Honda Vision Met-in probleempjes

Klaploper

Well-Known Member
Hallo,

Heb zojuist een Honda Vision Met-In gekregen :winner:

Maar helaas zitten er een paar probleempjes bij 8P

1. Startmotor is kapot en accu afwezig, maar dit is geen probleem want de kickstart doet het prima.
Alleen als de scooter dan loopt, geeft hij soms automatisch extra gas of slaat hij vanuit het niks af. Zonder dat je gas geeft of wat dan ook.
Enig idee hoe dit kan komen???

2. Hij is niet meer verzekerd sinds 2001. Wat moet ik dan doen?

3. Ik ben nog op zoek naar een accu voor mn Honda Vision. Tips/ideeen?

Alvast bedankt :)

Klaploper
 
Advertisement - register to remove this

1 startmotor is nieuw te koop , accu net zo..
valse lucht , of een te arm mengsel kan ervoor zorgen dat ie meer toeren gaat draaien zonder gas te geven. ook een verstopte carburateur/sproeier kan dit veroorzaken.

2 heeft ie een kenteken?

3 ga naar een goeie dealer en vraag daar om een accu voor een vision met in ;)
 
1 startmotor is nieuw te koop , accu net zo..
valse lucht , of een te arm mengsel kan ervoor zorgen dat ie meer toeren gaat draaien zonder gas te geven. ook een verstopte carburateur/sproeier kan dit veroorzaken.

2 heeft ie een kenteken?

3 ga naar een goeie dealer en vraag daar om een accu voor een vision met in ;)

Dankjewel voor je snelle reactie.

1 Hoe zorg ik dat de valse lucht eruit gaat of dat er goeie/schone lucht in gaat?
En als het een te arm mengsel is, wat wil dat zeggen, en hoe los ik dit op?
(Ik ben beginner x|)

2 Nee, hij heeft een verzekeringsplaatje uit 2001 :?
 
Dan mag je met deze scooter de openbare weg niet op. Om gelijk je vervolg vraag te beantwoorden: nee, je kan niet zomaar een kenteken krijgen. Je kan naar het RDW om een scooter te laten keuren, dit kost +- 150 euro, dan krijg je een kenteken. Je voelt hem al aankomen: MAAR..

Je scooter moet hiervoor in feite in nieuwstaat zijn, dwz de max snelheid max decibel remmen vering verlichting alles moet tip top in orde zijn en degelijk bevestigd enz. Je komt er niet makkelijk door.

Denk dus ook goed na hoeveel geld je in deze scooter gaat steken aangezien je er waarschijnlijk nooit legaal mee de weg op zal kunnen (je kan je niet verzekeren zonder kenteken, en zonder verzekering mag je de weg niet op + zonder kenteken ook niet).
 
Die tijd en moeite zou ik er wel in willen steken.
Heb de 150 eurie voor de keuring zelfs al gekregen 9||6 Papa 9||6

Maar max snelheid van de scooter is nu 54. Tips voor verlagen hiervan?
Decibel is geloof ik wel goed ( Hoe test ik dit? )
Remmen zijn in goede staat.
Vering...volgens mij ook, want ik kan gewoon met 30 over drempels :+
Verlichting doet het uitstekend.

En dan heb ik nog het probleempje van het lopen van de scooter, wat dus aan valse lucht of arm mengsel... Maar dat mengsel kan ik toch verbeteren door die ene schroef aan te draaien? Dan ligt het daar niet aan.
 
Doe er eerst maar een nieuwe bougie en verse benzine in. Aangezien hij geen kenteken heeft zal hij wel heel lang stil hebben gestaan. Benzine heeft een houdbaarheids datum. Vervang als je toch bezig bent de olie voor de zekerheid ook.

En als je toch aan het knoeien bent maak dan de carb even helemaal schoon (haal hem eraf) en zorg dat de sproeiers 100% open zijn, dus geen vuiltje erin, liefst even met compressor doorblazen.

Met een klein beetje geluk is het dan al weer in orde. En bij deze waarschuw ik je voor die keuring, ben benieuwd of je er door komt ;) Vraag het RDW om een checklist van te voren waar ze naar gaan kijken. Decibel zou je met een decibelmeter moeten meten denk ik.. geen idee.

Topsnelheid omlaag doe je met varioring/varioplaat en prop in de uitlaat, als dat niet al erin zit
 
Ok bedankt, nou heb ik nog 1 probleempje, kun je me een beetje op gang helpen met die dingen, dus het beschrijven van want je bedoelt, want ik weet namelijk niet wat alles inhoudt, omdat ik nog geheel beginner ben...
Als je kon beschrijven wat je precies bedoelt zou dat erg fijn zijn :D
 
Ik ken de onderdelen zoals de carb en de sproeiers en vanalles en nog wat niet. Kun je een soort stap-voor-stap handleiding geven hoe ik dat allemaal(carb schoonmaken, sproeiers open) doe?
 
Back
Top