jetforce 125cc compressor

rick0

Well-Known Member
hey ik heb een vraagje.

zijn er ook 125cc jetforce compressors te krijgen ?( los)
dit ivb met een project die ik eventueel wil beginnen 125cc china schakelblok + compressor .
ik heb wel een site waar ze een compressor op een puch hebben gebruikt. maar die compressor is " home made".


http://www.f-tech.ch/projekte/mofakompressor/index.php
http://www.f-tech.ch/images/ansicht1.jpg
http://www.f-tech.ch/images/ansicht2.jpg
http://www.f-tech.ch/images/gehaeusetmsmall.gif

eventuele tips zijn welcom :)



mvg rick
 
Advertisement - register to remove this

zo ziet het er wel naar uit ja... In 1 of ander geknikte tuinslang komt het dan uit... Beetje vaag allemaal, en op een puchblok lijkt het me niet echt nuttig.

De compressors zijn uiteraard wel los te krijgen, maar ik denk dat je je wezenloos schrikt van de prijs. En was de Jetforce geen injectieblok? Dan zou er dus ook een computer inzitten die ook de compressor wel wat seintjes zal geven. Er zijn vast wel kleine compressors te krijgen die volledig mechanisch werken, zonder moeilijk (Lees: niet te begrijpen) electronische poespas.
 
die puch is maar een voorbeeld. maar waar zal je ergens anders een budget compressor kunnen vinden ?. ik heb geen tools om een compressor zelf te maaken. wat ook nog zou kunnen is een turbo pakken en aan de kant waar normaal de uitlaat gassen door heen komen een poelie opzetten ivp door uitlaat gassen te laten draaien . maar ik zie meer een compressor zoals die puch zitten.....

ik ga er een nachtje over slapen :p


mvg rick
 
je kan de tailpipe van een uitlaat ook als een venturi laten werken. wanneer na berekening de hoogste luchtsnelheid plaats vindt in de tailpipe, is dat de juiste plaats voor de turbo. Deze hoeft dan ook geen invloed meer te hebben op de rest van het uitlaat traject. Wanneer de uitlaat dermate dicht langs de inlaat loopt, kan het inlaat traject ook weer zeer kort worden voor turbo begrippen. (iets in een bocht omhoog naar links, daartussen de turbo, en de uitlaat links van het motorblok laten uitmonden.

Maar dat is een turbo verhaal.

Waar men zo'n kleine compressor vandaan moet halen durf ik niet te zeggen. Zoek eens op internet, er zitten in apparaten waar je amper bij nadenkt al gekke spullen als turbo's en compressors. Of deze ook voor motorische doeleinden geschikt zijn/gemaakt kunnen worden, is nog maar de vraag.
 
heb van alles opgezocht, en het komt er op meer dat je een compressor moet gaan bouwen liefst een roots compressor . ik ga nog verder zoeken en probeer zo veel mogenlijke info hier te plaatsen .



rick
 
Back
Top