Hoe zet jij je scooter op slot?

ZAPC

Well-Known Member
Ben nieuw in de scooterwereld.!en woon in de grote stad. Heb helaas niet de mogelijkheid om hem binnen te stallen.. dus daarom de vraag.! wat zijn de beste scootersloten?? En welke combinaties van sloten zijn voor dieven lastig open te breken??

Wat gebruiken jullie?


Natuurlijk begrijp ik dat je hem altijd aan iets vast moet proberen te zetten.. !
 
Advertisement - register to remove this

Bedoel je zon verend koortje wat veel op zon kill
switch koortje lijkt?
Die dingen zie ik weleens van het slot naar het stuur lopen bij motoren.

Dat lijkt me wel handig ja.
Zon slotje is wel handig voor als ik me scoot effe parkeer voor de supermarkt.
Maar als die in me tuin staat gaan der wel wat meer sloten op:p
idd, da's zo'n koordje, vind ik ook wel netjes staan ^^ heb ik gekocht bij het slotje zelf, was 3 euro fzo, tamelijk veel voor een plastiek koordje maar beter dan overkop vliegen en je schijfrem breken niet? :winner:
 
gebruik al 2 jaar mijn kettingslot niet meer.
Gewoon stuurslot altijd, je moet een beetje weten waar je hem moet zetten eigenlijk.

anders altijd kettingslot gebruikt, heb nooit schijfremslot geprobeert.

Tip, als je je scooter ergens aanhangt met je slot, zorg dan dat je het aan het achterwiel doet, het voorwiel is namelijk met 1 M10 moertje los te halen.
 
Tip, als je je scooter ergens aanhangt met je slot, zorg dan dat je het aan het achterwiel doet, het voorwiel is namelijk met 1 M10 moertje los te halen.

ik heb een speedfight daar zit zn ijzer beugel onder het achter wiel waardoor je hem zo via het frame aan het achter wil kan koppelen gebruik ik niet vaak alleen ik ergens heen moet waar ik het niet vertrouw en dan leg ik er 2 sloten aan klinkt miss overdreven maar 1 via het achterwiel naar het frame en dan nog 1 via het achterwil naar een goeie paal... of hek ;)

en kzet hem altijd op stuurslot ook al zet ik hem in de schuur tis niet zo crimineel hier maar als nog ;)

als je je schijfremslot niet wil vergeten hang je er toch gwn zo'n dikke fluo koord aan? :p ik doe het allessinds zo om problemen te vermijden :d


zoiezo vind ik dit wel handig zn koordje eraan je hebt wellis van die mensen die denken dat hij zoiezo overdags niet op slot staat en hem dan vn zn standaard af gooien omdat ze een schrijfremslot niet direkt zien vervolgens rijd die niet en kdenk niet dat de meeste zo netjes zijn om hem dan wer op standaard terug te zetten als ze zich bedenken ( dus veel schade lijkt mij )
 
ik heb een speedfight daar zit zn ijzer beugel onder het achter wiel waardoor je hem zo via het frame aan het achter wil kan koppelen gebruik ik niet vaak alleen ik ergens heen moet waar ik het niet vertrouw en dan leg ik er 2 sloten aan klinkt miss overdreven maar 1 via het achterwiel naar het frame en dan nog 1 via het achterwil naar een goeie paal... of hek ;)

en kzet hem altijd op stuurslot ook al zet ik hem in de schuur tis niet zo crimineel hier maar als nog ;)




zoiezo vind ik dit wel handig zn koordje eraan je hebt wellis van die mensen die denken dat hij zoiezo overdags niet op slot staat en hem dan vn zn standaard af gooien omdat ze een schrijfremslot niet direkt zien vervolgens rijd die niet en kdenk niet dat de meeste zo netjes zijn om hem dan wer op standaard terug te zetten als ze zich bedenken ( dus veel schade lijkt mij )
idd, het schrikt de mensen ook wel een beetje af om hem te proberen stelen, gwn omdat ze dan direct zien dat het niet zo simpel zal zijn om hem te stelen.
 
Een van de grote fouten met het op slot zetten met een kettingslot is gewoon dat er een heleboel de ketting om een van de wielen gooien en het slot op de grond laten hangen.
Des te makkelijker is het voor het geteisem dat een grote knipschaar gebruikt om de knipschaar met een van de bekken op de grond te leggen en dan het slot tussen de bekken te leggen.
Zodoende kun je veel meer kracht zetten op de schaar.
Dus probeer het slot zoveel mogelijk bij afsluiten van de grond te houden.
 
Uitsluitend Beugelsloten

Wat ook ERG BELANGRIJK is, is dat geen enkele (peperdure) ketting voldeed...

Simpel en alleen al omdat de diameter van de schakels te klein is...

Een beugelslot heeft deze beperking niet en een aantal van deze sloten kwamen dan ook goed uit de test.
 
Last edited:
Wat ook ERG BELANGRIJK is, is dat geen enkele (peperdure) ketting voldeed...

Simpel en alleen al omdat de diameter van de schakels te klein is...

Een beugelslot heeft deze beperking niet en een aantal van deze sloten kwamen dan ook goed uit de test.

Eerder een ander filmpje gezien waarin diverse kettingsloten werden getest
Ze gingen allemaal door behalve een merk dat in Amerika verkocht wordt en ook daar te bestellen is.
Zal het merk eens proberen te achterhalen maar weet nog wel dat het met portokosten geen goedkoop slotje is.
 
ls ik gwn wnkel binnenga ofzo gwn stuurslot,
als ik naar stad ga stuurslot + dik kettingslot ...
maar zou grg alarm van tnt op me scoot zetten maar
heb gehoord dat het niet goed is voor je batterij , klop dat ?
 
Back
Top