Jamarcol Uitlaat Decibel

Advertisement - register to remove this

95 als je met je oor naast de demper gaat zitten. Maar jamarcol met DB killed is redelijk acceptabel geluid voor andere mensen in het verkeer en het geluid word toch wat voller en dieper in vergelijken met een turbokit met db killer want persoonlijk klinkt dat 't zelfde als een standaard uitlaat
 
95 als je met je oor naast de demper gaat zitten. Maar jamarcol met DB killed is redelijk acceptabel geluid voor andere mensen in het verkeer en het geluid word toch wat voller en dieper in vergelijken met een turbokit met db killer want persoonlijk klinkt dat 't zelfde als een standaard uitlaat

Bedankt
 
Wie weet er hoeveel geluid de jamarcol uitlaat maakt met db killer in decibel?
Officieel net niet toegestaan op de weg maar als je voorderest netjes rijdt en ook netjes tegen oom agent bent denk ik niet dat ze je aanhouden voor het geluid. Maar als je bijvoorbeeld gestopt word omdat je te snel of roekeloos rijdt, en oom agent al geirriteerd is kan hij er een boette voor geven. Maar de kans is heel klein veel vrienden hebben deze zonder decibel killer en hebben er nooit problemen mee gehad.
 
Officieel net niet toegestaan op de weg maar als je voorderest netjes rijdt en ook netjes tegen oom agent bent denk ik niet dat ze je aanhouden voor het geluid. Maar als je bijvoorbeeld gestopt word omdat je te snel of roekeloos rijdt, en oom agent al geirriteerd is kan hij er een boette voor geven. Maar de kans is heel klein veel vrienden hebben deze zonder decibel killer en hebben er nooit problemen mee gehad.
Weet je toevallig ook of je snel wordt aangehouden met een akrapovic zonder db killer? Ben van plan de db killer uit mijn akra te halen (50cc zip)
 
Weet je toevallig ook of je snel wordt aangehouden met een akrapovic zonder db killer? Ben van plan de db killer uit mijn akra te halen (50cc zip)
Al die uitlaten komen op hetzelfde neer dus ja je hebt kans om aangehouden te worden en je valt nogmeer op zonder decibellkiller. Alleen de turbokit uitlaat is goedgekeurd met decibelkillers erin. Het geluid dan.
 
Al die uitlaten komen op hetzelfde neer dus ja je hebt kans om aangehouden te worden en je valt nogmeer op zonder decibellkiller. Alleen de turbokit uitlaat is goedgekeurd met decibelkillers erin. Het geluid dan.
De akrapovic is volgens mij ook EU goedgekeurd met de db killer erin.
Helaas zit de schroef van de db killer wel echt muur en muurvast, wil t dus wel een beetje weten voordat ik hem eruit haal :)
 
De akrapovic is volgens mij ook EU goedgekeurd met de db killer erin.
Helaas zit de schroef van de db killer wel echt muur en muurvast, wil t dus wel een beetje weten voordat ik hem eruit haal :)

hij hoort er redelijk makkelijk uit te komen. Ik zou er eerst wat kruipolie tussen spuiten voordat je hem doldraait. Waarschijnlijk is de bout en het schroefdraad in de db killer van roest vrij staal, wat door hoge temperaturen aan elkaar ''gelast'' kan gaan zitten
 
Ik
hij hoort er redelijk makkelijk uit te komen. Ik zou er eerst wat kruipolie tussen spuiten voordat je hem doldraait. Waarschijnlijk is de bout en het schroefdraad in de db killer van roest vrij staal, wat door hoge temperaturen aan elkaar ''gelast'' kan gaan zitten
Ik ga vanmiddag Ff aan de slag met wat WD40, misschien dat dat helpt... had ‘m idd nog niet dolgedraaid, dan moet ik m eruit ‘boren’ ofzo :/
 
De akrapovic is volgens mij ook EU goedgekeurd met de db killer erin.
Helaas zit de schroef van de db killer wel echt muur en muurvast, wil t dus wel een beetje weten voordat ik hem eruit haal :)
Als je een echte akra hebt is hij goedgekeurd lijkt me ja. Maar het licht ook een beetje aan de bocht hoe hard het geluid word want er zijn geen officele akrapovic bochten voor scooters. Ik dacht daarom dat je ook een fake akra had gemonteerd. Maar ik weet vrij zeker dat zonder decibel killer de uitlaat niet meer toegestaan is qua geluid. En officieel is een niet originele uitlaat al niet toegestaan.
 
De DB killer van die jamarcol doet precies 0.0, maar de uitlaat heeft een CE keurmerk volgens een maatje van me. Nog nooit aangehouden ermee en ik trek hem met me 90cc vaak flink open in het centrum. Vooral in smalle straatjes enzo kan je je scooter even flink laten knallen. Ik had bij aankoop al direct de DB killer eruit gehaald en even getest wat het effect was met of zonder. Met een grotere cilinder is er echt geen verschil dat ding gaat zo ontiegelijk hard
 
De DB killer van die jamarcol doet precies 0.0, maar de uitlaat heeft een CE keurmerk volgens een maatje van me. Nog nooit aangehouden ermee en ik trek hem met me 90cc vaak flink open in het centrum. Vooral in smalle straatjes enzo kan je je scooter even flink laten knallen
Decibell killer doet zeker wel iets alleen vrij weinig met t geluid. Met decibell killer rijdt hij toch n beetje anders en heb ik geen grootte klappen/vlammen. Zonder wel. In geluid indd bijna geen verschil.

En als die bij jou niks doet zou ik hem er lekker inlaten want dan kun je hem altijd aanwijzen als je staande word gehouden....
 
Decibell killer doet zeker wel iets alleen vrij weinig met t geluid. Met decibell killer rijdt hij toch n beetje anders en heb ik geen grootte klappen/vlammen. Zonder wel. In geluid indd bijna geen verschil.

En als die bij jou niks doet zou ik hem er lekker inlaten want dan kun je hem altijd aanwijzen als je staande word gehouden....

alsof ik met mijn zwaar opgefokte 90cc met raceonderdelen ga stoppen, wat denk je nou zelf maat. Ik heb sowieso geen vlammen eruit, je scooter staat dan veel te rijk afgesteld
 
Als je een echte akra hebt is hij goedgekeurd lijkt me ja. Maar het licht ook een beetje aan de bocht hoe hard het geluid word want er zijn geen officele akrapovic bochten voor scooters. Ik dacht daarom dat je ook een fake akra had gemonteerd. Maar ik weet vrij zeker dat zonder decibel killer de uitlaat niet meer toegestaan is qua geluid. En officieel is een niet originele uitlaat al niet toegestaan.
Is idd een echte akra, kostte ook wat ;)
Zit ook een custom voorbocht op (rvs) gemaakt voor 50cc
De DB killer van die jamarcol doet precies 0.0, maar de uitlaat heeft een CE keurmerk volgens een maatje van me. Nog nooit aangehouden ermee en ik trek hem met me 90cc vaak flink open in het centrum. Vooral in smalle straatjes enzo kan je je scooter even flink laten knallen. Ik had bij aankoop al direct de DB killer eruit gehaald en even getest wat het effect was met of zonder. Met een grotere cilinder is er echt geen verschil dat ding gaat zo ontiegelijk hard
Centrum van?

Ik heb t net nog ff geprobeerd met WD40, maar met m’n inbus (4) komt de bout er helaas nog niet uit. Moet m er misschien maar gaan uitboren ofzo, of iets met een dop proberen (weet alleen dan niet welke ik nodig moet hebben)
T is zo’n ding:
C326B260-7EB2-41FD-8E7F-2459119944FB.jpeg
 
Is idd een echte akra, kostte ook wat ;)
Zit ook een custom voorbocht op (rvs) gemaakt voor 50cc

Centrum van?

Ik heb t net nog ff geprobeerd met WD40, maar met m’n inbus (4) komt de bout er helaas nog niet uit. Moet m er misschien maar gaan uitboren ofzo, of iets met een dop proberen (weet alleen dan niet welke ik nodig moet hebben)
T is zo’n ding:
View attachment 58466

bij mij zat er een torque in de uitlaat geen inbus, heel raar.

centrum van de stad uiteraard, ben al een keer door een BOA achterna gezeten in een gemeente busje, maar die kon me niet bijhouden
 
alsof ik met mijn zwaar opgefokte 90cc met raceonderdelen ga stoppen, wat denk je nou zelf maat. Ik heb sowieso geen vlammen eruit, je scooter staat dan veel te rijk afgesteld
Een vlammetje als je na n stukkie volgas rijdt en vervolgens gas loslaat is harstikke normaal. En wat jij beweert over de decibell killer klopt niet elk motortje reageert er anders op. Mijne rijdt geknepen met alle decibell killers erin.
 
Een vlammetje als je na n stukkie volgas rijdt en vervolgens gas loslaat is harstikke normaal. En wat jij beweert over de decibell killer klopt niet elk motortje reageert er anders op. Mijne rijdt geknepen met alle decibell killers erin.

ik had alleen vlammen toen mijn scooter niet goed stond afgesteld en als hij koud was.
 
Je kan ook een pijp op de inbus of ratel zetten zodat je meer kracht kan zetten
Heb de bout er uit gekregen met dop 8mm

Nu volgend punt; DB killer zit muurvast. Heb het verschillende keren (warm en koud, WD40 gebruikt) geprobeerd met een waterpomptang maar krijg er geen beweging in (kan zo hard trekken als ik wil), moet ik dan iets van een haak achtig gereedschap hebben om ‘m eruit te kunnen trekken (of timmeren)?
 
Back
Top