How to: Xenon inbouwen

xenrox

Well-Known Member
Onlangs heb ik Xenon verlichting in mijn Aerox gebouwd.
Ik krijg hier veel positieve reacties op maar ook veel vragen over hoe je dit nu moet inbouwen.

Vroeger waren het vooral motoren en auto's die uitgerust werden met xenon verlichting dit vooral voor de verlichtings opbrengst maar ook voor de looks natuurlijk! Standaard xenon verlichting word meestal geleverd met H1, H4 of H7 lamp maar hier hebben wij voor de scooter weinig aan want in de meeste scooters zit een P26S (Aprilia SR) of BA20 lamp (Yamaha Aerox).

Nu heb ik een set besteld op scooterxenon.nl (€ 89.95) met passende (ja ja!) fittingen! voor mijn Aerox! Makkelijk in te bouwen zonder aanpassingen.

Uit de scooterexpress van deze maand heb ik een artikel ingescand over het inbouwen. Laat het even weten als je ze wilt zien want ik kan geen attachments posten

Veel succes
 
Advertisement - register to remove this

kan via photobucket
even uploaden
dan kun je kiezen bij je afbeelding uit een stuk of wat opties
html url en nog iets
dan pak je de onderste die kopier je en plak je hier weer neer
 
Wat is daar nou moeilijk aan.
Zoek een lamp waarvan de vitting goed past
Neem de + en - van je bestaande aansluiting.
Deze aansluiten op de balastkast en klaar.

Niets bijzonders aan.
 
Heee

ik ben bezig met mijn Aerox om daar xenon in te bouwen

ik heb deze bij de dealer gehaald,en het merk is ScootXenon voor een Piaggio het schijnt te passen, maar vandaag proberen aan te sluiten
en iedere keer klapt de zekering eruit, ik heb er wel zelf een schakelaar tussen gezet,

Heeft iemand schema`s tips & Foto`s?
 
zal er wel sluiting zitten ergens, heb je geen draadschema voor nodig hoor.

belangrijkste met xenon is wel, dat je het knopje niet heb aanstaan als je start, kunnen ze niet echt goed tegen.
 
Heeey vandaag weer verder geprobeerd
ik ben al verder,als gisteren de zekering brand niet door,
alleen mijn lamp begint te flikkeren bij stationair toerental,
en zo gauw als ik toerental bij geeft doet ie niks meer,

waar kan dit aan liggen?
 
dat is standaard zo :) je licht gaat via je motor, als die dus minder toeren zal maken, zlal ie minder stroom opwekken,waardoor je licht dus minder fel gaat branden...

volkomen normaal :)
 
Heey

nu heb ik een massakabel meteen op de massa van de accu gemaakt,

maar nu iedere keer als ik xenon schakelaar aanzet, dan begint heel mijn verlichting zwak te branden en zakt het toerental terug (500 rpm)

Het licht trouwens niet aan de accu want heb een nieuwe gemonteerd (5ampere)

wat is hiervan de oorzaak?
 
neee zo gauw ik meer gas geef, 6000 RPM doet de lamp nauwelijk iets,dat was het eerst

nu doet ie helemaal niks ,Flikkert niet meer en de verlichting begint zwak te branden
 
hoort er geen maak relais tussen? en anders is je accu te zwak. zou je eens de watts moeten bekijken en je A en je volts van je accu berekenen wat daar het vermogen van is. ?
 
Je xenon moet een constante + hebben, je moet dus de kabel die een + nodig heeft direct op je accu + zetten met een schakelaar ertussen en klaar ben je :)
 
Back
Top