Het is dat de titel 4-takt en injectiescooters zegt, dat ik het hier plaats, staat het toch verkeerd mag de moddereter het naar het goede forum verhuizen.
Aangezien die Jetforce een tweetakt is.
Ik kan een Peugeot Jetforce overnemen, maar ik heb de gebruikershandleiding van zo'n ding gevonden en daar staat de volgende tekst in:
Het oliepeil regelmatig controleren. Voor een goede smering van de motor, moet u verplicht de volgende olie gebruiken : - Halfsynthetische olie voor tweetaktmotoren met aparte smering.
Behalve de vraag of halfsynthetisch nog wel te krijgen is (mijn huidige scooter is een viertakt en die heb ik nu bijna 8 jaar, dus ik heb niet zoveel verstand meer van 2-takt ), vraag ik me af of ik er ook volsynthetisch in mag kieperen.
Ik heb nog een halve liter tweetaktolie (Total 2TZ) staan, die ik gebruikte voor een buitenboordmotor, maar die is van 2011 (die olie). Is dat nog te vertrouwen na 7 jaar?
Er staat helaas nergens op of het vol, halfsynthetisch of mineraal is.
Dit staat er wel op: Meets requirements TSC1 - API TA
En last but not least, zijn die dingen (die jetforces) een beetje betrouwbaar? Kan er hier op het forum niet zo gauw iets over vinden.
Ben altijd beetje huiverig voor brandstofpompen, oliepompen en waterkoeling (luchtgekoeld kan niet lekken hè?).
mod-edit: Als het een tsdi versie is (injectie) dan mag hij blijven staan, is het een carburateur uitvoering (c-tech), dan word hij verplaatst naar het 2-takt gedeelte. Gelieve even een Prive bericht te sturen wat ermee te doen.
Aangezien die Jetforce een tweetakt is.
Ik kan een Peugeot Jetforce overnemen, maar ik heb de gebruikershandleiding van zo'n ding gevonden en daar staat de volgende tekst in:
Het oliepeil regelmatig controleren. Voor een goede smering van de motor, moet u verplicht de volgende olie gebruiken : - Halfsynthetische olie voor tweetaktmotoren met aparte smering.
Behalve de vraag of halfsynthetisch nog wel te krijgen is (mijn huidige scooter is een viertakt en die heb ik nu bijna 8 jaar, dus ik heb niet zoveel verstand meer van 2-takt ), vraag ik me af of ik er ook volsynthetisch in mag kieperen.
Ik heb nog een halve liter tweetaktolie (Total 2TZ) staan, die ik gebruikte voor een buitenboordmotor, maar die is van 2011 (die olie). Is dat nog te vertrouwen na 7 jaar?
Er staat helaas nergens op of het vol, halfsynthetisch of mineraal is.
Dit staat er wel op: Meets requirements TSC1 - API TA
En last but not least, zijn die dingen (die jetforces) een beetje betrouwbaar? Kan er hier op het forum niet zo gauw iets over vinden.
Ben altijd beetje huiverig voor brandstofpompen, oliepompen en waterkoeling (luchtgekoeld kan niet lekken hè?).
mod-edit: Als het een tsdi versie is (injectie) dan mag hij blijven staan, is het een carburateur uitvoering (c-tech), dan word hij verplaatst naar het 2-takt gedeelte. Gelieve even een Prive bericht te sturen wat ermee te doen.