Hoog stationair

Vissa

PB Guru
Oi,

Ik heb dernet een dr-70 + 17,5 mm gemonteerd

Nu het probleem:

Zodra je gas geeft begint hij uit zichzelf weg te rijden.

Stationair staat al enorm laag , met de luchtschroef hebben we ookal gekloot.

Sproeier die er op dit moment inzit is 80 en naar mijn mening te klein.
Gasnaald staat @ 2e van boven.

Hij kan geen valse lucht trekke , alles zit pot dicht , dat is uitgesloten. ( cilinder zit er netjes op en de carb zit er goed in , verder is niks los geweest )

Iemand die op ideen kan komen wat ik het beste kan doen?

Ik heb trouwens sproeier 90/96 ook geprobeerd , maar bij het stationair draaien vliegt dat ding gewoon weg.

Hij reed prima voordat de cil/carb erop gingen , het enige wat dus vervange is is de cilinder/carburateur , de rest kan je buiten beschouwing laten.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

RemcoV said:
Nope , hij gaat gewoon terug.

Tis ook echt een vreemd geluid.

Zodra je de choke openzet lijkt het net ofdat hij volgas gaat rijden. ( dit had hij ook met sproeier 90/96.

zit het clipje van de gasnaald wel onder het witte plastiekje(bij DO) of erboven? Want als hij erboven zit zit hij gewoon los in de gasschuif en vanafdat je dan een beetje gas geeft dat er dan veel benzine vloeit en gewoon de gasnaald omhoogduwt
 
Waar zou die valse lucht moeten trekken dan?

De cilinder is erop gegaan met alle pakkingen, verder is de carburateur erin gegaan en aangedraaid.

Verder is niks aangeraakt , dus valse lucht is absoluut uitgesloten.
 
toch is het een te arm mengsel die hier voor zorgt dat ie hoog stationair gaat lopen tenzij de kabel gewoon blijft hangen.

dus of de sproeier is erg klein , of hij zuigt toch echt ergens valse lucht
 
Valse lucht kan absoluut niet aangezien ik verder dan de carb/cil nopes heb aangeraakt en dat pot dicht zit :)

Met sproeier 96 deed hij et nogsteeds , maar goed als iemand verder nog ideën heeft hoor ik dat heel graag! :)
 
En waarom komt dat juist nu naar voren?

Aangezien ik zonder de Dr-70 en 17,5 prima reed! :)

Het lijkt met dat als hij al valse lucht aan het trekken was, hij ook niet bepaald lekker reed met std cil/carb :)
 
Probleem stil not solved.

Er zit nu sproeier 86 in , zodra hij even in de kou heeft buiten gestaan en ik wil wegrijde moet ik enorm lange kicke/elec starte.

Dan loopt hij normaal stationair , althans , zodra je een klein beetje gas geeft lijkt het net alsof je hem op ,, cruise controle '' zet , dan gaat hij dus uit zichzelf rijde.

Geef je nog meer gas blijft hij weer hange in een hoger niveau.

Heel erg irritant als je een bocht in gaat en hij gewoon door blijft rijden.

Zodra je hard remt valt hij in toeren terug.

( Heeft niks met de gasschuif te maken , die blijft absoluut niet steken! )

Als hij koud is stotterd hij enorm , maar na 2 min ff een stukje gereden moet ik opeens de choke weer gebruiken :rolleyes:
 
RemcoV said:
En waarom komt dat juist nu naar voren?

Aangezien ik zonder de Dr-70 en 17,5 prima reed! :)

Het lijkt met dat als hij al valse lucht aan het trekken was, hij ook niet bepaald lekker reed met std cil/carb :)


ja , maar aangezien jij heel wat veranderd hebt ;)

als je iets veranderd hebt en daarna komen er problemen moet je het dus daar zoeken...


mja , zet er eens een 92 sproeier in , want je gaat nu van klein naar groot terwijl je van groot naar klein moet , als je zo doorgaat gaat ie straks nog kapot...

of je sproeier is gewoon te klein (ook omdat het zo lang duurt voordat ie start etc.) , of er is toch echt ergens valse lucht..
 
Ik had 96 geprobeerd en daarmee stotterde hij enorm , idem bij 90.

80 werd te klein dus zit ik nu op 86.

Alleen dat hij een soort van blijft hange snap ik niet :) ( met de lucht/stationair schroef is dat niet te verhelpen )

Ik heb de carb + cil nog een paar keer gecontroleerd op valse lucht maar kon niks vinden.

Voorderest zitten de keeringen goed , en het spruitstuk is nog niet opengeweest ( zit nog met torx bouten vast )
 
Probleem hoogst waarschijnlijk gevonden.

Als iemand voor mij de dikte kan opmeten van de gasschuif van een 17,5 , alvast bedankt :)

Aangezien ik net de 12mm gemonteerd heb en het probleem direct verholpen was, en het enige dat ik daaraan kon zien was dat de 12mm gasschuif niks verschilde met die er in de 17,5 zit :rolleyes: , en volgens mij zijn die 2 schuiven echt niet identiek!
 
Ik kon hem een stukje heen en weer bewegen toen hij in de 17,5 zat , wat bij de 12mm dus niet kon.

Ook kon de gasschuif een stukje ,, draaien '' als hij al in de 17,5 zat.

Volgens mij hoort dit niet te kunnen en is dat gewoon het hele probleem geweest :)
 
Back
Top