Inrijden gietijzeren cilinder

Hai,

Ik heb sinds kort een nieuwe cilinder laten monteren op mijn Yamaha aerox 2t uit 2003 (gietijzeren van mezoly) hoe kan ik deze het beste inrijden en waar moet ik echt op letten. en kan iemand mij ook uitleggen hoe ik het beste kan mengen en hoe ik kan achterhalen wat mijn mengverhouding is want snap er niet echt veel van.

mvg
 
Advertisement - register to remove this

Wat is koolafzetting? lijkt me niet goed maar gewoon 1:45 gebruiken dus
1op50 is prima
Post automatically merged:

Dit onderwerp is hier al 20 jaar besproken.
Je had al 5 scooters in kunnen rijden.
Je 50cc halve zoly gaat niet stuk als je er 1 op 50 voor gaat mixen.

De eerste reactie op dit bericht is een coulance.
Los van alle verhaaltjes hier, als jij een paar rondjes door de straat rustig rijdt, 1 op 50 mixt met action olie.
En daarna volgas.

Hij gaat echt niet stuk.
Er heeft vroeger een keer een sjonnie gezegd dat je je cilinder MOET inrijden en nu 20 jaar later krijg je dit soort topics waarvan er al tig zijn.


De vraag 'wat is koolafzetting' kun je toch gewoon in google intikken?

Overigens had je dat ook met je hele topic kunnen doen.

smula-dienblad-transparant__12979_pe091936_s5.jpg
Eindelijk iemand die me snapt. Inrijden is van het kaliber sinterklaas paashaas en tandenfee. Roep ik al 20 jaar maar niemand die me gelooft. En dat terwijl ik diep van binnen toch altijd wel gelijk heb
 
Sluit me aan bij de twee eerdere reacties. Ik hield vaak 100km aan, dan had ik de boel intussen ook lekker afgesteld. Dus gewoon gas geven, meestal ben je te bang. En met een Mezoly cilinder zou me het echt een biet wezen.
 
Sluit me aan bij de twee eerdere reacties. Ik hield vaak 100km aan, dan had ik de boel intussen ook lekker afgesteld. Dus gewoon gas geven, meestal ben je te bang. En met een Mezoly cilinder zou me het echt een biet wezen.
En als je een paar nieuwe schoenen koopt die niet lekker zitten merk je dat al na 2 stappen toch? Of ga je ze ook eerst 10km inlopen en dan daarna denken nee zit niet goed als het niet goed zou draaien merk je zoiets al binnen 2min, daar hoef je echt geen 100km voor te rijden. En of het nou een Mezoly is van bijv 100 of je pakt mijn Ottopunto van 600 als het kapot draait blijft het zonde.
 
Sowieso wel. Ik wil een zo goed mogelijke verbranding. Dan ga ik herhaaldelijk met wisselende sproeiers een stukje rijden. Tot dat ik het goed vind.

Ga nou niet tof lopen doen.
Ja dat doet iedereen toch met afstellen? En als je gaat afstellen geef je toch ook volgas? Anders kun je wel sproeiers blijven wisselen tot je erbij neervalt maar je krijgt daar pas een goed beeld bij wanneer je volgas geeft wat ik ook zeg dat je prima kan doen...
Ik probeer je alleen ff mijn persoonlijke ervaringen met het sprookje inrijden te delen. Wat je er mee doet is helemaal aan jou, denk alleen dat je een slecht afgestelde scooter binnen 100km eerder met half gas in de soep draait dan een goed afgestelde scooter met 10km en meteen vol gas. Overigens tot jij het goed vind is wat anders dan gewoon ff checken bij je bougiekleur of het goed staat afgesteld

En als ik lekker tof wil doen dan mag ik dat gewoon hoor
 
Back
Top