Honda Pro-Stock Sprint Project!

Status
Not open for further replies.

black-white rox

Well-Known Member
Beschrijving project
Nou mensen weer een nieuw project op het forum en deze keer 1tje van mij. Ik ben Tim Captein, 20 jaar en woonachtend in zeewolde en ben sinds mijn 15e gek van alles wat 2 wielen en een motor heeft.

Ik lees al jaren vele forums en kijk dan naar al die projecten en ja dat wil je zelf ook wel eens wat. ik heb zelf een speedfight 206 wrc gehad een aerox een aprilia sr en een aantal honda mt,jes mtxen om mee te spelen int land enzo. Nu ben ik van plan om met 1 van die mt's een project te starten en er straks mee te gaan sprinten in de pro-stock (ja moet hard gaan:p) in de gallerij zul je al mijn update's en foto's zien. let trouwens maer niet teveel op de staat van de mt want dat is dramatisch moet nog veel gebeuren. fram moet angepast worden voor nsr blok en radiateur ophanging maken. rem schakelsetje moet er op. ga zelf een mooie achterkantje polysteren ala r1 gsx cbr enz en komt een andere tank op. komen nog honda ns1 velgen in met een 320 mm remschijf en achterremsysteem vast achterbrug. dit is allemaal nog niet aangkocht dus nu is het in beunstatus. reactie zijn altijd welkom.

het begin
de mt die erom schreeuw om eens opgekapt te worden
crossmt.jpg


Mt nu
Mt frame aangepast voor monoschock, frame wit gespoten. witte honda mb velgen clip ons erop aangepast mt zadel en wat dingen paars gespoten. en dan krijg je dit



remklauw
aangepaste honda cbr 600 4 zuigerige dubbelwerkende remklauw met opmaat gemaakte stalen remleiding aangepast voor honda mbx voorvork. voorvork is verlaagd en er zitten stuggere veren in.




cli on's
de mooie clip on's


rommelhokje
hier wordt het blokje in elkaar gezet. rommelhok


Opmaat uitlaat
dit is de opmaat uitklaat die gemaakt is voor de getunde hm 80cc is berekend en gelast door salomons en swierts. met een gianelli dempertje



blok
hier het hele blok, nog wel mbx 80 blok. ben bezig met een nsr 50 blok , die moet eerst opgelast worden afgevlakt uitgekotterd enz anders past de 80cc niet. zit nog wel wat werk in.


ontsteking
hier me nieuwe hpi 2006 ff gemonteerd nog niet afgesteld ofzo


cilinder
hier de getunde hm 80cc met nicoseal wand en 50mm mhr team derbi zuiger en hele dikke vlinderpoorten:p komt nog een foto van binnen in de cil


carburateur
de koso 28m pwk d-slide met xsh 70mm kelk en twin air 70mm filter + malossi 26mm spruistuk



monoshock
hier nog een x de monoshock vanaf de zijkant. komt denk ik nog wel een vaste achterbrug in. zoiezo komen er honda ns1 velgen en achterremmerij op.



rommelhok
dit is me opslagplaats met al me zooi echt een bende daar moet nodig alles uitzoeken. als ej iets hebben wilt honda spul ik heb het vast wel liggen dan pm je maar ff.


poortmap heb nog een poortmapje van de cilinder gevonden. cilindertje heeft powerband van 7000 tot 13.600 rpm mis dat ik hem nog langs bullet breng om iets verder te laten bewerken kan wel wat piekeriger getuned worden, verwacht dat die cr80 6 bak dat wel opvangt. maar eerst maar eens zo kijken wat ie doet. de timingen berekenen lukte me niet echt en heeft mt70- nolimit heeft voor me berekent dat de uitlaat [poort op 202 garaden staat en de breete 73,9% van de boring is met een blowdown van 32.



Update 1

vandaag even bezig geweest met een andere achterbrug, een honda mbx achterbrug met prolinksysteem. die erin gezet en de stand van de veer drastisch verandert. veert nu zeer zwaar en dat is voor de sprints toch een stuk beter, komt misschien ook wel een vaste achterbrug in. komt ook zoiezo een nieuwe veer tussen deze is een beetje gaar. verder staat de mt nu een stuk lager achter, is nu vanaf het zadel gemeten nog 78 cm hoog zonder dat je erop zit.
ff een paar foto's van vandaag. ( let niet op de gare achtervelg slecht gespoten onderdelen het vele stof en roest enz enz. wordt allemaal verandert)




ophanging mono veer, keuze uit 3 hoogtes (3 gaten)


een paar foto's van hoe het er nu bijstaat.






en de hoogte nu (wel aardig onduidelijk maja is moelijk fot maken met 1 hand.


Update2

Vanochtend stond er een pakkteje in de gang.


en wat zat er in :?: mijn nsr blokje :D zier er wel een beetje gaar uit maar wordt toch gestraald. dus aan aanpassen van het carter kan beginnen. foto.


Update 3

vandaag fff het blok onder de brommer gezet om te kijken hoe het straks staat en om te kijken hoe ik het frame aan moet gaan passen op het nsr blok.

paar foto's





hier de mooi gepolijste kelk van de 28mm pwk. veer gaat weg en komt een vaste achterbrug voor in de plaats, want ik heb geen ruimte voor een fatsoenlijk filter.

hier nog een keer de brommer van de zijkant

heb gister ook het nsr carter gesplitst en leegehaald, daarn ain de verf afbeit gezet en zelf gestraald met eigenstraal shit. dit wordt volgende week nog een x overgedaan maar dan prof. bij metaalbewerkingsbedrijf waar hioj dan ook gelijk aangepast wordt voor de mbx 80 cil.

en nog een x het blokje

dat was het weer voor vandaag. volgende week weer wat foto's van het aanpassen van het blok en de aanpassingen aan het mt5 frame. tot ziens

nieuwe foto's!!!!
even wat losse foto's van alle onderdelen die ik heb los omdat ik nu alles uit elkaar gehaald heb, en foto's van het gestraalde en opgelaste nsr 50 carter.

carters na het oplassen. volgende week worden ze afgevlakt en uitgekotterd.


losse onderdelen
mooi speelgoed die nieuwe vonkjes HPI 2006/2007

cilindertje van binnen




cilinderkopje uitgedraaid en opmaat gemaakt, berekende kop met o-ring pakking en gepolijst uiteraard :D


derbi zuiger uit de mhr team 80. dus 50mm mhr zuiger

de carburateur f in de clode up koso 28mm pwk d-slide met xsh 70mm kelk en ook weer gepolijst, alles voor de flow :shock:



de cr80 6bak die moet zorgen dat ik niet buiten me powerband val

membraampje



hier een gesealde stalen koppelingsplaat en een gewone. die met die gaatjes zegma is de normale


de koppelingsveren die erin zaten die ene kleine is een normale hier zitten dus iets grotere in :shock:

uitlaatje opmaat gemaakt voor de cilinder


update
heb van de week een opspanframe in elkaar gebakken om mijn blok in te kunnen spannen op de freesbank om gevlakt en gekotterd te kunnen worden.
blok in het opspanframe







ook heb ik een stage 6 tellertje aangeschaft om het zaakje in de gaten te houden

en heb ik een NGK Racing Cable gekocht hier vast gemonteerd op de bobine van de hpi 06/07


ver is nu dan het opspanframe klaar en dus is het blok weg naar de frezer dus word eindelijk wat aan gedaan. lagers en keerringen en pakkingen worden deze week besteld en dan kan het zaakje volgende week in elkaar. de ns1 velgen en remmerij enz schiet voor geen meter op omdat de verkoper geen tijd heeft :( beetje jammeer hoop het wel voor jubbega te hebben. dit gel dook voor de honda rs 125 kappen. ze komen er cker te weten op alleen niet meer voor jubbega. dit komt later.

Update 9 mei 2007

Jubbega 2007 ga ik niet met een rijden de brommer redden helaas. er moet nog te veel gebeuren wil ik dat gaan halen. ik zal even snel op een rijtje zetten wat er de afgelopen tijd is gebeurd en wat er nog gedaan moet worden.
wat er gedaan is.
het blok is nu afgevlakt uitgekotterd en de spoelers zijn op maat gefreesd.
er zijn wat kleine dingen gekocht zoals bougietje, gaskabel tonntje, pakkinge, keerringen staan in back order.

wat er nu tegen zit.
het blok is afgevlakt en uitgekotterd, mooi zou je zeggen, nou valt een beetje tegen. het blok is netjes gevlakt en 100% recht dat scheeld, maar hij is ook gekotterd en dat is iets tegengevallen. het kotteren is hartstikke netjes gedaan alleen niet ver genoeg, wat mijn eigen schuld is omdat ik een andere cilinderheb meegegeven voor de maat allen die is dus anders als de mijne die erop moet komen. stom, ja ik weet het. het carters is niet breed genoeg gekotterd en niet diep genoeg. de cilnder past dus nog niet in het carter in de breete en als zou dat passen dan komt ie niet diep genoeg te liggen. dat moet dus nog een x gebeuren. alleen nu het probleem, de jongen die dta voor mij doet zit voor 2 weken in amerika en komt volgende week een x weer thuis.dan zijn het nog maar een paar dagen voor jubbega en dan moet ie in die paar dagen ook nog tijd hebben dat voor me te doen. dus dat is 1.

2de punt is dat ik de spoelers op maat heb gefreesd, dat is ook netjes gelukt maar niet zonder problemen. er zijn gaten gevallen in het carter, dit was te verwachten allen ik had niet verwacht dat ze zo groot zouden zijn. aan de onstekingszeide zit een gat van 2 bij 1 cm en daarnast zit nog een kleintej van 0,3 bij 0,3 cm. aan de andere kant van het blok zit nog een gat van 1 bij 1 cm. dit moet dus opgevuld worden. nu waren er laatst bij mij thuis jongens die mee rijden in de sbo competitie. zij rijden met 2 sonics met speed7t setup en passen hu8n blokken zelf aan.( hun vader heeft een scooter winkel, bob karsemeijer te harderwijk) hij heeft aardig verstand van blokjes tunen en dus ook van het kneedbare metaal enz, allen hij vertelde me dat het niet te doen was om zulke grote gaten te vullen en dan mij te kunnen verzekeren dat het blijft zitten. lassen is geen optie om dat het materiaal zo dus is en de jongen die dat doet zit dus in amerika. dus toen dacht ik na het lezen van het topic over alu solderen, dit is het. maar nee ik heb het spul besteld 10 mooie staafjes en een borsteltje en ben hetgaan proberen. het probleem is dat het carter niet heet genoeg wil worden. de staatfjes gaan dus niet vloeien. carter geleid te goed dus dit wil ook niet.
3de punt is dat ik nog steeds geen ns1 velgen remmerij en achterbrug heb. die jongenwaarvan ik het wil kopen heeft geen tijd om het van zijn ns1 af te halen en dat is nu al ongeveer 2 maanden het geval. schiet dus ook niet op.
heb ook nog geen rs 125 kuipen. wil allemaal lekker :( .

maar we blijven doorgaan en proberen hem toch voor damwoude af te krijgen de 2de juni. ben bang dat dat ook niks word dan wordt de deadline genemuiden.

hier een paar foto's van het carter tot nu toe. waarop duidelijk de gaten te zien zijn. als iemand nog tips of ideeen heeft hoe ik dit op moet lossen graag. pm me dan maar.





Tot de volgende update!

daar ben ik weer
is al weer een tijdje geleden maar heb het erg druk met me nieuwe werk 6 dagen per week aan het werk dus heb nietzoveel tijd meer om wat aan de sprinter te doen. toch nog een paar gaatjes gevonden om de blokophangin goed te maken voetstuentje vast te lassen (let niet op t laswerk kan beter haa maar zit wel degelijk goed vast.) heb nu ook een rvs buis als achterveer. en me mt'tje voorzien van ns1 velgen remmen achterbrug en voorvork. dus hier een paar foto's van het geheel nu.
blok is trouwens ook verder gekotterd en opnieuw gevlakt de cilinder past er nu prima in. nu nog iemand vinden die hem voor me wil tunen.












daar ben ik weer met een update
heb laatst wat kleine dingen besteld en ontvangen.
castrol A747 olie
benzine kraanje en benzine filter
sproeier setje voor me 28 pwk
killswitch
temperatuur nippel voor me stage6 tem toeren meter
en een malossi denso w34 ES-ZU lange schacht bougie alleen die word nog nageleverd.
a747sproeiersenz.jpg

en heb ook nog wat leuks gekocht om mee te gaan testen en heus moto tassinari V-force delta 2 membraam van een honda cr 85.
zo kreeg ik hem toegestuurd (2dehands)
v-forceverpakking.jpg

en het bewijs :D
v-forceteken.jpg

en nog een x het membraam zelf
v-forcemembraam.jpg

dat was hem weer tot de volgende update.

hier ben ik weer eens helaas met een iets mindere update.

vorige week heb ik mijn sprintsetupje eens uit geprobeert op een honda mbx 80 blok ( waar alles dus zonder aanpassen oppast).
frame van de sprinter was al aangepast dus blokje paste er mooi op, ff een radiateurophanging gemaakt uitlaat ophanging gemaakt, alles opgebouwd en gaan rijden. dat was het plan, liep alleen anders.
hij starte ging na 3 x kicken geen probleem dus. hpi zat er ook op. gasreactie was lekker fel en klonk redelijk kwam alleen niet hoog in toeren. ik verwachte dat dat de afstelling van de carb zou zijn. heel wat mee zitten kutten maar het wilde niet lukken.
toen viel hij uit en vonkte niet meer helemaal niks. na wat klooien met de hpi gaf ie af en toe een vonk maar erg onregelmatig. toen hpi gewisseld voor ori vervroegde onsteking en hij liep weer. waarschijnlijk de cdi doorgebrand van de hagelnieuwe hpi na 2 a 3 min warmdraaien :cry: . toen gaan rijden. dat verliep ook niet zonder problemen ketting knapte 2x, eigen een goed teken zat wel power in. alleen ging ma tot 8000 toeren niet eens in ze powerband dus dat schoot niet op. bougie kleurde mooi met sproeier 130 dus die zo gelaten en iets verder gaan rijden. laag in toeren en in 1x pakte die hem op een jaagde hem vol in toeren ik reed toen in zijn 3 en slipte aardig weg met me achterband (die flink kaal is overegens) dus power zat, toen naar 4 schakelen en na 1 seconde baaaammmmm. zo vast als een huis. gelukkig zit mijn veels te dure nicasyl wand er nog in en zit er alleen alu van de zuiger op de wand. de cilinder wordt nu gepoetst en er wordt een nieuwe mhr 50mm zuigertje gefixt. volgende week gaat mijn cilinder, mijn blok en mijn v force membraam en wat anders spul naar de tuner. wordt allemaal bewerkt door maarten godri ook wel goot genoemd. dus er komt als ik mijn onderdelen terug heb een update, en een grote ook.
verder nog even sparen voor een nieuwe hpi cdi gelijk maar een dubbelle curve denk ik. en dan kan ie in elkaar.tot de volgende update
 
Advertisement - register to remove this

Projecten regels said:
betreft de foto’s

We willen geen clickable foto’s, dus gewoon foto’s op normaal formaat.

Zoek aub een andere host of koop een premium account (10 euro per jaar). Dit is geen doen zo. :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top