Originally posted by Dhr Projectx17
hier spreekt de kenner(mol)
maar ram air heeft niks te maken met het kouder maken van de lucht hoor
Ik deed op de meeting in Lelystad precies hetzelfde. De brandstofpomp was toen uitgevallen. Gevolgen: de zuiger kwam uit de uitlaat sproeienOriginally posted by Dhr Projectx17
hier spreekt de kenner(mol)
maar ram air heeft niks te maken met het kouder maken van de lucht hoor
Originally posted by hebo-aeroxje
Maakt een runner met standaard filter ook niet gebruik van een gelijkvorming principe ?
Originally posted by Pronk
....in de carb krijgen dan dat het atmosferisch aankan, je krijgt dus een overdruk in de airbox, en de lucht wordt erin geperst, dat is ram-air. Daarom werkt ram air pas boven een bepaalde snelheid, sorry, maar ik weet heus wel ......
Originally posted by Folkert@MinaRally
Ik neem aan dat je op mij reageert.
Pronk, was geen (eens) een reply op jou, maar in algemeen. Het leek erop alsof er meerdere zaken door mekaar werden gehaald.
Niemand twijfelt aan je kennis hoor, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen. (dat is af te lijden uit je reactie)
Originally posted by BlackRunner
Maar cloak waarom gaat het RamAir systeem bij sprints niet werken dan, gewoon omdat je op het begin te langzaam rijdt?
Originally posted by Chiel
Voor zover ik begrepen heb uit een motorblad heeft Ram-air pas echt zin bij snelheden boven de 200km/u.
Originally posted by Pronk
Ik denk dat dat sowiezo heel erg verschilt per volume van de 'air-box' waar het inkomt heh. In een scooter/kart box denk ik dat je bij 100 km/h al een behoorlijke overdruk krijgt hoor.
Originally posted by ABT
Wat bedoel je met de ontluchting van je carburateur aansluiten op een airbox, wil je daar ook druk op hebben ofzo?