Iemand tips tegen auto wheelies ?

Reaperz

New Member
Beste,

Ik heb een weekje geleden mijn Aerox 70cc gebouwd setup:

Stage6 pro mk2
Polini CP 21mm sproeier 102
Yasuni R
Malossi MHR 2008
Standaard koppeling
Rollen 3,9 gr
Polini blauwe drukveer
malossi groene trekveertjes

Nu loopt m'n aerox best prima en maakt hij auto wheelies, nu ben ik er achter gekomen dat dat toch niet zo fijn rijdt in het verkeer :/ Nu was mijn vraag hoe kan ik ervoor zorgen dat ik geen auto wheelies meer maak? en ga ik dan moeten inleveren op m'n optrek of top speed?
 
Advertisement - register to remove this

Stuggere en/of langere schokbreker doet wonderen.
Langere schokbreker is een kortere wielbasis en dus alleen nog meer autowheelie en je zou je voorvork kunnen verlagen maar dat rijd natuurlijk voor geen ene tering.
Kwestie van wennen en beetje met je gas spelen, er zit namelijk tussen geen gas en vol gas nog best wat ruimte qua gasgeven he
Of je last wat oud ijzer onder je frame, beton in je banden, een corpulente vriendin zoeken die zich dusdanig positioneert op het voertuig dat deze niet omhoog komt.
Mogelijkheden zijn bijna eindeloos
 
Alle Polini drukveren zijn blauw, welke heb je hoeveel kg staat erop? Je kan ook kiezen voor langere vertanding.
Of je probeert rustig de gas handel open te draaien, het is niet alleen aan en uit.
 
zelf meer eten en evenredig meer naar de sportschool? je gewicht via je voeten voor op je treeplank zetten (doe ik (95 kg) om sneller op gang te komen met standaard 4takt en met 60 kg zoon achterop ...)
rol daklood in het vooronder stoppen. (heb voor hetzelfde doel in mijn bootje oud daklood verzameld, maak achter bijna water als ik het gas in 1x open gooi als ik solo vaar)
achterrem iets ingeknepen houden om vermogen te doseren (zo doe je ook bijzondere verrichtingen zoals slalom, kamertje en keren op de motor, alleen op gas en met speling van je ketting is het niet te doen, is dat veel te schichtig)
 
Alle Polini drukveren zijn blauw, welke heb je hoeveel kg staat erop? Je kan ook kiezen voor langere vertanding.
Of je probeert rustig de gas handel open te draaien, het is niet alleen aan en uit.
De drukveer is 34kg is 14kg zwaarder dan de originele. Door langere vertanding wordt je optrek wat minder maar je top wordt hoger toch?
Post automatically merged:

zelf meer eten en evenredig meer naar de sportschool? je gewicht via je voeten voor op je treeplank zetten (doe ik (95 kg) om sneller op gang te komen met standaard 4takt en met 60 kg zoon achterop ...)
rol daklood in het vooronder stoppen. (heb voor hetzelfde doel in mijn bootje oud daklood verzameld, maak achter bijna water als ik het gas in 1x open gooi als ik solo vaar)
achterrem iets ingeknepen houden om vermogen te doseren (zo doe je ook bijzondere verrichtingen zoals slalom, kamertje en keren op de motor, alleen op gas en met speling van je ketting is het niet te doen, is dat veel te schichti
Ja het aankomen ben ik mee bezig maar voordat een keer loont zijn we wel een tijdje verder Ga er eerst wel ff goed meer leren rijden voordat ik de weg op ga en is dit niks voer ik hem weer wat terug, want het verzwaren zit ik niet echt op te wachten.
 
Last edited:
De drukveer is 34kg is 14kg zwaarder dan de originele. Door langere vertanding wordt je optrek wat minder maar je top wordt hoger toch?
optrek wordt wat minder, top wordt alleen hoger als het vermogen ervoor aanwezig is.. als de eindoverbrenging te zwaar wordt, heb je zelfs kans dat de top omlaag gaat (helling op als eerste, met kans op hogere top helling af)
 
Back
Top