intercooler

Originally posted by Dhr Projectx17
hier spreekt de kenner :)(mol)

maar ram air heeft niks te maken met het kouder maken van de lucht hoor

Dat snap ik ook wel dat ram-air iets heel anders is :|
Ik zei dat Creco een soort ram-air systeem had OF een systeem met koude lucht, ik heb beide dingen een keer gehoord, ik heb niet gezegd dat het hetzelfde was, lees eens goed!

Ram-air is meer lucht in de carb krijgen dan dat het atmosferisch aankan, je krijgt dus een overdruk in de airbox, en de lucht wordt erin geperst, dat is ram-air. Daarom werkt ram air pas boven een bepaalde snelheid, sorry, maar ik weet heus wel waar ik over praat.
 
Originally posted by Dhr Projectx17
hier spreekt de kenner :)(mol)

maar ram air heeft niks te maken met het kouder maken van de lucht hoor
Ik deed op de meeting in Lelystad precies hetzelfde. De brandstofpomp was toen uitgevallen. Gevolgen: de zuiger kwam uit de uitlaat sproeien :D
 
Best interessant, scheelt je een hoop dure shit voor nos, maar stel als je wel een extra brandstofslang aansluit , trekt je blokje dit dan wel of loopt het met dit systeem geheid vast?
 
Ik heb ff op wat motor forums gekeken, maar een air-ram systeem gaat denk ik niet werken voor alleen sprints :)

Maar denk dat pure zuurstof wel kan helpen maar in kleine mate...want lijkt mij als je pure zuurstof gaat gebruiken(of mengt met "gewone" zuurstof) dat je motor te snel te heet wordt. Kan je beter NX of NOS gebruiken dan wordt je blok gelijk gekooled door de stikstof die vrijkomt bij de verbranding.

of zit ik er naast?
 
Hoe wil je die extra brandstofslang aan gaan sluiten dan? En daarmee gaan doseren?
Std. zit dat dus al op een kit van NX/NOS en ik denk nog steeds dat het goedkoper is dan zelf maken/prutsen. Zeker als je eerst je onderdelen moet gaan testen op de juiste werking enzo.
 
Originally posted by hebo-aeroxje
Maakt een runner met standaard filter ook niet gebruik van een gelijkvorming principe ?

Uuhh nee, niet echt. Je hebt idd wel van die buizen van voor naar achter, maar het wordt zwaar afgeremt door dat schuimfilter en dan moet het vervolgens nog weer is naar achter naar je carb toe. Dus dat is het totaal niet nee.

Maar cloak waarom gaat het RamAir systeem bij sprints niet werken dan, gewoon omdat je op het begin te langzaam rijdt?
 
Originally posted by Pronk
....in de carb krijgen dan dat het atmosferisch aankan, je krijgt dus een overdruk in de airbox, en de lucht wordt erin geperst, dat is ram-air. Daarom werkt ram air pas boven een bepaalde snelheid, sorry, maar ik weet heus wel ......

Ik neem aan dat je op mij reageert.

Pronk, was geen (eens) een reply op jou, maar in algemeen. Het leek erop alsof er meerdere zaken door mekaar werden gehaald.

Niemand twijfelt aan je kennis hoor, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen. (dat is af te lijden uit je reactie)
 
Originally posted by Folkert@MinaRally
Ik neem aan dat je op mij reageert.

Pronk, was geen (eens) een reply op jou, maar in algemeen. Het leek erop alsof er meerdere zaken door mekaar werden gehaald.

Niemand twijfelt aan je kennis hoor, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen. (dat is af te lijden uit je reactie)

De quote was op jou, en op degene die later nog eens zei dat het idd anders werkte. Aangezien ik degene was dei vertelde over die 2 systemen, dacht ik dat je het alleen tegen mij had. En ik voelde me idd lichtelijk aangevallen, sorry daarvoor ;)
 
Originally posted by BlackRunner
Maar cloak waarom gaat het RamAir systeem bij sprints niet werken dan, gewoon omdat je op het begin te langzaam rijdt?

Voor zover ik begrepen heb uit een motorblad heeft Ram-air pas echt zin bij snelheden boven de 200km/u.
 
Originally posted by Chiel
Voor zover ik begrepen heb uit een motorblad heeft Ram-air pas echt zin bij snelheden boven de 200km/u.

Ik denk dat dat sowiezo heel erg verschilt per volume van de 'air-box' waar het inkomt heh. In een scooter/kart box denk ik dat je bij 100 km/h al een behoorlijke overdruk krijgt hoor.
 
Originally posted by Pronk
Ik denk dat dat sowiezo heel erg verschilt per volume van de 'air-box' waar het inkomt heh. In een scooter/kart box denk ik dat je bij 100 km/h al een behoorlijke overdruk krijgt hoor.

Dat zal bij een sprint dus pas héél erg laat zijn, dus gewoon niet realiseerbaar voor sprints. Maar wel stoer als je het hebt natuurlijk:P
 
Is aan (ruime) air box nou noodzakelijk, om een drukkamer te hebben, of zou het ook kunnen door de opening van de carb naar voren te zetten (even kappen enzo wegdenken)
 
Wat bedoel je met de ontluchting van je carburateur aansluiten op een airbox, wil je daar ook druk op hebben ofzo?
 
Ik snap hem ook niet, enige wat ik kan bedenken is ontluchting van de benzine tank, die op sommige motoren aangesloten zit op de air box, om daarmee de benzine onder druk te zetten (voor betere, constantere benzine toevoer)
 
Originally posted by ABT
Wat bedoel je met de ontluchting van je carburateur aansluiten op een airbox, wil je daar ook druk op hebben ofzo?

ja, omdat anders je carb. opeens arm gaat lopen. Carb. werkt op drukverschil, daarom komt er een bepaalde hoeveelheid benzine naar boven. Ontluchting is 1 van die nippeltjes op je carb.


Test het anders zelf maar, door bv. door je carb te blazen met een compressor, gaat geheid slecht lopen/inhouden.
 
Ja als je de compressor erop zet loopt ie veel te arm, maar met ram air krijg je denk ik max 0,.. bar druk en met een compressor 8bar dus dat is niet echt te vergelijken denk ik.

Maar is het zo dat als je druk op de overloopjes zet dat er meer benzine wordt aangevoerd?

Ik vroeg me ook al af hoe ze dat deden op de 125/250 racers met ram-air en een carb..........
 
Back
Top