laagtoerig/hoogtoerig

geerdofiel

Blaat User
n00b mode on



ik zie hier iedereen altijd tiepen laagtoerige cil en hoogtoerige cil. maar wat is nou eigenlijk het verschil? en de voor en nadelen??



n00b mode off
 
Advertisement - register to remove this

Hoogtoerige Cilinders zijn bijv.: MHR Speed, MHR Cross, Hebo Manston II

Voordelen: Je gaat er knettershard mee en met de juiste afstelling sleep je er +- 20 pk uit
Nadeel: Geen cilinder om vrolijk mee over straat te rijden en niet voor beginners



Laagtoerige Cilinders: De welbekende DR, Power One, Malossi Sport enz...

Voordelen: Je kunt er een leuke straatsetup van maken om vrolijk met een gangetje van 80-90 rond te tuffen

Nadelen: Je geeft er soms veel geld aan uit en kwa prestaties ga je er niet veel mee op vooruit
 
hoogtoerige cilinders maken veel toeren laagtoerige cilinders maken weinig toeren. voordeel van hoogtoerige cilinders is dat je er harder mee gaat, nadeel is dat ze over het algemeen sneller slijten.

Mvg Jeff
 
is een laagtoerige cilinder nou ook sneller bij optrekken, en een hoogtoerige bij top? of heeft het gewoon met de top van de cilinder te maken,

een laagtoerige maakt op top minder toeren dan een hoogtoerige?
 
Het ligt ook aan de rest van je setup en hoe je afstelkunsten zijn... Over het algemeen zijn hoogtoerige cilinders sneller met optrekken en sneller op top..

En ''een laagtoerige maakt op top minder toeren dan een hoogtoerige?'' lijkt me vrij logisch..
 
paulus 88 said:
een laagtoerige cilinder maakt altijd minder toeren ook op zijn top, heeft een hogere topsnelheid en trekt sneller op. daarom sprint ook niemand op hoog nivea met 70 giet :)

Hier klopt geen ruk van. Een laagtoerige cilinder maakt volgens jou minder toeren, heeft een hogere topsnelheid en trekt sneller op??? Knappe jongen dan.

Nick.
 
nou snap ik er echt niets meer van

paulus 88-->
een laagtoerige cilinder maakt altijd minder toeren ook op zijn top, heeft een hogere topsnelheid en trekt sneller op. daarom sprint ook niemand op hoog nivea met 70 giet


MHR Piaggio -->

Het ligt ook aan de rest van je setup en hoe je afstelkunsten zijn... Over het algemeen zijn hoogtoerige cilinders sneller met optrekken en sneller op top..
En ''een laagtoerige maakt op top minder toeren dan een hoogtoerige?'' lijkt me vrij logisch..


dit is toch allebij het tegenovergestelde, zeggen jullie maar wie het fout heeft.
 
dus als ik het goed begrijp, kan ik met een DR leuk rijden. maar met een MHR of HEBO ga ik nog sneller.

om te beginnen is een DR goed. maar als ik dan later echt snel wil moet ik overstappen.
 
daar komt het op neer :D maar je heb wel vershil tussen hebo cilinders je heb laag en hoog toerig dit verschilt dus per type cilinder en niet per merk... aluminium is hoog toerig gietijzer laag toerig.
 
Jeps. DR70 is goed om te beginnen. MHR50 etc. vragen toch wat meer onderhoud en kennis. En kennis heb je niet snel genoeg, in tegenstelling tot wat velen denken.

Alleen klopt het niet wat je zegt; het is neit zomaar gezegd dat je emt een Hebo sneller gaat dan met een DR. Ligt namelijk te eerste aan je afstelkunsten en offie getuned is of niet, etc., etc. + dat een Hebo cil. niet zomaar een Hebo cil. is, maar er zijn verschillende types.

Nick.
 
De meeste beginnen met een DR het is gewoon een leuke cilinder voor op straat waar je vrolijk paar maandjes mee kan rond tuffen... vind je het uiteindelijk te ''sloom'' dan kun je overstappen op bijv: Hebo NG, Pro Race 1 oid

Hierdoor heb je gelijk al meer vermogen waardoor je trekkracht en topsnelheid omhoog gaat.

Vind je dit niet leuk genoeg dan moet je echt voor MHR Speed, Polini Evo, Hebo Manston II, MK Pro Race 2 gaan.. Met een van deze cilinders heb je een waanzinnige trekkracht en je top ligt ook zeer hoog. Je zult de rest van je setup dan ook goed moeten aanpassen wil je hieruit het maximale halen.

Zelf rij ik Pro Race 2 en het is zeker een aanrader:*
 
Hoogtoerige Cilinders zijn bijv.: MHR Speed, MHR Cross, Hebo Manston II

Voordelen: Je gaat er knettershard mee en met de juiste afstelling sleep je er +- 20 pk uit
Nadeel: Geen cilinder om vrolijk mee over straat te rijden en niet voor beginners



Laagtoerige Cilinders: De welbekende DR, Power One, Malossi Sport enz...

Voordelen: Je kunt er een leuke straatsetup van maken om vrolijk met een gangetje van 80-90 rond te tuffen

Nadelen: Je geeft er soms veel geld aan uit en kwa prestaties ga je er niet veel mee op vooruit
80 90 met dr haha je bent echt grappig drm rijd mijn dr.
ook 110 en is ma 70 dr meeste zeggen ook harder dan 95 gaat niet dan moete ze een goede setup er opgooien heb carburateur 17,5 sproeier 84 geele trekveertjes en duiwveer stage 6 koppeling pro race malossi vario malossi powerfilter wat somige ook zeggen is slecht en veranderd niets ma veranderd degelijk wel het verschil kwa optrekken hebo race krukass
 
Back
Top