Stel dat ik een vlinderpoort heb die aan de bovenkant een groter opp. heeft dan aan de onderkant en dan kleine lage spoelers gebruik... Of ik gebruik een vlinderpoort die bovenaan een klein opp. heeft en vrij hoog spoelers heeft met een groot opp.
Bij de eerste zou je denken hoge carterdruk, grote stroomsnelheid en het verse mengsel komt pas laat aan bij uitlaat waardoor er minder verloren gaat als bij de tweede stelling. Hier geld dan weer trage stroomsnelheid van vers mengsel, maar omdat deze poorten eerder open gaan als bij de eerste stelling hebben zij meer effect van het zuig effect van de uitlaat, hier zou ik dan wel voor een vrij korte uitlaat kiezen zodat de sonische schokgolven meer mengsel terug kunnen sturen ipv een langere uitlaat zoals bij de eerste stelling.
Is de cilinder van de eerste stelling dan sneller of die van stelling 2, Of heeft die van 1 een hogere top dan 2 en heeft die van 2 dan meer koppel? laatste lijkt mij, of zie ik dat verkeerd?
Bij de eerste zou je denken hoge carterdruk, grote stroomsnelheid en het verse mengsel komt pas laat aan bij uitlaat waardoor er minder verloren gaat als bij de tweede stelling. Hier geld dan weer trage stroomsnelheid van vers mengsel, maar omdat deze poorten eerder open gaan als bij de eerste stelling hebben zij meer effect van het zuig effect van de uitlaat, hier zou ik dan wel voor een vrij korte uitlaat kiezen zodat de sonische schokgolven meer mengsel terug kunnen sturen ipv een langere uitlaat zoals bij de eerste stelling.
Is de cilinder van de eerste stelling dan sneller of die van stelling 2, Of heeft die van 1 een hogere top dan 2 en heeft die van 2 dan meer koppel? laatste lijkt mij, of zie ik dat verkeerd?