Inhouden Gillera runner SP

Marpie

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een Gillera runner SP50 van 2006 (nieuw model), carburateurversie met kilometerstand 10.000 km.

Na de inrijperiode, heeft de dealer hem getuned, door de varioring eruit te halen, pikkie vd uitlaat dicht te knijpen etc, wat uiteindelijk een snelheid van ca 70 km/uur op leverde. Verder is er niets aan gedaan.

Ik heb vorige week een aantal dingen vervangen cq gecontroleerd (zeg maar 10.000 km beurt), maar sinds die tijd trekt hij iets minder en lijkt het of hij met vol gas inhoudt. Als ik iets gas terug neem, dan wil hij weer iets harder gaan lopen, maar rond de 66 km/uur houdt het op. Met een beetje wind mee, kom ik uiteindelijk wel weer op de 70, echter zat ik hier voorheen standaard al op.

Voordat iedereen denkt dat ik overal aan heb lopen draaien ofzo, dit is niet zo. Het begon toen ik de bougie en luchtfilter vervangen had. Toen liep hij voor geen meter meer. Nader onderzoek en navraag bij de dealer, wees uit dat de luchtfilter welke ik gekocht had, iets groffer was dan de originele die erin zat, waardoor de mengverhouding opnieuw afgesteld moest worden. Ik heb dit gedaan en sindsdien loopt hij weer "prima", echter trekt hij minder en zoals gezegd lijkt het of hij bij vol gas inhoudt.

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen? Het lijkt erop of hij meer bezine moet krijgen, maar voordat ik de bougie en luchtfilter vervangen had, liep hij als een trein. Kan het zijn dat er een grotere sproeier in moet? Opzich niet erg, maar aan de andere kant ook wel gek dat als je alleen bougie/luchtfilter vervangt dat je dan gelijk je hele scooter weer opnieuw moet afregelen. Hij trekt ook niet lekker meer, en het duurt erg lang voordat hij uiteindelijk weer op zijn topsnelheid komt. De gewichten zijn ook nog "nieuw" (volgens de dealer) en konden nog wel even mee, dus daar kan het niet aan liggen

Alle tips / ideeen zijn welkom.

Bedankt alvast

Marpie
 
Advertisement - register to remove this

hey,

toen de begrenzers er uit zijn gehaald, hebben ze toen ook de carb begrenzer er uitgeaald? Dat is een koper plaatje dat in de inlaat van je carb zit.

Als je een ander filter element hebt geplaatst die meer lucht door laat dan je originele is het mogelijk dat je groter moet in sproeier.

Standaard zit er een 56 sproeier in met carb begrenzer, zonder deze begrenzer moet je naar sproeier 66-70.
 
Hoi,

Ik weet niet of ze die er toen uitgehaald hebben, volgens mij niet, maar weet niet zeker. Dan zal ik hierna moeten kijken. Ik wist niet eens dat hier ook een begrenzer zat trouwens.

Bedankt voor de reactie.

Marpie
 
Back
Top