honda x8r probleempje

outliner070

Well-Known Member
beste forumleden

ik heb sinds kort een 2de scooter gekocht: honda x8r uit 2005
ik ree er de eerste dagen lekker op , alleen vond ik dat hij teveel toeren maakte op volle snelheid ( 60/65 )

en na 1 week maakte hij ineens dat bwaaaaaw geluid en reed niet harder dan 20 , en dan trekt hij weer door naar de 65, en weer bwaaaab terug, ik heb zojuist de carburateur en de luchtfilter schoon gemaakt,
maar heeft niet geholpen, en bij de 65 het lijkt erop dat hij wel harder wilt maar steeds inhoud, pffffffff lang verhaal.

heb zonet de cdi doorgeknipt , ik ben benieuwt wat hij gaat doen

weet iemand hier wat voor ?
cdi ?
ander uitlaatje ? ( want het lijkt erop dat hij lekt )
powerbox?
ontsteking?
rolletjes?

ik hoop dat iemand mij kan helpen

gr,Patrick
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Op Honda is een andere vario EN koelvin (halfpoulie) aan te raden, en ja, de carburateur moet natuurlijk wel goed afgesteld zijn.. plaats ook eens een nieuwe bougie, wie weet hoe oud deze is aangezien je de scooter hebt overgekocht.

ps: 2005 staat op de papieren van elke scooter die tussen het jaar 0 en het jaar 2005 zijn gemaakt, omdat het kenteken pas in 2005 is ingevoerd voor scooter. Hij kan dus evengoed uit '99 zijn bijv ;)
 
ps: 2005 staat op de papieren van elke scooter die tussen het jaar 0 en het jaar 2005 zijn gemaakt, omdat het kenteken pas in 2005 is ingevoerd voor scooter. Hij kan dus evengoed uit '99 zijn bijv ;)

klopt, volgens mij werd de x8r in 2005 al een poosje niet meer gemaakt.
staat ook op de papieren dat die al eerder op de weg is gekomen dan dat er op staat.
 
De honda X8R is een zeer lastige scooter net als de Peugeot. Reageert niet makkelijk op tuning net als en minarelli. Check de vario voor slijtage . Check de rollen en kijk ook naar de achterpoulie
 
vario is ok
bougie vernieuwd
rollen ook ( 8 gr )
heb gisteren de uitlaat uitgebrand en de lekkage gedicht ( meteen ook de dempmateriaal vernieuwt )
sproeier iets uitgedraaid ( werd mij verteld te doen )\

oja heb meteen de cdi ontgrenst

zo ff testritje maken

keep your fingers crossed
and thx 4 the info
 
Sproeier gewoon vastzetten! Of heb je het misschien over de stationairschroef of de luchtstelschroef, aan de buitenkant van de carburateur?
 
test ritje gedaan

prestatie blijft hetzelfde
ff kijken of de prop nog in de uitlaat zit
zoniet gooi ik er lichtere rollen in met een witte drukveer

en ik zal die sproeier (in de vlotterkamer ) weer vast draaien
 
test ritje gedaan

prestatie blijft hetzelfde
ff kijken of de prop nog in de uitlaat zit
zoniet gooi ik er lichtere rollen in met een witte drukveer

en ik zal die sproeier (in de vlotterkamer ) weer vast draaien

ik had de cdi begrenzer eruit gehaald, deze is nu kapot
nu opzoek naar een andere cdi, en dan weer verder kijken
 
Krijgt hij wel olie, en is je oliekabel (vanaf je gashendel) nog wel aangesloten en werkend? Koelvin en hele koelgebeuren zit er wel op? Sproeier is de juiste maat en ben je met een luchtpistool doorheen geweest en zit goed vast? Luchtfilter zit er wel, en goed, op? Pakking tussen spruitstuk en carb, en tussen spruitstuk en membraan?
 
Back
Top