorzien van een laagje PVA lossingsfilm. Om een zo goed mogelijke mal te maken heb ik alle ophangings 'gaten' dicht gemaakt met plasticine klei. Ook de sleuven die in de carterkap aan de zijkant hiermee vol / dicht gemaakt zodat de gelcoat hier niet in loopt en blijft haken. Plasticine klei is zelflossende klei die lekker te kneden is en na het aanbrengen men direct kan beginnen.





Daarna 2 lagen gelcoat met een leuk rood/orangje pigmentje er doorheen erop gedaan:



Hierna begonnen met het lamineren. Als eerste begonnen met de ophangpuntjes te lamineren met 125 gram glasmat aangezien dit inmens moeilijke punten zijn omdat het erg hoekig is etc heb je snel kans op lucht en je kunt er niet goed bij met een ontluchtingsroller. Een dunnere mat impregneerd makkelijker en zodoende heb je minder kans op luchtbellen tussen je gelcoat en laminaat.

Na dit 2 á 3 lagen gedaan te hebben, 3 lagen 300 gram aanbracht en daarna 4/5 lagen 600 gram, in de hoop dat hij straks stevig genoeg is. Er is ongeveer 3kg hars doorheen gegaan.





Morgen lossen en kijken of het wat is geworden Dan nog afwerken en dan kunnen we de eerste carbon versie maken!
 
Ben benieuwd , net zoals iedereen .
Wat ik me wel afvraag:
Is dat voldoende gelcoat op die carterkap? (omdat het nog zo doorschijnend is)
 
Ja de kleur rood dekt niet erg lekker, Maar op de foto zat alleen de eerste laag erop. Maar is wel gewoon voldoende

Ik ben voornamelijk benieuwd of die ophang puntjes een beetje lucht vrij gelamineerd zijn..
 
Ja de kleur rood dekt niet erg lekker, Maar op de foto zat alleen de eerste laag erop. Maar is wel gewoon voldoende

Ik ben voornamelijk benieuwd of die ophang puntjes een beetje lucht vrij gelamineerd zijn..

Nog een vraagje dan :
Wanneer breng jij de 2de laag aan (mits je deze aanbrengt)

Al die hoekjes en kantjes zijn idd erg gevaarlijk, heb ik zelf ook al meermaals problemen mee gehad. Hopelijk is het gelukt met de dunne laagjes en wellicht ook kleine stukjes gebruikt daarbij?
 

Ik breng deze aan als de eerste laag slechts plakt en niet meer afgeeft / nat meer is.

Ik heb voor de hoekjes dus 125 gram mat gepakt, dat is erg dun en met een kwast goed proberen te tamponeren om zo de lucht eruit te drukken. Ook heb ik op sommige plekken een 125 gram matje helemaal uit elkaar geplukt zodat je losse vezels overhoud en dan in een hoekje gelegd zeg maar vormt het nog iets beter.
 
Zou je zoiets, dus iets met veel hoeken waar je een mal van maakt, niet gewoon vacuum kunnen trekken? Of gaat dat niet omdat hij dan de vezels uit elkaar zou duwen omdat ze niet geweven zijn?
 

Ik leg een fillet in lastige hoeken, laat het wel zien als ik een mal van die laptopkap trek
 
Nou vanavond maar weer eens volop verder gegaan. Mal lossen viel niet echt mee ondanks de goede tips van Johannes. De mal raakte dus wel wat beschadigd bij het lossen maar uiteindelijk was het gelukt.

Spiegel eraf gehaald, best lache:



Bijna los:


Toen heb ik de verf uit de mal zitten schuren omdat hij toch nog op enkele plekken is meegekomen. Ondertussen ook de 2 gaten dicht gemaakt met polyester (niet op de foto). En de klei weg gehaald (rotwerkje).

 
Vraag me af hoe je daar je spie hebt onder gekregen .
Nou eerst de malopvullen met plamuur (waar het fout is gegaan)?
 
Nou heb eerst veel met een schroevendraaier gepielt en een stukje van de carterkap weggezaagd..

Maar inderdaad nu gaan plamuren -> spuiten en dan beginnen
 
Nou heb eerst veel met een schroevendraaier gepielt en een stukje van de carterkap weggezaagd..

Maar inderdaad nu gaan plamuren -> spuiten en dan beginnen
Is dat een beetje goed/glad te schuren met al die vormen ja?
Lekker spannend ook tijdens het spuiten , al die gleuven ed is leuk voor lopers .

Succes!