hoe zwaar moeten mijn rolletjes zijn?

bitcrusher

Well-Known Member
Ik wil mijn Aprilia di-tech gp1 van 2002 wat sneller laten optrekken met de orginele cilinder enzo. Nu zitten er rolletjes in van 7 gram,en nu heb ik er rolletjes van 6 gram in gezet. om dat mijn dealer zei dat er beslist geen lichtere rolletjes in mochten i.v.m. overtoeren. Hij trekt nu wel iets sneller op maar ik vraag me af of dit echt de limit is? Iemand ervaring?
 
Advertisement - register to remove this

dat klopt ergens niet wat je zegt he, hoe zwaarder , hoe trager je trekt maar des te meer senlheid , (verwacht nu nie extreem veel snelheid bijeh) maar je kunt altijd eens proberen met lichtere gewichtjes, bestaat er zo geen test gewichtjes voor u brommer type en zie welke heb beste presteerd
 
cyres said:
dat klopt ergens niet wat je zegt he, hoe zwaarder , hoe trager je trekt maar des te meer senlheid , (verwacht nu nie extreem veel snelheid bijeh) maar je kunt altijd eens proberen met lichtere gewichtjes, bestaat er zo geen test gewichtjes voor u brommer type en zie welke heb beste presteerd

het kan zijn dat de std rollen te licht zijn (zoals bij peugeot std) , als je er dan zwaardere gewichten er in zet zal die een beter toerental krijgen ipv te veel toeren .....
 
Back
Top