Hoe zet jij je scooter op slot?

ZAPC

Well-Known Member
Ben nieuw in de scooterwereld.!en woon in de grote stad. Heb helaas niet de mogelijkheid om hem binnen te stallen.. dus daarom de vraag.! wat zijn de beste scootersloten?? En welke combinaties van sloten zijn voor dieven lastig open te breken??

Wat gebruiken jullie?


Natuurlijk begrijp ik dat je hem altijd aan iets vast moet proberen te zetten.. !
 
Advertisement - register to remove this

Eerder een ander filmpje gezien waarin diverse kettingsloten werden getest
Ze gingen allemaal door behalve een merk dat in Amerika verkocht wordt en ook daar te bestellen is.
Zal het merk eens proberen te achterhalen maar weet nog wel dat het met portokosten geen goedkoop slotje is.

Ook al heb je het zo goed vastgemaakt wil dat niets zeggen. Vriend van mij hadden ze gewoon zijn slot en zijn wiel laten staan en de rest van zijn brommer gewoon mee genomen.

Ikzelf zet hem meestal gewoon op stuurslot en een ketting om de beugel die uitsteekt aan mn frame. Kunnen ze dat trucje met dat wiel laten staan iig niet meer bij mij flikken :p
 
Eerder een ander filmpje gezien waarin diverse kettingsloten werden getest
Ze gingen allemaal door behalve een merk dat in Amerika verkocht wordt en ook daar te bestellen is.
Zal het merk eens proberen te achterhalen maar weet nog wel dat het met portokosten geen goedkoop slotje is.


almax is het beste kettingslot
http://www.almax-security-chains.co.uk/index.asp?pg=19

op deze site worden alle andere merken getest ze houden het geen minuut uit
 
Ik weet niet hoe het bij andere scooters zit, maar een firefox heeft juist zon beugel aan het frame die door de kappen heen komt waar je je slot doorheen kan halen zodat ze niet je wiel kunnen losdraaien bijv. Dan zouden ze er een haakse slijper op los moeten laten, tja, als je daaar nog niet wakker van wordt...... ;)
 
een vraagje ik heb een Vespa gekocht, maar nu wil ook een stuurslot kopen.. nou weet ik dat die aan de ene kant vastzit aan het stuur en aan de andere kant ergens onderaan de zadel???:? kan iemand wat uitleg geven.
 
kick een topic omhoog van 2008? maar je zet je scooter op stuurslot door het stuur naar links te draaien en daarna je sleutel ook naar links. dan je sleutel er uit en dan staatie op stuurslot.. ik denk dat dit dicht kan
 
Is gewoon plug & play.
Het ophang gedeelte is zo gevorm dat hij onder je zadel door kan.
Je zadel sluit namelijk nooit 100 % af.

Maar ik zou het eerst zelf proberen, mocht het niet lukken kun je hem altijd nog naar de dealer brengen.
 
Is gewoon plug & play.
Het ophang gedeelte is zo gevorm dat hij onder je zadel door kan.
Je zadel sluit namelijk nooit 100 % af.

Maar ik zou het eerst zelf proberen, mocht het niet lukken kun je hem altijd nog naar de dealer brengen.

OK je kan hem dus ook op ieder gewenst moment eruit halen en weer terugplaatsen, ik vind namelijk niet zo mooi bij je zadel staan als je er mee gaat rijden. Vreemd, want ik las op een andere fora, dat je in je linkerhandvat moest gaan boren, en dat het allemaal gemonteerd moet worden..

FF over dat slot, het is echter niet zo eenvoudig dit te doen, vooral niet als je onhandig bent.
Aan de linkerstuurzijde zit in je stuur een stalenblok, daar moet je een gat boren met M8, daarna draad tappen en het "pikkie" van het slot op je handvat monteren.
Voor je dealer een fluitje van een cent, ik doe het NOOIT meer, was een rot-klus!!

Nou luitjes, gister mijn LX snor afgegeven om het antirobos slot te laten monteren.
Volgens de dealer had hij er nog wel een aardige klus aan aangezien het nieuwe handvat uitgefreesd moest worden anders kon (noem het maar ff voor het gemak) pikkie niet vast gemaakt worden. Resultaat is echt heel netjes geworden. Als ik tijd heb zal ik ff een fotootje van het geheel maken.
 
Ja op je stuur moet je wel een aansluiting maken, maar dit krijg je allemaal bij het slot geleverd.

Dit zegt Easyparts:

Stuurblokkerende sloten van Antirobos. De beugel met houder voor het slot wordt onder je buddy gemonteerd. Het slot zelf valt precies buiten je buddy net onder de rand zodat je geen ruimte kwijt bent in je buddy en toch het slot makkelijk kunt gebruiken. In je stuur komt een pen waarin je de kabel steekt als je hem op slot zet. Omdat de kabel precies lang genoeg is kan je stuur daardoor niet meer normaal bewegen en wordt je scooter stelen een stuk lastiger.
 
ik doe meestal mijn
remschrijfslot erop
stuurslot
stuurslotbeugel alleen(ludix) heeft dat misschien ook andere brommers
ketting om het achterwiel
en alarm! (alleen het knipperrode lampje) geen alarm ingebouwd

vindt ik wel voldoende sloten en dergelijk
als ze een willen jatten krijgen ze hem toch wel mee
maar je maakt het ze wel moeilijk!
 
lol en dan komen ze met een busje laden ze je scooter op en gaan ze er thuis rustig aan slijpen/prutsen tot ze hem open hebben.. beter koop je een goed slot en leg je hem aan het oog van het frame ergens aan vast waar ze hem ONMOGELIJK kunnen overtillen en dus niet zoals dat amsterdams meisje met haar vespa. zo moeten ze veel meer moeite doen voor hem te kunnen stelen...
[ir]http://i702.photobucket.com/albums/ww22/janvn_photo/scoot/blontdmeisjegroot.jpg[/ir]
 
Zip SP.

Benzinekraantje uit.
Bougie kapje er een stukje af trekken.
Schijfremslotje.
Stuurslot.

En mocht ik ergens langer dan 10 min binnen blijven een 5 sterren kettingslot door me achterwiel en om me Yasuni R heen. (onder de demper door)

Citta.

Benzinekraantje uit.
Bougie kapje er een stukje af trekken.
Stuur naar links, ondanks dat ik geen stuurslot heb.

En mocht ik echt ergens lang binnen blijven (30 min +) neem ik me slot van me Zip mee.
 
Back
Top