heeft iemand tips over welke 70cc ik moet nemen?

hey minarelli riders,ik zat te denken aan een 70cc cylinder inplaats van een 50cc,want ik heb nu een max getunde 50cc polini evo 12 poorter onder m'n italjet dragster hangen,en dat rijdt opzich wel leuk,maar ik wil nog meer dan ik nu al heb.
maar welke moet ik nou nemen je hebt er namelijk zo veel
voor minarelli

ik zat te denken aan:
70cc polini 47mm dit is niet de evo versie maar een goedkopere.
70cc polini corsa de getunde versie natuurlijk 47mm.
70cc polini evo 12 poorter 47mm.
metrakit pro race 47mm.
metrakit hm waar dat hm voor staat weet ik dus niet hij is wel 150 euro goedkoper dan de pro race en dat is een behoorlijk bedrag.
70cc airsal 48mm.
70cc gilardoni 47mm.
70cc doppler 47mm.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

corsa of een replica is goed en leuk voor op straat
en goede kwaliteit.je kan beter effe zeggen wat je eraan uit wil geven en wat voor plannen je nog meer heb.de ervaring leert dat je toch steeds meer wilt.goed nadenken dan pas kopen
mazzel

de prijs maakt niet uit maar geen 2 fast 4 race die zijn net ietsje te duur
maar wel machtig snel het heet ook niet voor niets 2 fast 4 race
ik wil een lekkere all around cylinder waar ik mee kan sprinten en mee naar school kan rijden maar ook lange afstanden kan rijden van 200 300km
hij moet een lekkere hoge top hebben en goed optrekken maar ja dat doen de meeste 70cc's wel dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken

DE MALOSII DISSCUSIE IS OVER GEWOON WEER ONTOPIC!!!
 
als het een scooter word voor dagelijks gebruik zou ik het toch niet te gek maken hoor.als je echt een hoogtoerige cilinder haalt die is niet meer te begrenzen.en tegenwoordig kan je ervan uitgaan dat je zeker een rollerbankie tegnenkomt
 
als het een scooter word voor dagelijks gebruik zou ik het toch niet te gek maken hoor.als je echt een hoogtoerige cilinder haalt die is niet meer te begrenzen.en tegenwoordig kan je ervan uitgaan dat je zeker een rollerbankie tegnenkomt

ik rij al een tijdje rond met m'n dragster zo'n 3 maanden en ik ben nog niet aangehouden of op een rollerbank terecht gekomen waarschijnlijk omdat ik altijd routes neem waar de politie nooit zal staan omdat ze van te voren al weten dat ze de hele dag niks te doen hebben omdat er zo weinig scooters rijden maar goed even weer ontopic ik denk toch dat ik een corsa neem dat is een lekkere snelle veelzijdige cylinder die helemaal voldoet aan mijn verwachtingen zal een 24mm carb het er goed op doen?

trouwens de politie heeft een rollerbank en als je die kapot krijgt dan krijg je een heleboel geld ze denken dat het onmogelijk is maar ik denk dat een 2 fast 4 race dat ding zo aan puin blaast :winner:
 
ik rij al een tijdje rond met m'n dragster zo'n 3 maanden en ik ben nog niet aangehouden of op een rollerbank terecht gekomen waarschijnlijk omdat ik altijd routes neem waar de politie nooit zal staan omdat ze van te voren al weten dat ze de hele dag niks te doen hebben omdat er zo weinig scooters rijden maar goed even weer ontopic ik denk toch dat ik een corsa neem dat is een lekkere snelle veelzijdige cylinder die helemaal voldoet aan mijn verwachtingen zal een 24mm carb het er goed op doen?

trouwens de politie heeft een rollerbank en als je die kapot krijgt dan krijg je een heleboel geld ze denken dat het onmogelijk is maar ik denk dat een 2 fast 4 race dat ding zo aan puin blaast :winner:

als je zo een rollerbank stuk krijgt zul je een heleboel geld moeten neertellen en krijg je juist geen ****, als je zoveel power hebt dat je ze zou stuk krijgen (wat ik zeer betwijfel) nemen ze dat ding gewoon in beslag, en alles wat niet begrensd/gehomologeerd is wordt gewoon in beslag genomen.

Verder ik denk dat je met een 21mm er wel komt
ik zou eigenlijk toch voor de dr70 rpm kiezen, kwalitatief zelfde cilinder en het zal in power echt niet veel schillen. wel een stuk goedkoper.

Je zegt dat geld niet echt een probleem is, maar waarom gewoon teveel uitgeven als het goedkoper evengoed is??

Groetjes Ronny Himself
 
Last edited:
in het begin geef je aan dat je meer wil dan de max getunede evo 12poorter 50cc, dan denk ik dat je beter een snellere cilinder kan uitkiezen ipv die corsa:s
en krijg je ook geld als je een sprintje wint tegen een politiemoter?
 
Schiet weer niet op;

ik wil een lekkere all around cylinder waar ik mee kan sprinten en mee naar school kan rijden maar ook lange afstanden kan rijden van 200 300km

Dan wil ik een hybride lamborghini Gallardo met 1500pk 1000nm die 1:50 rijdt :)

Wat jij moet hebben is een dr70 of corsa70 met een 19/21mm en een leuke Yasuni c16. En er niet mee gaan sprinten. (je kan niet alles eh)

Beetje op niveau nou!
 
Oh sorry zit ik weer niet op te letten.

Nou ja dan zit er weinig op: -> de snellere 70cc's, Maar deze zijn niet geschikt voor lange afstanden+woon/werk-verkeer. Daarom.
 
volges mij is iemand hier gewoon een dik lulverhaal op aan't hange om stoer te doen.....

hou jij 't maar gewoon bij een DR70, want als ut uberhaupt klopt dat je een evo max tuned hebt, dan vind ik 't al dom genoeg dat je dr mee op straat mee gaat rijden en dat van die rollerbank is wel 't meest achterlijke verhaal wat ik ooit gehoord heb...

en sneller dan een evo max tuned 50cc? ik zou dan toch voor de speed of evo 70 gaan, maarja als je daarmee op straat wilt vlammen ben je al HELEMAAL achterlijk...
 
Leg het ff 1 x goed uit

Je rijdt nu een 50evo dan een aluminium vrij hoogtoerige cil is 1 van de snelste 50cc cils..

Als je een corsa wil nemen is dat ten eerste al gietijzer en ten 2de laagtoerige 70..
dan is je 50evo wss sneller..

70cc gaat niet altijd sneller

Aangezien jij opstraat blijft rijden en nogal eigenwijs bent aangezien je sneller wilt..

dan ken je gewoon het best voor de 70evo gaan is gewoon goede degelijke cilinder en vrij betrouwbaar.. maard at is je eigen risico blijft een zeer hoogtoerige cil wat ook meeneemt dat alls 20x sneller slijt enz enz..

Maarja als je perse sneller wilt en mhr niks vind neem dan de evo70..

Succes nog hoop dat nou een beetje de discussie is afgelopen over een straat/sprint/tour bla bla cilinder


suc6
 
een evo 50 loopt bijna net zo snel als een evo 70 , alleen zal een evo70 er 2x zo snel zijn...

een evo50 kan best snel lopen, alleen mis je het koppel van een 70cc , die toch stukken makkelijker op gang komt , vanaf een lager toerental al.

je moet voor jezelf een keuze maken ,wil ik snel rijden , of veel koppel hebben , of veel koppel EN snel gaan..

hoe sneller en hoe meer power je wilt hoe verder je moet gaan , logisch...

en hoe ver je wilt gaan moet je zelf bekijken...
 
offtopic uuhhhm een evo 50 cc met 12 poorten heb je ze der zelf bijgeboordt ofzo

maare een mhr replica of een motorforce alu loopt ook wle mooi en die laatse kost 130 euro geloof ik en is ovaal met fluitpoorten lkkr slijtvast dus
 
Back
Top