Setup Honda vision met in

Gilles Deman

Well-Known Member
Hoi,

ik moet voor een vriend zijn honda vision opvoeren, het is geen straatbrommer hij gebruikt hem enkel voor op privé terrein. Ik had nogal wat moeite om een goede setup samen te stellen, het budget is ongeveer 200 euro. Nu is de vision nog volledig origineel. Ik had gedacht aan:
-airsal 70cc (50cc.nl)
-sito plus (50cc.nl)
-cilinderkop malossi 70cc (mopshop.de)
-vario malossi (50cc.nl)
Het ziet er vast raar uit maar het is moeilijk om de juiste onderdelen voor een honda vision samen te stellen. Als jullie iets beters weten, laat het me gerust horen.

MAAR NU HET GROTE PROBLEEM: De scooter is overlaats vastgelopen en ik wilde de cilinder demonteren maar één van de bouten draaide door dus die heb ik moeten afslijpen. Nu zit een deel van die bout nog in het carter en het is onmogelijk om hem eruit te draaien. Kan ik een cilinder vastzetten op drie bouten (het zijn geen tapeinden maar gewone bouten) of weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

waarom bij 50cc.nl? er zijn vast wel goedkopere adressen als je het mij vraagt.

tja , het ligt eraan wat je wil , maar een vision is een vrij moelijk op te voeren brommer , een sito plus op een 70cc cilinder zal op deze scooter tegen gaan vallen.

cilinderkop vervangen heeft geen zin , deze cilinder is namelijk zo gemaakt dat ie met std kop kan worden gebruikt , een 70cc kop zal alleen maar geldverspilling zijn in dit geval , en de prestaties hoogstens minder.

verder is een airsal ook niet echt de meest geweldige cilinder op een vision

de bout zul je moeten loshalen doormiddel van verwarmen in combinatie met een tapeinduitdraaier oid..

wat ook kan is een compleet kymco dj blok erop bouwen , dit lijkt wat radicaal maar de mogelijkheden met zo'n blok zijn veel groter , en het loopt geheel standaard (onbegrensd) al sneller en trekt het sneller dan een met-in blok met 70cc..

en deze blokken zijn voor weinig te koop.
 
Ok bedankt Melf, ik zal deze vakantie eens proberen om die bout eruit te krijgen. Maar nu een hele andere vraag in verband met mijn peugeot 103, wat vind je van deze setup: -Athena 70cc alu (46mm)
-Polini cilinderkop (46mm)
-Dellorto SHA 16/16
-Malossi spruitstuk 16mm
Zou dit goed lopen? En welke sproeier zou ik ongeveer nodig hebben?

Alvast bedankt!
 
O ja en de uitlaat is een Faco kruluitlaatje, redelijk eenvoudig en goedkoop ding. Ik trok er op originele setup wat harder mee op en de top ging zo'n 10 km/u omhoog. Zou dit goed lopen op een 70cc?
 
Bout verwijderen:

Ooit door een ANWB-man gezien dat ie met een slijptolletje een gleuf in een bougie (en ja, helaas ook btje in het motorblok, dus wel opletten hoe je het doet) maakte, waarna ie met een schroevendraaier de bougie kon verwijderen. Is dat wat?


Hoi,

ik moet voor een vriend zijn honda vision opvoeren, het is geen straatbrommer hij gebruikt hem enkel voor op privé terrein. Ik had nogal wat moeite om een goede setup samen te stellen, het budget is ongeveer 200 euro. Nu is de vision nog volledig origineel. Ik had gedacht aan:
-airsal 70cc (50cc.nl)
-sito plus (50cc.nl)
-cilinderkop malossi 70cc (mopshop.de)
-vario malossi (50cc.nl)
Het ziet er vast raar uit maar het is moeilijk om de juiste onderdelen voor een honda vision samen te stellen. Als jullie iets beters weten, laat het me gerust horen.

MAAR NU HET GROTE PROBLEEM: De scooter is overlaats vastgelopen en ik wilde de cilinder demonteren maar één van de bouten draaide door dus die heb ik moeten afslijpen. Nu zit een deel van die bout nog in het carter en het is onmogelijk om hem eruit te draaien. Kan ik een cilinder vastzetten op drie bouten (het zijn geen tapeinden maar gewone bouten) of weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt!
 
Back
Top