Iemand in omgeving Nijmegen met toegang tot pers?

Firestreak

Well-Known Member
Ik moet mijn blok voor mijn Gilera DNA in elkaar zetten en nou zou ik dat wel kunnen door het zooitje te verwarmen, maar ik heb em liever geperst omdat er dan minder slijtage is bij het monteren.

Ik zit in Cuijk, bij Nijmegen. Heeft iemand toegang tot een pers om dat ding in elkaar te zetten die mij daar even mee wil helpen?

Nog een vraagje: als ik het nou toch moet verhitten, hoe warm mogen de lagers dan worden? Er zitten namelijk van die plastic ringen in waar de kogels in zitten, en ik ben bang dat die gaan smelten en ook dat het vet gaat verbranden, wat weer stof (roet) in de lagers achterlaat...
 
Advertisement - register to remove this

ga je racen ofzo ?

zo nee: er is geen reden om het niet op de conventionele manier te doen

zelfs de kerels met zware setups hier kunnen het perfect op de 'normale' manier, zolang je maar niet overdrijft met temperatuursveranderingen, of te stevig verhitten
 
Ik heb geprobeerd de lagers rond de krukas te krijgen, maar het lukt me ECHT niet. Ik had de lagers in de oven gelegd op 150 graden, en ze om de krukas proberen heen te zetten, maar het gevolg is nu dat er een lager scheef op de krukas vast zit en de andere heb ik maar niet meer geprobeerd.

Ik begin echt wanhopig te worden nu.
Iemand nog suggesties?

Nog iets: degene van wie ik het ding overgenomen heb is ook member op dit forum (username: ATX). Wat voor stappen kan ik het beste tegen hem ondernemen om een gedeelte van het geld terug te krijgen?
Ik bedoel: een scooter die het na nog geen 100 km al begeeft... Daar MOET iets mee mis zijn geweest. (heb ook wel een vermoeden wat: varioringetje is eruitgehaald door hem, en vervolgens de moer op de krukas niet goed vastgedraaid)
Zie deze post: http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?s=&threadid=35249
Heb er dus 1500 voor betaald, terwijl er een in Apeldoorn stond die ik voor 1250 kon overnemen, maar waar het een en ander mee mis was.
 
Back
Top