Hulp aub

Dennis

ToetToet
Hoi

ik heb een vraagje:

en ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

laatst heb ik mijn cilinder laten tunen...

toen hij terug was netjes gemonteerd, zat prima, geen druk niks, squish was prima,. 2x gecheckt..

vandaag gestart. alleen gestart! toen even de cil nagekeken, en zag ik dit.

kan iemand mij uitkomst bieden...
 
Advertisement - register to remove this

aangelopen op de tapeinden zo te zien.

Ik denk dat je 2 tapeindjes te strak heb aangedraaid.

Geen momentsleutel zeker gebruikt?

En dit gevorderden?
 
Hoe ziet zuiger der uit dan>? en zijn deze vegen voelbaar?

Maby zijn het alleen gebruikers sporen :+

Geen moment sleutel gebruikt dus?
 
Rooienaar said:
Lijkt mij dan dat de zuiger nog te groot was voor de cilinder.....

Zou kunne maar raar dat het dan aan een zijde is :) (letter op voet en zuiger het zelfde?)

Ik denk dat het met het aan draaien van cilinder heeft te maken.....
 
- zijn de vegen voelbaar?
- zie je ook helemaal niets op je zuigerveer, bovenkant / onderkant zuiger
- is de zuiger ook aangepast bij het tunen?
- zuiger te groot/klein?
- zitten de vegen ook aan de andere kant van de cilinder?
- zat de cilinder niet te los (aan een kant)?
- zat de uitlaat op je cilinder toen je em startte, zo ja hing deze aan de ophaning of los aan de cilinder?

edit:
- weet je zeker dat er geen vijlsel/vuil meer in je cilinder zat
- weet je zeker dat de benzine/olie goed gemend is
- is de a747 bevroren geweest?
- is de a747 nog houdbaar?
 
volgens mij zit daar een datum op ja, heb het zelf nooit gebruikt maar heb wel eens gehoord dat het te oud kan zijn. Ik twijfel trouwens wel aan het effect van "te oude" olie maar je moet niets op voorhand uitsluiten.
 
Boyd said:
volgens mij zit daar een datum op ja, heb het zelf nooit gebruikt maar heb wel eens gehoord dat het te oud kan zijn. Ik twijfel trouwens wel aan het effect van "te oude" olie maar je moet niets op voorhand uitsluiten.

Zal de fles eens goed bekijken,maar wist wel dat het niet mag bevriezen en als je het al gemengt hebt dat je het zoieoz moet schudden.....
 
Boyd said:
- zijn de vegen voelbaar?
- zie je ook helemaal niets op je zuigerveer, bovenkant / onderkant zuiger
- is de zuiger ook aangepast bij het tunen?
- zuiger te groot/klein?
- zitten de vegen ook aan de andere kant van de cilinder?
- zat de cilinder niet te los (aan een kant)?
- zat de uitlaat op je cilinder toen je em startte, zo ja hing deze aan de ophaning of los aan de cilinder?

edit:
- weet je zeker dat er geen vijlsel/vuil meer in je cilinder zat
- weet je zeker dat de benzine/olie goed gemend is
- is de a747 bevroren geweest?
- is de a747 nog houdbaar?

nee de zuiger is prima.
zuiger is niet te groot of te klein,
er zitten geen vegen aan de andere kant
de uitlaat zat netjes gemontterd aan de ophanging aan het carter

er zat geen vijlsel in nee.
zuiger was een C. stond ook op de voet , en is nagemeten.
olie is niet bevroren geweest, en de datum is nog goed
 
Back
Top