hoogtoerig/laagtoerig...

Heineken

Echt wel..
Veel mensen hebben het wel eens over uitlaten die hoogtoerig zijn door een korte bocht of als gewoon de uitlaat zelf kort is... maar is het ook ongeveer te schatten op hoeveel toeren het ding ongeveer z'n hoogste vermogen wil leveren?

Heb namelijk een leovinci Handmade met 70 polini W-poort op een wallaroo, beetje gaar afgesteld maja moet eens verbeterd worden binnenkort. Alleen stel ik wil men cilinder laten tunen moet ik wel ongeveer weten voor hoeveel toeren lijkt me...

Heb wel al gehoord dat die leo een 'hoge toeren uitlaat' is, maarja dat was ook maar een beunhaas... wel is het een beetje een vaag ding (er zit een terugloop bij de bocht, echt heel vaag) en verder loopt ie een beetje zoals een black swan maar dan zonder terugloop...

owja, fototje...:)

wallaroojoost1.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Wille
Leovincie uitlaten zijn geen echte 70cc uitlaten en zullen er dan ok niet al te best op presteren, het zijn meer uitlaten voor 50cc.

dit kan je niet echt vergelijken met uitlaten voor fox + wallaroo.

maar in dit geval, op die wallaroo kun je beter een gianelli pro monteren, die had ik ook in combi met een w poort en dat liep best grappig.Harder dan met die lange leo, korte leo liep het best maar maakte veel herrie.

Je kan ook gewoon een c16 monteren voor mina, alleen dan moet je zelf een ophanging flexxen.
 
WTF!?!? past een uitlaat van een mina dan gewoon onder een fox/wallaroo maar alleen de ophanging past niet?

Ok, dit opent perspectieven...8)

maarem... passen er ook andere uitlaten dan alleen de for race en c16, of passen gewoon alle mina horizontale uitlaten?
 
Originally posted by Heineken
WTF!?!? past een uitlaat van een mina dan gewoon onder een fox/wallaroo maar alleen de ophanging past niet?

Ok, dit opent perspectieven...8)

maarem... passen er ook andere uitlaten dan alleen de for race en c16, of passen gewoon alle mina horizontale uitlaten?

alles past.
ik reed met een samba.
je moet gewoon uitlaten met een losse flens hebben, die van die samba moest ik aanpassen, maar een c16 bijvoorbeeld kun je er zo onderhangen.
het enige verschiel met mina is is dat de uitlaatpoort een kwartslag is gedraait. :)
 
Originally posted by Heineken
ah op die manier... technigas next gaat dus niet passen om eens te proberen... nouja, dan maat ergens iets met losse flens vandaan halen...:rolleyes:

dat gaat wel hoor
dan moet je het losslijpen en omlassen.
dat kan iedere huis tuin en keuken lasser (jaja zelfs ik)
 
heey maar passen er ook yasuni uitlaten onder een kymco met wat kleine aanpssingen en dan bedoel ik dus geen halve uitlaat verbouwen ;) ? heeft iemand hier ervaring mee? ik hoor het graag.... en presteren die samba uitlaten een beetje op een polini 50 giet?
 
dus ik moet volgens jou een yasuni voor apppie morini nemen... en de aanpassing hiervan is, alleen waar de uitlaat bij de cilinder komt, aanpassen? en kan ik ook bv voor een peugot nemen of kan ik beter een morini nemen....
alvast bedankt... :)

greeets
 
wat ik me iegenlijk afvroeg was dat als iemand een cilinder gaat tunen en daarbij rekening houd met de uitlaat, hoe weet ie dan in welk toerengebied ie moet zitten? Ik heb wel al gelezen dat kort meestal hoogtoerig is, maar dat ook de bocht enzo nog uitmaakt... dus hoe weten ze dat dan? Gewoon gokwerk?

Wil btw een for race gaan halen... lekker origineel op een wallaroo :+
 
Originally posted by Heineken
wat ik me iegenlijk afvroeg was dat als iemand een cilinder gaat tunen en daarbij rekening houd met de uitlaat, hoe weet ie dan in welk toerengebied ie moet zitten? Ik heb wel al gelezen dat kort meestal hoogtoerig is, maar dat ook de bocht enzo nog uitmaakt... dus hoe weten ze dat dan? Gewoon gokwerk?

Wil btw een for race gaan halen... lekker origineel op een wallaroo :+

ervaring ?
c16 rond de 11000 rpm
c20 rond de 13000 rpm
ofzo

gewoon veel ervaring hebbe...
 
Originally posted by Blaze


ervaring ?
c16 rond de 11000 rpm
c20 rond de 13000 rpm
ofzo

gewoon veel ervaring hebbe...

slaat dit op waar ze het vermogen afgeven? want ik neem aan dat dit niet het max aantal toeren is. BTW, hoeveel toeren kan een C16 eigenlijk max leveren?
 
Originally posted by Runner is de man


slaat dit op waar ze het vermogen afgeven? want ik neem aan dat dit niet het max aantal toeren is. BTW, hoeveel toeren kan een C16 eigenlijk max leveren?

Bij mij rond de 12850 max daarna begint die vermogen te verliezen. Ik rijd met een normale 70cc Team
 
Back
Top