How to: Xenon inbouwen

heb vandaag ook een xenonsetje ingebouwd op een vespa.

Moest een aparte schakelaar tussen (aan en uit) en 1 draad moest via de geschakelde plus van het contactslot.

ook moest er minimaal een accu van 5 ampere in (zat een 9 in dus was dik in orde)

deed het vrijwel gewoon gelijk.

was va t merk scootxenon.
 
Ja bij mij heb ik dat ook zo gedaan,

alleen ik heb nog 2 draden vn de dim/grootlichtschakelaar meer,
hb ik de(orginele) kabelboom daar op aangepast,zodat de schakelaar toch werkt,

ik begin zelf steeds meer eraan te denken dat het een verkeerd setje is,
want de mijne is ook van scootxenon,
en was voor een Piaggio Terwijl ik een Aerox heb
 
M'n broertje heeft een xenon set wat normaal in een auto hoort in z'n Runner en deze werkt wel gewoon, hij heeft de + zo aangesloten dat deze alleen werkt als die op contact staat en is dus een constante + en daar een schakelaar tussen.

Je moet dus zorgen dat zo'n set niet de + krijgt van de gewone verlichting, want dan krijg je idd stroboscoop effect.
 
Daar kun jij dus echtwel wat mee vriend. Maar zoals de koplamp opgebouwd is lijkt me dat geen strak plan, maar werken kan het op alles wel, op een SFII gaat het wel gewoon.
 
en zo'n lampje wat jij nu in je scooter hebt is ook geen echte xenon lamp hoor:P

een (echte) xenonlamp heeft namelijk iets meer nodig dan een plus en een min
denk aan een voorschakelweerstand en een regelapparaat etc.
dit zal hws een aangepaste halogeenlamp zijn met gekleurd lamplas of iets in die richting.

maar waarom zet je how-to in de topictitel terwijl er helemaal geen howto is ?
beschrijf dan op zn minst achteraf wat je hebt moeten doen om het te laten werken
 
Back
Top