Cornelis
Well-Known Member
Update 25 januari 2008
Vanavond poging gewaagd om mijn blok in elkaar te zetten, Alle zooi mee naar de Willemslaan (vmbo lokatie van mijn school) Samen met mn leraar (sobw-er) alle onderdelen gesorteerd enz, alle lagers, boutjes, moertjes, keeringen enz nieuw en origineel honda. Heeft een godsvermogen gekost.
Het eerste probleem was al dat de 6bak die ik gekocht had, incompleet was en heel raar inelkaar zat, en we niet wisten hoe die moest (komt uit een mbx en in de sobw word altijd een nsr 6bak gebruikt), naja niet zon probleem, dan kan er gewoon een 4bak in, is ook makkelijker terugschakelen in een bocht etc... En ik heb nog 3 verse complete 4-bakken liggen...
Het tweede en grootste probleem: Dus wij pakken zo'n nieuw krukaslager uit (ja de goede maat) en leggen het voor de grap op het krukaslagerholte, zakt ie er zo in...
Oftewel het MT5 probleem dat bij 99% van de mt's voorkomt. Krukasholte uitgesleten.
Er zijn een paar dingen die ik kan doen, en ik ben er nog niet uit wat het word:
1. andere goede 2e handse carterhelft halen, uitmeten oftie gelijk is met de ander (wil nog wel eens verschillen met blokjes uit die tijd, productie jaar, etc...) met het risico dat het krukaslagerholte weer is uitgesleten.
2. compleet 2dehands cartersetje kopen, met het risico dat het krukaslagerholte weer is uitgesleten.
voor de bovenste 2 opties moet ik de carters dus weer glasparelstralen, tunen, vers maken etc...
3. nieuw carterset ori honda kopen, maar dan ga ik failliet.
4. Honda NSR watergekoeld blok kopen (van de sobw). Moet ik alleen maar 2 beugeltjes maken voor de ophanging en zelf een opmaat pijp maken (ori bovenlangse pijp past dan niet meer).
Ik denk zelf heel erg aan optie 4, omdat ik dan een watergekoeld blok heb, dus betrouwbaarder (vooral met mijn uitlaatpoorttimingen van 190+ ), het is niet moeilijk om pas te maken, en ik kan er verschillende krijgen uit de sobw.
Het enigste kutte is, dat ik dan een bijna nieuwe Honda Racing krukas uit van n MT blok over heb waarvan ik de drijfstang speciaal uit japan heb laten komen, en er niets mee kan doen. Want die past niet in NSR blok. De drijfstang heb ik zelf betaald (€75,-) maar de krukas heb ik gehad van mn leraar gehad en is dus lullig om te verkopen op marktplaats, maar ik heb dat geld wel nodig voor het NSR blok.
Dus het is weer allemaal lekker kut! :shit:
Ik maak morgen wel foto's van de motorische delen, want die zijn er nog niet zo veel. Honda Racing krukas, getunede carters etc..
Vanavond poging gewaagd om mijn blok in elkaar te zetten, Alle zooi mee naar de Willemslaan (vmbo lokatie van mijn school) Samen met mn leraar (sobw-er) alle onderdelen gesorteerd enz, alle lagers, boutjes, moertjes, keeringen enz nieuw en origineel honda. Heeft een godsvermogen gekost.
Het eerste probleem was al dat de 6bak die ik gekocht had, incompleet was en heel raar inelkaar zat, en we niet wisten hoe die moest (komt uit een mbx en in de sobw word altijd een nsr 6bak gebruikt), naja niet zon probleem, dan kan er gewoon een 4bak in, is ook makkelijker terugschakelen in een bocht etc... En ik heb nog 3 verse complete 4-bakken liggen...
Het tweede en grootste probleem: Dus wij pakken zo'n nieuw krukaslager uit (ja de goede maat) en leggen het voor de grap op het krukaslagerholte, zakt ie er zo in...
Oftewel het MT5 probleem dat bij 99% van de mt's voorkomt. Krukasholte uitgesleten.
Er zijn een paar dingen die ik kan doen, en ik ben er nog niet uit wat het word:
1. andere goede 2e handse carterhelft halen, uitmeten oftie gelijk is met de ander (wil nog wel eens verschillen met blokjes uit die tijd, productie jaar, etc...) met het risico dat het krukaslagerholte weer is uitgesleten.
2. compleet 2dehands cartersetje kopen, met het risico dat het krukaslagerholte weer is uitgesleten.
voor de bovenste 2 opties moet ik de carters dus weer glasparelstralen, tunen, vers maken etc...
3. nieuw carterset ori honda kopen, maar dan ga ik failliet.
4. Honda NSR watergekoeld blok kopen (van de sobw). Moet ik alleen maar 2 beugeltjes maken voor de ophanging en zelf een opmaat pijp maken (ori bovenlangse pijp past dan niet meer).
Ik denk zelf heel erg aan optie 4, omdat ik dan een watergekoeld blok heb, dus betrouwbaarder (vooral met mijn uitlaatpoorttimingen van 190+ ), het is niet moeilijk om pas te maken, en ik kan er verschillende krijgen uit de sobw.
Het enigste kutte is, dat ik dan een bijna nieuwe Honda Racing krukas uit van n MT blok over heb waarvan ik de drijfstang speciaal uit japan heb laten komen, en er niets mee kan doen. Want die past niet in NSR blok. De drijfstang heb ik zelf betaald (€75,-) maar de krukas heb ik gehad van mn leraar gehad en is dus lullig om te verkopen op marktplaats, maar ik heb dat geld wel nodig voor het NSR blok.
Dus het is weer allemaal lekker kut! :shit:
Ik maak morgen wel foto's van de motorische delen, want die zijn er nog niet zo veel. Honda Racing krukas, getunede carters etc..