Originally posted by ABT
Ja als je de compressor erop zet loopt ie veel te arm, maar met ram air krijg je denk ik max 0,.. bar druk en met een compressor 8bar dus dat is niet echt te vergelijken denk ik.
Originally posted by ABT
Idd, maar zou je dan powerjet nodig hebben om het werkend te krijgen ofzo?
Originally posted by Cloak
tja maar dan heb je het ook echt over 400m sprints (mocht het iets uitmaken). Zodra je het over 150m heb, zit je dan met je mooie ram air
Misschien komt me dure kartcarb toch nog van pas.
edit:
als je nou een kleine airbox neemt (tegrote van een kartbox) dan wordt hier toch veel sneller druk opgebouwd?
zou dit dan toch iets kunnen opleveren incombinatie met een kartcarb?
Originally posted by Honda NSR-II
Als je de carb compleet in die overdruk zet dan heb je daar toch geen powerjet voor nodig?
Originally posted by scully
Een intercooler heeft alleen nut op een geblazen motor omdat de 'koele' buitenlucht samengeperst wordt in de compressor of G-lader of turbo.Dus door die samenpersing komen alle luchtdeeltjes dichter bij elkaar en gaan ze sneller bewegen. Doordat ze sneller gaan bewegen worden ze warmer.En als iets warm word, zet het uit.Ook gewoon lucht dus.Die warme lucht word in de intercooler weer door de buitenlucht afgekoeld en komt dus weer samen zodat er meer geblazen lucht in het blok past.De computer past zn inspuiting daar weer op aan en zo krijg je dus de extra pk's bij een geblazen motor.Ik ga zelf trouwens een 2e intercooler op mn G40 zetten.
Originally posted by @rie
beetje lastig uitgelegd
tis tog simpele natuurkunde dat koude lucht meer deeltjes bevat als warme lucht en hoe meer deeltjes hoe meer het kan uitzetten: dus een krachtigere explosie
Originally posted by JohanS
Zooo ezel, dacht je dat je ff wijs was? Trek dat natuurkunde boek nog maar eens open!!