This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

How to Polyesteren

Status
Not open for further replies.
thnx all heb vandaag al het polyester er weer afgehaalt en ga morgen stukjes stroken plastic maken voor de stevigheid en dan daartussen ook nog wat purschuim.. meot wel goed gaa hoop k. gwoon voorzichtig te werk gaan

@sonic tuning.. je bedoelt die deuken zonder plamuur of helemaal zonder plamuur? xD

deuken moet je met polyester opvullen niet met plamuur. kleine putjes die altijd houd die vul ik wel op met plamuur. zijn van die hele kleine putjes soms gaan er met spuitplamuur uit en soms niet.

maar echt die deuken van 5mm diep enzo die polyester ik altijd even opnieuw tot het glad is en dan schuren schuren. polyester is wel harder als plamuur om te schuren maar kan je 1 ding zeggen liever 2 uur meer schuren en scheurende kappen.

eej ik rijd rond op een vivacity en ik wou graag me achter kappen polyesteren en hier en daar aanpassen.. maar als ik ze aan elkaar maak hoe krijg ik ze er dan weer op? gewoon schuiven ? weet iemand dit toevallig ? avb

Hoevaak heb jij je scooter al uit elkaar gehaald?

Als je je achterkappen los maakt zie je al dat ze aan elkaar blijven zitten! Ze kunnen pas van elkaar af als je ze eraf heb gehaald en het ovale rondje los schroeft. Dit kan alleen als ze er al vanaf zijn.. dus wat is het probleem..

X-TEAM said:
kun je purschuim gewoon op je kappen doen zonder eerst wat met je kappen te doen?

Kan best.

Wil je ook dat het gaat hechten dan ? :+

Opschuren en ontvetten, staat zelfs op de purschuim bus

ja ik wil natuurlijk dat het op de kap blijft zitten he maar ok dan weet ik dat

*edit*: met welke korrel moet ik de kap opschuren?

Last edited:
nog 1 vraagje
heb weer wat ebdacht als mogelijke oplossing.. polyester is mah <1mm dik
dus als ik het zo doe als op de vette paint bewerkte foto en dan gwoon er over ga plamuren en verstevigen met stukken hout o.i.d(die blauwe streepjes)

zou ej dan echt verschillen zien in de dikte? of is het zo dat als ik beetje plamuur en het dan schuur het mooi doorloopt?

als gedaan hebt met plamuren en schuren enzo, en je zet de kap in spuitplamuur, worden er dan ook nog kleine gaatjes fzo gevuld en dergelijke, en gelijk krassen enzo???
grtz

iemand?

Darkredhat said:
als gedaan hebt met plamuren en schuren enzo, en je zet de kap in spuitplamuur, worden er dan ook nog kleine gaatjes fzo gevuld en dergelijke, en gelijk krassen enzo???
grtz
ja kleine gaatjes worden opgevult en krassen volgens mij ook.. maar dat weet ik niet zeker

Last edited:
x8r_racing said:
Ben je van plan om rechtstreeks op dat pur schuim te gaan plamuren? Waarom dat pur schuim verstevigen?

grtz
nee gebruikte die foto alleen om ff verduidelijking te geven.. heb op de zijkanten nu nix meer zitten alles heb ik er weer af gehaalt omdat ik het niet mooi genoeg vond

ik zit ff met een vraag, ik heb zelf een aerox en wil binnekort me achterkant gaan polyesteren. Dus monoseat, underseat, zijkappen en z-kappen in 1 geheel.

Nu is mijn vraag moet ik me frame hiervoor gaan inkorten of te wel gaan zitten slijpen of hoeft dat niet.

alvast bedankt

Je moet in ieder geval dat stuk er af flexen van waar normala dar spatbord op hangt. En volgensmij die beugel waar normaal de pasagier op zit moet je ook inkorten. Volgensmij zitten die dingen in de weg. Weet et niet zeker hoor! Anders moet je kappen monteren en vasttapen en proberen.

kzit me probleemke met het plamuren.
Nadat ik mijn spuitplamuur op de kap heb gezet zijn er nog altijd kleine putjes die zichtbaar worden, moet ik die dan trg toedoen met plamuur gwn?
'Kheb dit vooral bij mijn koelkap
grtz

Darkredhat said:
kzit me probleemke met het plamuren.
Nadat ik mijn spuitplamuur op de kap heb gezet zijn er nog altijd kleine putjes die zichtbaar worden, moet ik die dan trg toedoen met plamuur gwn?
'Kheb dit vooral bij mijn koelkap
grtz

Iig, eerst je spuitplamuur er ff afschuren, dan wat plamuur aanmaken, iets daarvan op de top van je vinger doen en daarmee die putjes voldrukken .
Dit 2 tot 3x doen over het gehele oppervlakte van waar je mee bezig bent, dan zit je goed meestal.

Hey ik heb geprobeerd te polyesteren.. maar ik heb volgens mij te weinig verharder gebruikt en nu is die na iets minder als een dag nog niet gedroogt..
wat kan ik doen?

Arash said:
Hey ik heb geprobeerd te polyesteren.. maar ik heb volgens mij te weinig verharder gebruikt en nu is die na iets minder als een dag nog niet gedroogt..
wat kan ik doen?
Iemand?

Status
Not open for further replies.