Jamarcol laten knallen

Milan00111

New Member
Ik heb een vespa s50 nu een jaar en heb sinds kort een jamarcoluitlaat 2ehands gekocht. Nu hij erop zit knalt (backfire) die nog niet. Heb van sproeier gewisseld 75->80,84,88 nu 88 momenteel. Trekveertjes veranderd en geprobeerd met luchtschroef maar hij poft nu een klein beetje. Ik wil echt knallen eruit laten komen en misschien vlammen. Help wat moet ik doen???
 
Advertisement - register to remove this

Milan00111

New Member
Hoezo te groot hij loopt nog enzo en moet toch juist meer benzine krijgen zodat overige ploft in uitlaat. Ja is eruit
 

MaikelB

Reageert niet op PM's
Je zou inderdaad dan met je luchtstelschroef meer moeten spelen, ik vind het nogal tricky. Maar misschien andere forummers hebben tips.
 

Deurlii

n00b
Ik heb een vespa s50 nu een jaar en heb sinds kort een jamarcoluitlaat 2ehands gekocht. Nu hij erop zit knalt (backfire) die nog niet. Heb van sproeier gewisseld 75->80,84,88 nu 88 momenteel. Trekveertjes veranderd en geprobeerd met luchtschroef maar hij poft nu een klein beetje. Ik wil echt knallen eruit laten komen en misschien vlammen. Help wat moet ik doen???
Ontsteking iets verlaten wilt wel helpen. En zeker direct een kleinere sproeier plaatsen, met zo'n enorme sproeier op std 50cc zal die het nooit goed doen, of je moet ergens valse lucht hebben.
 

Marcovt

Gas is alles
Ontsteking iets verlaten wilt wel helpen. En zeker direct een kleinere sproeier plaatsen, met zo'n enorme sproeier op std 50cc zal die het nooit goed doen, of je moet ergens valse lucht hebben.
hoe zou je dat willen doen al hij cdi ontsteking heeft
 

MaikelB

Reageert niet op PM's
Achter het vliegwiel bij je ontsteking kan je hem iets verschuiven, de plaat. Maar is niet aan te bevelen.

Edit: oeps, Deurlii was eerder
 

Milan00111

New Member
Achter het vliegwiel bij je ontsteking kan je hem iets verschuiven, de plaat. Maar is niet aan te bevelen.

Edit: oeps, Deurlii was eerder
Hoe verschuif je die olaat dan
Post automatically merged:

Grondplaat van de ontsteking een klein beetje vroeger zetten.
Hoe zet je die eerder dan kan je ontsteking verschuiven??
Post automatically merged:

Ontsteking iets verlaten wilt wel helpen. En zeker direct een kleinere sproeier plaatsen, met zo'n enorme sproeier op std 50cc zal die het nooit goed doen, of je moet ergens valse lucht hebben.
Heb ducati cdi erop. Weet niet of het brom of snor is. Is al toen ik hem kocht
 

Deurlii

n00b
Hoe verschuif je die olaat dan
Post automatically merged:


Hoe zet je die eerder dan kan je ontsteking verschuiven??
Post automatically merged:


Heb ducati cdi erop. Weet niet of het brom of snor is. Is al toen ik hem kocht
Is het een ducati ontgrensd?
 

Sparky

Well-Known Member
Deurlii & MaikelB said:
Grondplaat van de ontsteking een klein beetje vroeger zetten.
En dan maar hopen dat je geen te scherp getime-de CDI hebt gemonteerd want het kan dan zijn dat je bij bepaalde toerentallen ontsteekt als de zuiger nog niet op het HDP is, en dan krijg je iets moois!!!

Gesmolten zuigers, kromme krukassen!!!

Idioten die, kost wat kost, een knalletje/vlammetje uit de uitlaat willen hebben en niet nadenken wat dit met hun scooter doet!!!:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 

MaikelB

Reageert niet op PM's
Daarom raadt ik het ook niet aan. Laat staan dat ik persoonlijk zelf niet eens een andere uitlaat zou gaan monteren op een 4t. Maar dat het slecht is voor je blok, daar ben ik het met je eens. Alhoewel, het niet 'zo' snel zal gebeuren dat scenario wat jij schreef.
Post automatically merged:

Heb ducati cdi erop. Weet niet of het brom of snor is. Is al toen ik hem kocht
Dat moet je even controleren, maak eens een foto van je CDI? En wat is je snelheid nu?
 

Bas

Administrator
Staff member
Ik zou niks doen aan CDI/onsteking/sproeier, je gaat hier de boel alleen maar slechter door laten lopen. Net als op de motorfiets, heel even kill switch aan/uit. Je wil gewoon wat onverbrand mengsel in de uitlaat krijgen.
 

Milan00111

New Member
Is het een ducati ontgrensd?
Nee maar ze zeggen met ducati knalt hij niet klopt dat?
Post automatically merged:

Daarom raadt ik het ook niet aan. Laat staan dat ik persoonlijk zelf niet eens een andere uitlaat zou gaan monteren op een 4t. Maar dat het slecht is voor je blok, daar ben ik het met je eens. Alhoewel, het niet 'zo' snel zal gebeuren dat scenario wat jij schreef.
Post automatically merged:



Dat moet je even controleren, maak eens een foto van je CDI? En wat is je snelheid nu?
Daarom raadt ik het ook niet aan. Laat staan dat ik persoonlijk zelf niet eens een andere uitlaat zou gaan monteren op een 4t. Maar dat het slecht is voor je blok, daar ben ik het met je eens. Alhoewel, het niet 'zo' snel zal gebeuren dat scenario wat jij schreef.
Post automatically merged:



Dat moet je even controleren, maak eens een foto van je CDI? En wat is je snelheid nu?
Hij gaat nu bijna 60 is een cdi van ducatu
Post automatically merged:

Nee maar ze zeggen met ducati knalt hij niet klopt dat?
Post automatically merged:



Hij gaat nu bijna 60 is een cdi van ducatu
Vario is eruit. Ging eerst 34 toen vario eruit en nu bijna 60
 

MaikelB

Reageert niet op PM's
Enigste manier om hem te laten knallen is om met je ontsteking te knoeien, wat ik niet aanraadt vooralsnog. Je kan het proberen met een kokusan ontgrensd, maar dat betwijfel ik. Bel anders ff Joey Schaar op hoe dat normaal doet, 9 van de 10 keer krijg je hem zelf aan de lijn. Vragen kan geen kwaad.
 

Aaron.B01

New Member
Vlammen schieten met jamarcol is niet moeilijk. Je heb een brom cdi nodig (ducati geel of grijs) het is mij gelukt met zowel begrensde geel als ontgrensde. Vervolgens om harde kanons knallen te krijgen moet je uitlaat pakking der uit (brommer word er niet weinig tot niets luider van), je sproeier maat moet je niet hoger maken dan wat de juiste afstelling is van je brommer. DIT IS WEL BELANGRIJK de knallen en vlammen komen pas als je de stationair schroef zo laag mogelijk zet hiervoor moet je waarschijnlijk de mengsel schroef een beetje aanpassen. Persoonlijk staat mijn stationair rond de 1600 rpm met een 80 cc cilinder en 24mm carb(knallen klinken als geweers schoten bij mij). Wat je ook nog kan doen is een naraku of malossi nokas dat wil ook nog wel eens helpen maar is niet nodig. Het maakt niet uit of je 50 of 80 cc heb. Nu om hem te laten vlammen zet je hem op je tussenbok zorg je dat de motor warm is en haal je het gas open maar let op dat je hem niet in ze toeren limiet laat schieten (dit hoor je duidelijk door het stotteren van je brommer en dat vind je blok niet fijn) en vervolgens laat je je gas los, je kan ook na het loslaten van je gas het contact slot tussen van uit naar aan draaien terwijl je gas dicht zit(van met het contact slot kloten krijg je constanter knallen) probeer niet te veel je blok op volle toeren te draaien zonder dat je achterwiel op de grond staat dit vind je motor namelijk ook niet fijn om in de lucht rond te draaien. Hoogstwaarschijnlijk zul je met vlammen schieten niks slopen zolang je niet met de ontsteking gaat kloten aangezien de piaggio 4 takt blokken tot 12.600 rpm aankunnen zonder kapot te gaan en het maximale rpm toegelaten van een ontgrensde cdi 12.000 dus je zal je blok niet zo snel kapot maken let wel op je uitlaat als je niet rijd want die kan rood heet worden als je te lang het gas open houd terwijl die stil staat. Ik hoop dat dit geholpen heeft
 
Advertisement - register to remove this
Top