intercooler

lijkt mij als je een slangetje aan je spruitstuk laat maken en langzaam (bijnapure)zuurstof laat ontsnappen heb je dus meer zuurtstof te verbranden. Afhankelijk hoesnel je de zuurstof laat ontsnappen hoemeer brandstof je kan verbranden.


Of plaats een co2 filter in je luchtfilter, wat duikers ook gebruiken. (is ook maar een wild idee)
 
Originally posted by Brandblusser
Stikstof in gasvorm om de lucht dermate af te koelen dat je enorm comprimeerd..
Zoiets werkt NoS ook meen ik.

N2O is nos wordt gesplits in 2*N2 en O2.

Je kan wel vloeibare stikstof kopen Is zoon - 70 graden celcius. Ik denk dat je hier een heel eind mee komt om je buddy te koelen. Ik trek de temperatuur in een ruimte van 10 m^3 al flink omlaag met enkelt vullen van een kleine cilinder. Als ik een liter op de parkeerplaats gooi krijg je een soort atoomwolk en voel je ook koude lucht. Alleen het wordt een duur geintje denk ik. Maar als je het tot je beschikking hebt kan je er leuk mee experimenteen.
 
Intercooler heeft alleen zin als je een lang inlaattraject hebt. Helemaal als je er een turbo (heet) tussen hebt zitten en als de lucht daardoor comprimeert (heet).

Dit is allemaal niet van toepassing op een scooter, die heeft een kort traject, zuigt en comprimeert dus niet.
 
Dila maakte inderdaad gebruik van RAM air. Is een heel erg moeilijk constant te houden systeem als je niet weet waar je het precies over hebt.
 
Ik ken dirk best goed, kom heel vaak bij ze winkel.
En er was op dat moment nix gedemonteerd van de zip, hij liet ze zelf rijden op het industrieterein die dag.
Maar dat hij bloedserieus is met sleutellen dat is zeker waar, hij verstaat ze vak echt goed.
 
Originally posted by Cloak
lijkt mij als je een slangetje aan je spruitstuk laat maken en langzaam (bijnapure)zuurstof laat ontsnappen heb je dus meer zuurtstof te verbranden. Afhankelijk hoesnel je de zuurstof laat ontsnappen hoemeer brandstof je kan verbranden.
Vergeet dan niet een 2e slangetje te maken met benzine toevoer ;)
 
Pure zuurstof in je blok geeft wel leuke effecten. Dan komt je bougie er waarschijnlijk aan de voorkant uit en ligt je uitlaat op Mars.
 
Originally posted by BART#21
Pure zuurstof in je blok geeft wel leuke effecten. Dan komt je bougie er waarschijnlijk aan de voorkant uit en ligt je uitlaat op Mars.

Laat Nasa dat dan maar eens nadoen ;)

Maar heb inderdaad vernomen dat dat grappig effecten geeft
 
was toch ook een scootje in klaaswaal met koninginnedag afgelopen jaar die dat had? En die had z'n benzine ook niet aangesloten meende ik? Ding liep iig erg mooi en hard vast 8)
 
Hij had zowieso geen NX kit. Wat het wel was weet ik niet, maar wat ik altijd hoorde was dat het een NOS kit van Fred Motoren was. Tenminste het is daar te koop.
 
was idd pure zuurstof, ding ging op testbank in klaaswaal van 16.7 naar 23pk (niet erg slecht dus, voor amateurs)
bij de 23 liep ie wel goed vast...(anders was ie misschien verder gegaan?)
 
Iedereen heeft het hier wel over ram air, maar dat heeft toch totaal niks te maken met dat de lucht kouder wordt gemaakt.
Ram-Air is gewoon een directe toevoer van de lucht, dus een opening vol in de rijrichting, oftwel naar voren en due niet een carb, air box die het van achteren "actief" moet aanzuigen.
 
Originally posted by Folkert@MinaRally
Iedereen heeft het hier wel over ram air, maar dat heeft toch totaal niks te maken met dat de lucht kouder wordt gemaakt.
Ram-Air is gewoon een directe toevoer van de lucht, dus een opening vol in de rijrichting, oftwel naar voren en due niet een carb, air box die het van achteren "actief" moet aanzuigen.

Juist idd, dat is RAMair dat heeft de nieuwe R1 ook. Dat scheelt hem 9 pk van 171 naar 180 dacht ik zo.

En die gast @ klaaswaal had Purezuurstof injectie ja. Op een meeting daarvoor in bodegraven beweerde hij idd nog dat het NOS was. Maar in Klaaswaal sprak hij zelf al over purezuurstofinjectie.
 
Back
Top