Grote trillingen Honda vision (met in) 1993

Koert10

New Member
Goedendag, ik heb al een tijdje een honda vision met-in, waar dat ding nu altijd last van had was dat rond een bepaald toerental echt begint te donderen van het trillen.
Ik heb dus toen van veel mensen gehoord dat het aan mijn krukas lagers lag, die heb ik dus vervongen en er zelfs een heel nieuw krukas in gedaan en de vertandingslagers vervangen en nog steeds trilt hij bij datzelfde toerental.
Ook heb ik er een nieuwe cyllinder en zuiger op geplaatst + een nieuwe uitlaat.

Ik heb een video gemaakt van de trillingen dan kun je hetzelf horen.

 
Advertisement - register to remove this

Bij het gele pijltje resoneert iets, is dit een V-snaar?

View attachment 63230
dat is gewoon een stukje tape van de bedrading dat een beetje los hangt :)
Post automatically merged:

Is het vliegwiel balans-vrij en zuiver-recht gemonteerd?
Groet,
Het vliegwiel is recht gemonteerd, als echter het vliegwiel niet in balans zou zijn zou ik vermoeden dat de trilling constant zou zijn en niet bij een bepaald toerental zou beginnen.
 
dat is gewoon een stukje tape van de bedrading dat een beetje los hangt :)
Post automatically merged:


Het vliegwiel is recht gemonteerd, als echter het vliegwiel niet in balans zou zijn zou ik vermoeden dat de trilling constant zou zijn en niet bij een bepaald toerental zou beginnen.
Dan denk ik dat ik het mis heb, maar is deze optie tenminste bewust uitgesloten.
Toch is het wel zo, hetzelfde als bij autowielen, als de band icm de velg onbalans heeft. Op sommige snelheden niet merkbaar en op andere snelheden merkbare vibratie. Maar mijn suggestie kan heel goed niet uw probleem zijn hoor. Een vliegwiel en onbalans komt (bijna) niet voor, scheve montage door een onjuist geplaatst spietje wel degelijk.
Groet,
 
Misschien je subframe demper niet meer goed? De gene van je frame naar het subframe. ( die moeten om de zoveel jaren vervangen worden)

Een nieuwe is keiheid rubber.. De oude kan helemaal uitgelopen / gebruikt zijn of is zachter geworden / slijtage sporen of kleine scheurtjes of droogte sporen.
 
Oplossing gevonden: Koelvinnen raakten de koelkap lichtelijk wanneer de uitlaat strak was gedraaid. Ik heb dit opgelost door de koelvinnen iets korter te maken.
 
Back
Top