Beste is naar mijn idee.
Extra erbij smeren dat die wat rijker staat. En dan kan je denk ik een olie goedje erin doen dat voor inrijden bedoeld is.
Daarnaast is belangrijk dat de sproeier niet te arm staat.. En de motor bij koud altijd rustig warm rijd zonder continu vol op het gas te zetten..
Als je hem goed wilt inrijden zou ik vooral niet te hard willen en gewoon rond de 35 /40 op de teller houden en dan een zo laag mogelijk toerental op zoeken. (meer toeren betekend niet dat die sneller is ingereden, kan er wel voor zorgen dat je je zuigerenveren ermee beschadigd.
Dan zeker de 400km aanhouden.. Tijdens het rijden voel je al snel of dat die nog wat rauw rijd, en dan zou ik zeker nog even wat rustig aan doen..
Ook word er vaak gezegd dat als je te langzaam gaat je een stoot rand in je cilinder krijgt.. Dat gebeurd nog niet bij 400 of 500km gereden te hebben, wel als je naar inrijd periode zo door blijft rijden..
Het ligt ook aan de kwaliteit van de cilinder hoe lang het inrijden duurt.. Een cilinder met minimale bramen is eerder ingereden dan een cilinder die slecht is afgewerkt.
Hierboven, spelen met het gas heb ik ook ooit eens gedaan bij inrijden, daarmee wel de zuigerveren mee verprutsen..
Beste is je gas gewoon beetje openen en dan beetje opvoeren dat je op een rustige snelheid de 35 / 40 op teller haalt.
En beter gewoon op rustige toeren laten inlopen. Dus niet hele tijd versnellen en aan je gas hangen, is bepaald niet goed voor de cilinder.
Overigens is een 2takt cilinder wel sneller ingereden dan een 4takt cilinder..
Merkte bij mijn new fly 4t 2valve pas een beetje verschil na 1000km..