Ideeën voor een goede setup?

JCB

Well-Known Member
Ik ben van plan weer wat geld in mijn Gilera DNA te pompen, en maar is de cilinder te vervangen + wat daarbij nog meer verandert moet/kan worden om het leuk te laten lopen.

Er zit nu nog de STD cilinder onder, maar ik wil graag wat meer trekkracht en een top van zo'n 80-85.

't Zou erg leuk zijn als je me een cilinder aan kan raden die ongeveer zo loopt met een ontgrensde Laser X Pro eronder.

+ Welke carb, vario, koppeling zal ik erbij nemen ? En de krukas, die kan wel standaard blijven?
 
Advertisement - register to remove this

waarom niet gewoon een standaard uitlaat nemen met een DR70?

vario en koppeling kun je mooi standaard laten , carburateur is al 17,5mm

gewoon dr 70 erop en goed afstellen..
 
Okee, maar als koppeling en vario heb ik trouwens al een Polini Maxi Scooter setje met overrange poulies, dat zal ik waarschijnlijk niet heel snel te hoeven veranderen.

En waarom ik niet een dr70 onder mn scooter wil met standaard uitlaat erop is omdat ik wel de X Pro heb maar niet de STD uitlaat. Die kan ik natuurlijk wel kopen, dus 't is zeker een optie. Bedankt alvast.

Hebben anderen nog ervaring met een Laser X Pro? Weet je er een cilinder bij waarmee het een beetje lekker loopt? (+ carb etc)
 
mja , een X-pro is niet echt een geweldige uitlaat met 70cc imo..

ook niet echt op 50 maargoed..

ik vind het voordeel van een std uitlaat dat ie veel koppel geeft op een laag toerental ,dus veel trekkracht en ook nog wel een redelijke top.

en je kunt ook rustig rijden , zodat het niet zo opvalt ,die X-pro zal behoorlijk wat geluid produveren..

beter uitlaten voor 70cc zijn bijv. Giannelli shot , Yasuni R , Polini for race , Metrakit SP etc.

ik heb eventueel nog wel een Top Performances Nardo voor weinig liggen voor Piaggio , die geeft ook enorm veel koppel..
 
ik heb eventueel nog wel een Top Performances Nardo voor weinig liggen voor Piaggio , die geeft ook enorm veel koppel..

Is dat die zwarte Nardo die op marktplaats staat? Zo niet, zou je dan nog foto's willen sturen? Bedankt.

Ik ben nog steeds benieuwd of er iemand een setup heeft met de Laser X Pro die wel lekker loopt, iemand ? :)
 
Back
Top