Goeiemiddag,je heb echt wel xenon voor scooters.
heb t zelf op me typhoon gehad, en moet het regelmatig inbouwen.
is ook gewoon met een regelkast, en word aangesloten via de geschakelde plus van je contactslot, en de massa op je frame.
weet je dan ook zeker dat dit echt xenon is,
want xenon is dus iets compleet anders dan een halogeenlamp oid, geen gloeidraad maar door ionisatie van de gassen wordt licht geproduceerd
maakt gebruik van een voorschakelweerstand die er +-23kv doorheen stuurt waardoor je gassen ioniseren,
door een wisselspanning van +-400 Hz te gebruiken verdampen alle metalen in de lamp
(hierdoor brand je lamp pas op volle sterkte na 5sec)
er bestaan namelijk ook gewoon h1/4/7 halogeenlampen waar ze wat aan veranderd hebben zodat het xenon lijkt,
en zoals het beschreven staat in 1st post heeft de topicstarter dus zo'n lampje.
heb ze ook al eens bij heuts zien liggen.
Goeiemiddag,
Ik lees dat je weleens xenon in een Typhoon heb ingebouwd. How?
Ik heb zelf een Typhoon,nu heb ik gezien dat er een H4 lamp in zit,maar hoe sluit je nu de set het makkelijkste aan en waar moet je eventueel op letten?
Ik hoor het graag
Thnx
Je moet dan zorgen dat de lamp een constante + krijgt en je dus niet de aansluiting gebruikt die je normale lampje gebruikt.
Goeiemorgen,
De xenonset heeft het ff gedaan,alleen vandaag start de lamp niet op,hij flikkert ff en dan niets meer,het is goed aangesloten zoals je het moet doen,maar waar moet ik nu naar gaan kijken denken jullie,bijv de schakelaar?
Alvast thnx
Querdo