heeft iemand tips over welke 70cc ik moet nemen?

hey minarelli riders,ik zat te denken aan een 70cc cylinder inplaats van een 50cc,want ik heb nu een max getunde 50cc polini evo 12 poorter onder m'n italjet dragster hangen,en dat rijdt opzich wel leuk,maar ik wil nog meer dan ik nu al heb.
maar welke moet ik nou nemen je hebt er namelijk zo veel
voor minarelli

ik zat te denken aan:
70cc polini 47mm dit is niet de evo versie maar een goedkopere.
70cc polini corsa de getunde versie natuurlijk 47mm.
70cc polini evo 12 poorter 47mm.
metrakit pro race 47mm.
metrakit hm waar dat hm voor staat weet ik dus niet hij is wel 150 euro goedkoper dan de pro race en dat is een behoorlijk bedrag.
70cc airsal 48mm.
70cc gilardoni 47mm.
70cc doppler 47mm.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Vooral niet kopen dan, ben je behoorlijk dom bezig...
Speed 06 is gewoon de beste koop die je kunt doen op moment wil je waar voor je geld.
Ik en een maat van mij rijden er al honderden km's mee en cilinders zijn beiden in perfecte staat.
Tweede keus zou een pro race zijn denk ik, zijn ook vrij betrouwbaar van wat ik bij 2 andere personen heb gezien die er veel km's mee op straat hebben gereden.
Een evo is waarschijnlijk het meest betrouwbare, maar dan moet je ook de meeste moeite doen om er veel vermogen uit te halen.
Daarom zeg ik; speed 06, icm. een C21 of weet ik wat voor pyp, het knalt toch wel...
Maar goed zelf weten dit zijn mijn ervaringen.
 
je lult wel behoorlijk dom , in de racerij word/werd juist vaak Malossi gebruikt , zowel in de std klasse als in de topscooterklasse , ik zelf heb met zowel evo gereden als met mhr , maar MHR is veel mooier om klaar te maken en je kunt er ook meer mee (bijv. 85mm drijfstang met team zuiger.)

dus nu ga je even stoer praten alsof je alles weet?

in de sprint rijdt mischien wel 75 procent met speed setups , dus Malossi , als dat slecht spul zou zijn zouden ze daar meer rijden.

dus lul aub niet zo stom..

verder ligt het helemaal aan je setup wat voor cilinder je moet hebben.

maarja , aangezien jij er dus zoveel verstand van hebt al snap ik dan ook niet dat je zelf niet weet wat voor cilinder je moet kopen ;)

groetjes..
 
je lult wel behoorlijk dom , in de racerij word/werd juist vaak Malossi gebruikt , zowel in de std klasse als in de topscooterklasse , ik zelf heb met zowel evo gereden als met mhr , maar MHR is veel mooier om klaar te maken en je kunt er ook meer mee (bijv. 85mm drijfstang met team zuiger.)

dus nu ga je even stoer praten alsof je alles weet?

in de sprint rijdt mischien wel 75 procent met speed setups , dus Malossi , als dat slecht spul zou zijn zouden ze daar meer rijden.

dus lul aub niet zo stom..

verder ligt het helemaal aan je setup wat voor cilinder je moet hebben.

maarja , aangezien jij er dus zoveel verstand van hebt al snap ik dan ook niet dat je zelf niet weet wat voor cilinder je moet kopen ;)

groetjes..

ze kunnen er wel mee racen maar wie zegt dat ze met die cylinders 1e worden en what the hell bedoel je met klaar maken en dit keer geen preek anders lig dubbel van het lachen
 
Allluss MHR

Gaat weer nergens over. Ik zou zeker voor de speed gaan. Maar omdat je dit niet wilt zou ik een evo 70 pakken is niet kapot te krijgen (ligt aan het gebruik uiteraad)
 
Allluss MHR

Gaat weer nergens over. Ik zou zeker voor de speed gaan. Maar omdat je dit niet wilt zou ik een evo 70 pakken is niet kapot te krijgen (ligt aan het gebruik uiteraad)

ik ken zo'n gozer die had net een gloed nieuwe evo gekocht hij moest er 5 maanden voor werken en hij had hem de eerste dag al laten vastlopen echt zonde hij had gewoon z'n olie pomp laten zitten dus die cylinder werd 1:50 gesmeerd en toen ging hij voor de grap ff toeren beuken en daardoor is hij bezweken hij had ook nog nooit gehoord van inrijden|( |( |(
 
Als je een Evo vast laat lopen ben je gewoon een ongelovelijke prutser, dat zegt ook genoeg over waarop jij je mening baseert.
Een Corsa is een prima cilinder voor jou koop die maar dan ga je fucking hard en misschien hou je het zaakje ook nog wel heel.
 
@ dragster
ik neem aan omdat je zogenaamd zoveel afweet over scooters wel eens bij een sprint of meeting bent geweest ?

zoals melf al zegt als je bij een meeting bent en je kijkt welke cillinder ze eronder hebben hangen
dan is het toch wel 70 % die met malossi rijd
en hoe kom je erbij dat die wanden niet goed zijn ?

en dat jou 50 evo een 50 mhr eruit rijd komt wss omdat de jouwe maxx getuned is
en ik moet zeggen dat naar mijn mening de 50 evo feller is dan de 50 mhr
en wat maakt het nou uit of de stikkers nou mooi of lelijk zijn, k vind dat je wel beetje onzin loopt te vertellen

hoeveel wil je maxx uitgeven voor de 70 cc die je wilt halen ?
 
@ dragster
ik neem aan omdat je zogenaamd zoveel afweet over scooters wel eens bij een sprint of meeting bent geweest ?

zoals melf al zegt als je bij een meeting bent en je kijkt welke cillinder ze eronder hebben hangen
dan is het toch wel 70 % die met malossi rijd
en hoe kom je erbij dat die wanden niet goed zijn ?

en dat jou 50 evo een 50 mhr eruit rijd komt wss omdat de jouwe maxx getuned is
en ik moet zeggen dat naar mijn mening de 50 evo feller is dan de 50 mhr
en wat maakt het nou uit of de stikkers nou mooi of lelijk zijn, k vind dat je wel beetje onzin loopt te vertellen

hoeveel wil je maxx uitgeven voor de 70 cc die je wilt halen ?

een vriend van mij heeft een 70cc malossi gehad weet niet welk type en na 5000km begon dat ding heel erg raar te doen hij haalt de cylinder eraf en die wand bladderde er helemaal vanaf net als oude verf nou hij dat ding opsturen naar de fabriek bellen die lui van die fabriek op en zeiden ze dat het gewoon z'n eigen schuld was omdat dat hij dat ding niet goed behandeld had hij heeft hem 500km ingereden en had hem nog nooit naar de top gejaagd en ik hoorde laatst weer van iemand die precies had het zelfde daarom denk ik dat die wanden niet al te best zijn

en trouwens die 50cc mhr waar tegen ik racede was ook getuned maar ik weet niet hoeveel

en ik wil max 300 euro uitgeven
 
Als je een Evo vast laat lopen ben je gewoon een ongelovelijke prutser, dat zegt ook genoeg over waarop jij je mening baseert.
Een Corsa is een prima cilinder voor jou koop die maar dan ga je fucking hard en misschien hou je het zaakje ook nog wel heel.

ik weet dat je met een alu cylinder gewoon de eerste 300km rustig aan moet doen maar een gietijzer die moet toch heel anders ingereden worden weet iemand hoe ik dat zo goed mogelijk kan doen?
 
alu is gewoon ff warmdraaien en vlammen.
Gietijzer is de eerste tijd zo min mogelijk aantal toeren draaien om het zaakje goed in te laten slijten, na 150km. kan je ook gewoon gaan met zo'n ding.
 
ik zou als ik hem was maar lekker en dr70 kope en daar even meej blazen en dan leer je vanzelf wat meer van scoots enzo want volgens mij weetje er maar de helft vanaf en is een dikke alu 70 nog niks voor jou.
 
corsa of een replica is goed en leuk voor op straat
en goede kwaliteit.je kan beter effe zeggen wat je eraan uit wil geven en wat voor plannen je nog meer heb.de ervaring leert dat je toch steeds meer wilt.goed nadenken dan pas kopen
mazzel
 
Back
Top