This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Info over 80cc's

Originally posted by Jacco
Dat gaat dus GEEN koop worden voor Jacco :'(

K, andere 80cc's dan, we hebben:

2F4R
athena
Fabrizi
....
....

Welke zijn er nog meer bekend?
(mogen ook gietijzeren zijn.)

ooit is ergens gelezen dat conti ook 80 cc cilinderhad..
kweet aleen niet meer waar dat nouw stond
 
Zoals ik je al heb gezegd probeer ik je zeker niet met opzet verkeerde dingen te verkopen..... Verder hoef ik je weinig uitteleggen denk ik. Kijk ik had t mischien eerder moeten nameten of het nou wel om een 80cc zou gaan maar ik heb die cil bij mn scooter los gekregen en heb er niet mee gereden. Dus ik heb er verder niet echt naar gekeken en hoorde hier van meer mensen dat het een 80cc was, ik weet nu dat dat gelul was.
 
heb al meerdere malen van mensen gehoord als ze het over deze cilinder hebben, dat het een 80cc; heb er zelf een beetje een hard hoofd in
 

:* No hard feelings, ik had me alleen op die cillinder verheugd
 
nou ik ken iemand hier die volgens zijn zeggen met een metraklit 80 cc op een dna rijdt ? die kerel is niet echt geloofwaardig, maar ik hoor er wel vaker verhalen over.
 
 
voorbeeld van dom gedrag
nerd: ik heb een gilardoni 74cc
ik: dat heb je niet
nerd: wel kijk maar , staat op de doos
ik: ga rekenen boring = 47mm , slag is 39,2mm(mina)
uitkomst = 68cc
Nerd: ow hmm nja , zal wel..

Denk toch even logisch na!!
Of je veranderd de slag (wat niet t geval is) of je veranderd de boring , die ik nog niet groter heb gezien dan 48mm op pia. EN dan nog kom je niet aan de 80cc maar aan 72,x cc

Kan deze domme discussie nu gestopt worden?
 
Jacco, ben je bezig met een sprintblok oid? Want je weet dat je de slag niet mag veranderen voor bij voorbeeld jubbega. Enige wat je kan doen is een cilinder zoeken met een boring van 50mm ofzo.
 
If you realy wan't to drive 80 ccm.
Get hold on a Pro Race 2 cylinder.
44 mm Stroke crank with 85 rod (f.x. Simonini or Fabrizi)
A short Malossi piston.
The head is lowered by 2 mm. change this to ½ ~mm
And you are now 78.2 ccm

Otherwise there is the 50 mm Fabrizi (AC) cylinders (And Proma but I wouldn't recomend that)
 
Last edited:

John, over welke discussie heb je het:?

Als mij in mijn topic een discussie niet aanstaat zeg ik er wel wat van, dat hoef jij niet te doen voor me hoor

No hard feelings

En er bestaat dus wel degelijk een 50mm voor pia, de fabrizi
(mogenlijk wel meer, maar dat wordt zoeken...)
 
Velo, do you have more info about the 50mm fabrizi?

I know that the prices are low, but about the ports, timing, and what type of exhaust port(s)?
 
I don't know much about timing.
But a friend of mine have had one.
And it had great pull with a For Race
I have heard others speek well of it with C16:



 
Ik heb gister een nieuwe fabrizi in mijn handen gehad ziet er snel uit maar is bagger afgewerkt de spoelpoorten zijn net zo grof als korrel 80. Dus nog veel afwerking te doen. Maar de bijbehorende krukas zien er wel heel mooi uit.
 
klopt ja, die fabrizi is kut afgewerkt, maar het kan goedkomen hoor geloof dat maar





Die 50mm fabrizi is er 1 met een ovale poort zie ik, maar is dat de "basic" of de "race" uitvoering? (pic. hierboven )
 
Last edited:
ik haal ff deze oude koe uit de sloot

Ik heb dus zodirect een 80cc Fabrizi voor peugeot. Leuke is dat voor deze cilinder geen andere krukas nodig is. Het is een aluminium 80cc met vlinderpoort en 6 spoelpoorten. Hiermee mag ik dus als het goed is wel mee rijden op Jubbega in tegenstelling tot de nieuwe fabrizi cilinders met 44mm slag krukas?