HPI '06 Vraagje!

Rem0n

Well-Known Member
Eey mensen,

Ik sta op het punt om mijn scooter voor het eerst te starten maar ik had nog ff gauw een vraagje over mijn HPI '06

Ik heb hem laten monteren bij iemand zonder micrometer, hij heeft hem helemaal naar boven gezet en gezorgt dat volgens hem, "Hij vonkt wanneer de zuiger bovenin op het dode punt is, en wanneer hij onderin op het dode punt is". Wanneer ik hem dan voor de eerste keer start moest ik wat met die rotor spelen en kijken wanneer die het beste liep, ik vroeg me af of dit een goede manier is of niet ?

Greetz, Remon
 
Advertisement - register to remove this

Je moet je voorontsteking afstellen VOOR dat je je scooter start natuurlijk.

Als hij de streepjes op de rotor/stator gelijk heeft gezet wanneer de zuiger helemaal bovenin staat staat hij nu op 0.0 mm voorontsteking.

Ik denk niet dat je cilindertje/zuiger het dan lang volhoud.

( Mocht het geen Digitale 06 zijn btw. :P )
 
Ja dat begrijp ik ook, maar ik heb me wijs laten maken dat als hij stationair liep en dan eraan bewoog even moest kijken wanneer hij het beste liep, maar dat is dus bullshit ? :P
 
je kan hem ook starten. volgas geven. en dan gaan draaien tot je het punt gevonden heb waar ie de meeste toeren op loopt.

tip gebruik wel je middenstandaart dat je achterwiel van de grond af is ...
 
ik zou gewoon de HPI laten controleren , bijv. bij Twins oid , dan weet je precies hoe je m moet afstellen en is dat dus in 1 keer goed , zou zonder zijn als je zuiger en kopje wegbranden...
 
Back
Top