Duncan180

New Member
Hallo,

Mijn iget zip 2018 80cc malossi start niet.
4 dagen geleden heb ik mijn scooter opgehaald na 4 maand stil te hebben gestaan. Ik heb er een 80cc van malossi in gekregen totaal nieuw, en zelf een JMTuning onder gezet ook nieuw.

Toen 3 dagen geleden nieuwe kappen erop gezet. Elke zekering die ik erin deed Brande gelijk door. Bleken blote draadjes te zijn, dus deze dichtgetaped. Nu starte mijn scooter weer perfect.

2 dagen geleden klonk mijn uitlaat meer als een pruttelbak Ipv een motor. Bleek mijn uitlaat niet goed in m’n cilinder te zitten. Deze dus verder aangedraaid nu klonk m’n uitlaat weer mooi en hij starte nogsteeds prima

Maar, 1 dag geleden (gister dus) zette ik mijn scooter even uit na zo’n 3 kilometer rijden. Vervolgens startte hij niet meer, daarna heel moeilijk, dus af laten koelen (omdat mijn blok heel heet was) wat ik ook niet snap na 3 kilometer rijden. Toen met iemand achterop zo’n 2 kilometer gereden en even langs de kant gezet. Vervolgens starte hij niet meer. Wel drie kwartier af laten koelen, maar nogsteeds niks.

Ik heb een 15 ampere zekering in mijn scooter gezet (waar eerst 5 zat) omdat ik niks anders in huis had. Wou zo snel mogelijk 5 gaan halen, maar nu start de scooter al niet meer. Hoorde dat het iets was met beveiliging van je startmotor?


-motorlampje blijft branden
-tijdens (proberen) starten hoor je niks
-3x te grote zekering erin gezet
-80cc was niet goed en niet extreem slecht ingereden


Iemand die me kan helpen om mijn scooter weer startend te krijgen?
 
Advertisement - register to remove this

Wat bedoel je nu met niet starten:
  1. De startmotor draait maar de motor slaat niet aan.
  2. De startmotor draait niet.
Voorzichtig zijn met er grotere zekeringen in te zetten, hierdoor kan je bedrading erg heet worden en kan je dit een kabelboom kosten.
Verder kan de boel in de fik vliegen.
 
Wat bedoel je nu met niet starten:
  1. De startmotor draait maar de motor slaat niet aan.
  2. De startmotor draait niet.
Voorzichtig zijn met er grotere zekeringen in te zetten, hierdoor kan je bedrading erg heet worden en kan je dit een kabelboom kosten.
Verder kan de boel in de fik vliegen.
Volgensmij draait de startmotor niet, de bendix gaat wel naar buiten en blijft ook in mijn starterkrans zitten. Voor de rest hoor ik geen geluid van het starten. Ik hoor alleen kleine tikjes.
 
Als de startmotor niet draait, kan ook de bendix niet naar "buiten" gaan !

Die klikjes die je hoort, komen waarschijnlijk uit je startrelais.
Zoek dit startrelais een op en maak een kortsluiting tussen de twee dikkere draden.
Wat gebeurt er dan?

Niet schrikken want de startmotor begint dan gelijk te draaien, als het goed is, ook al staat de scooter niet op contact
 
Back
Top