Japans Blok

Vervangt het membraan..het is een schijf die draait en op het juiste moment opent en dus het mengsel doorlaat...om het ff kort samen te vatten :P
 
op kreidlers zundapps en puchies kun je wel een soort turbo bouwen omdat die zonder membraamkleppen werken dus bouw je druk op tot de spoelpoort opengaat en stouw je ineenkeer veel brandstof in de cilinder

me pa had op zn zundap een krukasaangedreven pomp zitten die lucht de carb in pompte

werkte perfect

liep alleen nietmeer stationair
maarja maakt dat wat uit bij een schakel.
 
Maar die uitlaat die die jappen hebben zijn allemaal lang en zit een klein knikje in. Zal heus wel wat in zitten kwa werking. Hier nooit geprobeerd? Gezien die jappaners altijd wel aardig slim zijn :rolleyes:
 
Ff klein vraagje, waar kan ik meer informatie vinden over die soort turbo op een puch bouwen? Wil dat namelijk ook gaan proberen, maar hij moet daarna ook weer gewoon goe dkunnen rijden als het mislukt....
 
iwai01.jpg

iwai02.jpg

iwai03.jpg

iwai04.jpg

iwai05.jpg

iwai06.jpg

iwai07.jpg

iwai08.jpg

iwai09.jpg

iwai10.jpg

iwai11.jpg

iwai12.jpg

iwai13.jpg

iwai14.jpg

iwai15.jpg

iwai16.jpg


iwai01.jpg

iwai01.jpg

iwai01.jpg
 
picture of the above cilinder is POP 54mm cast-iron cilinder kit for the Minarelli 90cc horizontal engine & it's manufactured in Taiwan. the transfer ports are much better than the stock cilinder but the exhaust port really suck 'coz you can't port it big enough to make these monster stroker motors breathe.

it's better if they made the cilinder with one or 2 exhaust ports 'coz the auxilliary exhaust port in that cilinder are already very close to the cilinder stud holes so porting them would be very unwise.

i myself am building a minarelli horizontal 133cc stroker motor & i already have a 51.5mm stroker crank and the only thing missing is a 57.5mm Malossi cilinder kit & a BW's or Aerox 100 engine which i plan to install on Yamaha Jog scooter.

when completed this should be a very fun street driven scooter.
 
Made in AJ said:
dus het blok van Gilera citta is toch dus met een roterende inlaat niet qua schijf maar via krukas...

citta ,ciao , si etc. is allemaal roterede inlaat , alleen door de krukas integenstelling tot dse meeste roterende inlaten die met een schijf werken.

Yamaha FS1 zijn er ook geweest met een roterende schijf en dat als std bromfiets , alleen kun je er std maar een 16mm carb op schroefen.. en er waren toen nog niet zoveel snelle cilinders en zeker niet zo als nu..
 
Back
Top