This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

How to Polyesteren

Status
Not open for further replies.
dna_mario said:
haha =) echt vet dit topic binnekort is mn project scoot hier dan begin ik er ook aan -- op de pur-schuim manier , die ziet er het effectiefst uit

moeten de matjes , over het toe te werken deel liggen ? of is dat enkel om de "put" op te vullen

Echt vet vind je dit topic, maar doorgelezen heb je het niet
Met matjes vul je niks op... de matjes zijn je basis waarop je iets maakt.

Het purschuim is puur als vorm uitzetten bedoeld, en haal je nadat je matjes hebt aangebracht en hebt laten drogen weer weg.
Over je matjes leg je een goede laag polyester hars waarmee je voorkomt dat je in je matjes gaat schuren, de gaatjes die daarna in je hars laag zitten vul je op met polyester plamuur, en daarmee kan je de lijnen en vormen mee perfectioneren.

ik doe het op een andere manier als hier word gebruikt maar werkt wel goed.

ik span aluminium folie over het gat of geen wat je wilt polyesteren dit doe ik aan de buitekant spannen en vast tapen.

daarna maak ik matjes op maat van het gat.

meestal 3 dikke lagen matjes. dan nog een groter erover die je dus een stuk buiten het gat valt en dus eeen groot stuk bedekt.

ik laat dat harden en haal daarna de tape en alufolie weg.
schuren,schuren tot er model in zit. eerste laag plamuur is glasvezel. daarna om het echt strak te zetten plamuur in met polyester plamuur van lymofix dit plamuurd het fijnste vind ik.

afwerken met motip putty spray en klaar.

oke thx ,
als dit erin stond had ik erover geleze , ben rap door het topic gegaan , kan niet alles gelezen hebbe, met vet bedoel ik gwn , nice dat iemand zo n topic erover maakt

K ben van plan om deze week mijn voorkap eens flink onder handen te neme, booskijkers+alle kappe spuiten en k vroeg me af of ik dat in 1 week zou hale. Met schure, polye, plamure en spuiten? Zou ik dit in 1 week kunne hale?

mvg

Ewoud

Wout@Phantom said:
K ben van plan om deze week mijn voorkap eens flink onder handen te neme, booskijkers+alle kappe spuiten en k vroeg me af of ik dat in 1 week zou hale. Met schure, polye, plamure en spuiten? Zou ik dit in 1 week kunne hale?

mvg

Ewoud

Ligt aan je ervaring, en wat jij verstaat onder: 'flink onder handen nemen'

Ik zou het iig zeker weten niet doen, aangezien je heel vaak tegen tegenslagen aanloopt, en haasten met polyen is vaak slecht voor het uiteindelijke resultaat nadat het gespoten is.

Ik heb de komende week wel alle tijd, maar ik heb hulp van vriende die dit al vaker hebbe gedaan(V-Rox). K heb nu ook beslote alleen mijn buitekappe te spuite, omdat de binnekappe er nog redelijk uit zien. Het probleem zal ligge bij de droogtijd v/h plamuur/polyester. En anders rij k toch gwoon nog een tijdje zonder kappe rond:W. Ik zal tussendoor wel ff wat pics poste hoe het vordert.

Alleen met polymatjes:
[ir]http://img15.imgspot.com/?u=/u/06/56/15/Polymatjes1140986952.JPG[/ir]
Met plamuur:
[ir]http://img15.imgspot.com/?u=/u/06/56/15/Metplamuur1140987267.JPG[/ir]

Kruisjes :| -->Klik d'r op dan zie je het wel :W

I'll keep you posted...

Last edited:
kan je ook je koplamp dichtwerken met glasvezel ipv poly , ik hheb het net met zo glazvezeldoeken gdaan
of is dit minder stevig ?

wij hebbe het ook met glasvezel bij wout gedaan, en ik heb het zelf ook.
is stevig genoeg, bij mij zit het er iig nog goed op.

en we hebben trouwes wout zn booskijkers tog ma wat kleiner gemaakt dan ziet hij straks misschien ook nog wat in het donker

dna_mario said:
kan je ook je koplamp dichtwerken met glasvezel ipv poly , ik hheb het net met zo glazvezeldoeken gdaan
of is dit minder stevig ?

Glasvezel is juist kei en keihard . Als je hebt gezorgd dat het goed heeft gehecht zal je qua stevigheid geen problemen tegenkomen. Alleen qua schuren :W. Doordat het zo hard is wil het schuren nog wel eens niet opschieten .

Ik heb de polyester geschuurd met een mouse. Werkt zeer goed. Tis nog niet binne 5 min klaar maar veel relaxed dan met de hand schuren

ik de eerste laag plamuur met de slijpschijf 8P met een lamellenschijf erop
en die glasvezel is idd pokkehard

Status
Not open for further replies.