Iets verder opvoeren

svarrio

Well-Known Member
Hallo

Ik rijd nu op een katana ontgrenst met een yazuni Z (een van de betere voor onder een std katana) maar wil nu wel iets meer. Ik had hier laatst gevraagd of het veel verschil zou maken als ik een grotere carb zou nemen maar dat moest ik eigenlijk alleen doen als ik ook een andere cilinder nam en dit betekent dat ik ook een andere uitlaat zou moeten nemen. om dit allemaal te veranderen heb ik nu nog geen zint. maar ik zat dan te denken om een power 1 vario en een torque driver te nemen. Nu wou ik alleen weten of het verschil zou maken met top en/of acceleratie en hoeveel?
 
Advertisement - register to remove this

tsja.. als je bv een Yasuni R had gekocht was die ook meteen goed geweest voor een simpele 70cc...

Als je alleen je overbrenging wil aanpassen kan je net zo goed meteen verder uitbreiden...
 
De uitlaat die zat er al bij dus daar heb ik niks aan kunnen doen
maar als ik dan helemaal opnieuw zou beginnen zou je dus een nieuwe carb krijgen van rond de 100 euro. nieuwe cilinder rond de 120. nieuwe uitlaat rond de 120 euro. Ik weet nie of het nofig is maar dan den kik ook een andere krukas van rond de 100 euro. tog een totaal van 440 op zn minst en eerlijk gezegd wil ik dit er nu nog nie op gooien want voor die katana die ik nu heb heb ik maar 300 betaald:P
En egt hard hoef ik nou ook weer nie want zo heel gebruik ik hem nie het is gewoon voor erbij en leek me dus leuk om net wat harder te gaan weer.
 
okj jij advieseert mij dus om een heel ander blok erop te zetten.
maar wat zal ik winnen met alleen een power 1 vario en een torque driver en wat zal ik winnen met een simpele 70cc set. gewoon zodat ik een idee krijg
 
ander blok :?

je kunt gewoon je eigen blok gebruiken..


een Katana AC blok of LC blok maakt ook verschil overigens!!

verder zijn de krukassen van Morini vrij zwak en is het dus met 70cc zeker geen overbodige luxe om deze te vervangen.

lullige dingen zoals een andere vario etc. heb je niks aan , dat helpt zo goed als niks.

wil je snelheid zul je toch wat dieper in de buidel moeten tasten.

vertel even of je een AC of LC hebt , dan kan ik je mischien wel een leuke setup bij elkaar zoeken voor niet al te veel.
 
Ik heb een ac blok met een Yazuni Z eronder en haal daarmee 65 km op zn "u rijdt te snel" bord. En ik ben wel zo iemand die liever hard optrekt.
 
oh , dan heb je ook een zeer korte vertanding , dus moet je die ook al veranderen.

de variateur van dit type blok is oook niet meteen 1 van de beteren, de krukas van dit blok is niet geschikt om met 70cc mee te rijden , door de korte slag van de motor is dit zo kapot. ook de uitlaat is niet echt geweldig voor 70cc. verder zul je wat sproeiers ,rollen en drukveren moeten kopen nog , ook de membraanplaten zou ik vervangen bij dit type blok.

al met al zal het gaan tegen vallen wat je zoiets gaat kosten denk ik wil je er vertouwd mee onderweg.
 
Idd als ik egt iets wil dat hard gaat kan ik beter meteeen andere scooter kopen en het daarop doen. Zou me waarschijnlijk nog geld schelen ook nog :P
maar als ik dan alleen een andere variateur zou kopen hoeveel gaat dit dan schelen met de setup die ik nu heb???
En wat bedoel je me zeer korte vertanding het aantal kartels?
 
een andere variateur zou het geheel gewoon mooier van lopen ,niet perse sneller oid.

de vertanding is de tandwieloverbrenging die achter in het blok zit , deze is bij deze morini blokken erg kort , en met 70cc is ie zeer zeker te kort.
 
zou een piaggio blok onder mijn scooter passen???
volgens mij is piaggio namelijk een van de beste blokken en dat zou den kik ook al veel schelen.
 
nou nee , dan moet je alsnog geld uitgeven , mischien nog wel meer..

je kunt bijv. een simpel cilindertje nemen zoals dit :

http://www.easyparts.nl/showarticle...Cilinder-Barikit-Cil-704-Ø47mm-Gietijzer.html

je hebt deze ook in aluminium , maar ik zou de gietijzeren nemen.

http://www.easyparts.nl/showarticle...t-Barikit-Cil-970-S-Ø46mm-Alu.Silic.Nick.html

zijn ook nog wel meer cilinders..

maar dan betaal je wel wat meer , heb je wel betere kwaliteit en een kop erbij.

http://www.easyparts.nl/showarticle...688/Cilinderkit-Polini-Address-Sepia-Ø47.html

en dan een goed uitlaatje , wat wel moeilijker is voor katana LC.

bijv. een R

http://www.easyparts.nl/showarticle...19/Uitlaat-Yasuni-R-Alu-Suzuki---Aprilia.html

uiteraard nog een paar membraanplaten :

http://www.easyparts.nl/showarticle...lossi-Carbon-Honda-Kymco-Italjet-Peugeot.html

en dus eventueel een andere vario en overbrenging.

http://www.easyparts.nl/showarticle...9-2075/Variateur-Morini-Oud-+-Nieuw-Adin.html

http://www.easyparts.nl/showarticle...brengingset-Polini-Suzuki-Katana-Z=20-61.html


en wil je er dan toch een andere krukas in (wat wel verstandig is vanwege de korte slag)

http://www.easyparts.nl/showarticle.../19/Krukas-Barikit-Cig-36-Suzuki-Aprilia.html

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=72

en zo zijn er nog veel meer combinaties en meerdere merken mogelijk natuurlijk..

dit bij elkaar zou helemaal niet zo duur zijn , en ook nog wel kwaliteit en goed resultaat.

en dit is even als voorbeeld dus..

grotere carburateur is wat moeilijker op zo'n ding , daar ben je meteen meer spullen voor nodig zodat het weer duurder word.

http://www.easyparts.nl/showarticle...8/Polini-Fuel-System-Suzuki-Address-D.19.html
 
Last edited:
Jongen kan je niet beter je scooter verkopen en een scooter kopen met een piaggio of minarelli blok?
Melf legt heel duidelijk uit wat je bijvoorbeeld kunt doen, en wat wil je nu weten, wat versta jij onder 'meer' doen met je scooter?
 
Bijv. als je op een begrensde scooter rijdt en dan haal je alle begrenzers eraf. dit verschil wil ik nog een keer bovenop mijn setup van nu.
 
nou nee , dan moet je alsnog geld uitgeven , mischien nog wel meer..

je kunt bijv. een simpel cilindertje nemen zoals dit :

http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0131CIL-704/0-156-1981-265-1982-1257/688/Cilinder-Barikit-Cil-704-Ø47mm-Gietijzer.html

je hebt deze ook in aluminium , maar ik zou de gietijzeren nemen.

http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0131CIL-970-S/0-156-1981-265-1982-1261/19/Cilinder-Kit-Barikit-Cil-970-S-Ø46mm-Alu.Silic.Nick.html

zijn ook nog wel meer cilinders..

maar dan betaal je wel wat meer , heb je wel betere kwaliteit en een kop erbij.

http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0104150.0603/0-156-1981-265-2378-325-89/688/Cilinderkit-Polini-Address-Sepia-Ø47.html

en dan een goed uitlaatje , wat wel moeilijker is voor katana LC.

bijv. een R

http://www.easyparts.nl/showarticle...19/Uitlaat-Yasuni-R-Alu-Suzuki---Aprilia.html

uiteraard nog een paar membraanplaten :

http://www.easyparts.nl/showarticle...lossi-Carbon-Honda-Kymco-Italjet-Peugeot.html

en dus eventueel een andere vario en overbrenging.

http://www.easyparts.nl/showarticle...9-2075/Variateur-Morini-Oud-+-Nieuw-Adin.html

http://www.easyparts.nl/showarticle...brengingset-Polini-Suzuki-Katana-Z=20-61.html


en wil je er dan toch een andere krukas in (wat wel verstandig is vanwege de korte slag)

http://www.easyparts.nl/showarticle.../19/Krukas-Barikit-Cig-36-Suzuki-Aprilia.html

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=72

en zo zijn er nog veel meer combinaties en meerdere merken mogelijk natuurlijk..

dit bij elkaar zou helemaal niet zo duur zijn , en ook nog wel kwaliteit en goed resultaat.

en dit is even als voorbeeld dus..

grotere carburateur is wat moeilijker op zo'n ding , daar ben je meteen meer spullen voor nodig zodat het weer duurder word.

http://www.easyparts.nl/showarticle...8/Polini-Fuel-System-Suzuki-Address-D.19.html

Bedankt, ik ga er ff naar kijken en zal wel iets laten horen als ik er iets mee ga doen. en je zei hierboven lc maar daar bedoelde je denk ik ac mee. Weet je wat ik hier ongeveer mee zal halen??? qua top en acceleratie? Want je zet er dan een andere overbrenging omdat je zegt dat dit gewoon moet, maar ik wil wel meer acceleratie als wat ik nu heb.
 
Last edited:
ja , ik bedoelde AC

de overbrenging is nu al kort , zou je er 70cc op zetten is ie VEEL te kort , en loopt de boel kapot incl onnodige slijtage , bovendien win je hoogstens in trekkracht , over het hele gebied zal dit veel beter doorlopen juist terwijl je onderin nog meer dan zat trekkracht hebt..

het is een misverstand dat je scooter daar nou echt zoveel minder van gaat trekken , het loopt gewoon regelmatiger.

de std cilinder kan echter niet veel langer trekken van onderuit , een 70cc wel , die heeft veel meer power van onderuit.
 
Zijn er ook nog onderdelen die ik per se nieuw moet hebben???
Want ik ga een beetje rond kijken voor 2e hands spullen, want dan kan ik waarschijnlijk goedkoper betere spullen krijgen en als ik iets kapot maak ofzo. dan kost het me ook nie zoveel. en zou altijd nog kunnen vervangen als dat nodig is ofzo.

En hoe zit het met torque drivers??? levert dat ook extra op? of kan ik dat geld beter ergens anders aan uitgeven?

En is een vertanding van "z 15/40" ook goed?
Heb namelijk niet zoveel verstand van vertandingen en wat op 70 cc moet enzo.

En kun je wat uitleggen van die carb? snap nie wat daar allemaal bij zit.
 
Last edited:
Back
Top