Honda x8r-s

Kjell.S

Well-Known Member
Hey allemaal ,

Heb sinds kort me honda x8r-s van vroeger terug uit de opslag gehaald na zo een 10 j stilstand en een pak stof :(
Heb de oude benzine eruit gedaan en nieuwe erin , ook heb ik de carb gepoetst en erna de vlotter gevuld met nieuwe benzine .
Nu zit ik met het volgende probleem ; de scooter start wel maar blijft niet draaien . ook als ik gas geef valt die uit , behalve als ik de luchtfilter eraf haal ( origineel ) en mijn vinger in de carbu steek blijft die wel draaien en kan ik wel gas geven . de scooter staat nog volledig origineel en was rijden weg gezet . Heeft iemand een idee wat dit kan zijn
 
Advertisement - register to remove this

Hey allemaal ,

Heb sinds kort me honda x8r-s van vroeger terug uit de opslag gehaald na zo een 10 j stilstand en een pak stof :(
Heb de oude benzine eruit gedaan en nieuwe erin , ook heb ik de carb gepoetst en erna de vlotter gevuld met nieuwe benzine .
Nu zit ik met het volgende probleem ; de scooter start wel maar blijft niet draaien . ook als ik gas geef valt die uit , behalve als ik de luchtfilter eraf haal ( origineel ) en mijn vinger in de carbu steek blijft die wel draaien en kan ik wel gas geven . de scooter staat nog volledig origineel en was rijden weg gezet . Heeft iemand een idee wat dit kan zijn
Haha, had precies hetzelfde met m'n pgo comet... Ik had gewoon de inlaat voor de helft afgeplakt met duct tape.. maar als je het goed wilt doen zou ik je choke even nakijken want je vingers erin doen is zorgen voor minder lucht in verhouding tot benzine en dat doet een choke ook. Wel luchtfilter terug monteren natuurlijk! Die pgo van mij had ook iets van 15 jaar weg lopen stoffen
 
Ik weet niet af jouw scooter al een vacuum-kraantje/pompje heeft, zo ja dit even controleren op werking en genoeg doorstroming tijdens het kicken of elektrisch starten.

De werking van de vlotternaald en vlotter in je carburateur controleren, verder kijken of het brandstofniveau in je vlotterbakje hoog genoeg is wanneer de naald het toegangskanaal afsluit.

Eventueel het aanwezige filter (zeefje) in je tank controleren of dit niet vervuild is. (indien aanwezig)

Eventueel het aanwezige extra brandstoffilter in je brandstofleiding nakijken/vervangen. (indien aanwezig)

Alle kanaaltjes van je carburateur opnieuw doorblazen/reinigen.

Beide sproeiers opnieuw reinigen/doorblazen.

De sproeierstam eruit draaien en alle gaatjes reinigen/doorblazen.

Met sproeierstam bedoel ik onderstaand ding, ik weet niet of dit de juiste benaming is.

sproeierstam.png
 
Back
Top