hoe voer ik mijn ciao op?

Patrick!

Well-Known Member
Ik heb een ciao (snor) gekocht waarvan het blokje echt helemaal niks is.
ik wil hem wat harder laten lopen, maar weet niet precies wat ik er dan allemaal aan moeten veranderen..
Ik wil op een snelheid van zoon 65/ 70 terecht komen..
Weet een van jullie wat er aan gebeuren moet, mail me dan..
Thnkx Patrick
 
Advertisement - register to remove this

ik heb nu een 13/13 op me brommer en en techno krul...maar hij wil maar niet harder als met de originele uitlaat en originele cabarateur (40 km:S) ........
weten jullie waar het aan kan liggen??
 
mja ,een 13mm heb je ook niks aan , dat is dus onzin geweest

beter steek je je geld dan in een poelieset met v-snaar...

een ciao met std cilinder loopt een keer 50 met alleen andere uitlaat , met andere poelie zal die nog een keer 10 km harder gaan mischien , het zijn gewoon geen snelle brommers ..
 
nee oke das waar, maar heb nu ene dr cilinder gekocht met bijpassende (grote) poelie en snaar.... maar mijn vraag was.. houd m'n frame het wel sonder dat ik hoef te verstevigen?
 
ik reed 75/80 echte km's op een ciao , die hield het ook prima vol :)

60/70 km is geen probleem iig.

de poelie moet juist kleiner , std zit er op een ciao 100 mm , nu kun je er het beste een 80mm poelie op zetten, sommige doen er een 70 op maar dan gaat ie moeilijker aan en trekt ie meestal niet goed.

er zijn zelfs 65 en 60 poulies! maar die zijn helemaal nergens goed voor
 
melf #50 said:
ik reed 75/80 echte km's op een ciao , die hield het ook prima vol :)

60/70 km is geen probleem iig.

de poelie moet juist kleiner , std zit er op een ciao 100 mm , nu kun je er het beste een 80mm poelie op zetten, sommige doen er een 70 op maar dan gaat ie moeilijker aan en trekt ie meestal niet goed.

er zijn zelfs 65 en 60 poulies! maar die zijn helemaal nergens goed voor


Hahahaha,

Nooit gehoord van evo engines? Malossi of simonini engines???Denk dat je met 7+pk's toch wel iets kleiners als een 80 poulie moet hebben....

Overigens als je standaard wat sneller wilt:
Ori cilinder
Leovince Krul(perfect voor 50cc)
Inlaatje naar Boven!!! veilen....
13/13 carbje erop zetten.....

Wil je ook goed optrekken en hard rijden moet je je een vario kopen+snelle voorpoulie!

Anders verwijs ik je graag naar www.vespa-ciao.nl
Voor al je vragen!
 
Zipollie said:
Hahahaha,

Nooit gehoord van evo engines? Malossi of simonini engines???Denk dat je met 7+pk's toch wel iets kleiners als een 80 poulie moet hebben....

Overigens als je standaard wat sneller wilt:
Ori cilinder
Leovince Krul(perfect voor 50cc)
Inlaatje naar Boven!!! veilen....
13/13 carbje erop zetten.....

Wil je ook goed optrekken en hard rijden moet je je een vario kopen+snelle voorpoulie!

Anders verwijs ik je graag naar www.vespa-ciao.nl
Voor al je vragen!

gaat het hier over de evo engines? nee het gaat hier over gewone stnd blokjes:) en daar heb je die 65of 60 poulies niet voor nodig
 
heb verleden week een dpm cilinder 50 snel ( sijden se tenminste bij de zaak waar ik hem heb gekocht)... dus ben hem aan het inrijden maar hij doet het niet so als het hoort....

1. hij gaat niet harder , ging met originele cilinder ook 40 en met dese ook..
2. als ik rij en het blokje wordt warmer dan blokkeert soo ineens.. en als ik hem daarna weer aanloop dan loopt ie wel weer goed maar naar meter of 300 slaat die dan weer vast:S:S:S.. dacht eerst dat het aan mijn koppelingssigmenten lag dus heb die vervangen maar nu doet die het nog....

weet iemand antwoord op dese 2 vragen????
 
Patrick! said:
heb verleden week een dpm cilinder 50 snel ( sijden se tenminste bij de zaak waar ik hem heb gekocht)... dus ben hem aan het inrijden maar hij doet het niet so als het hoort....

1. hij gaat niet harder , ging met originele cilinder ook 40 en met dese ook..
2. als ik rij en het blokje wordt warmer dan blokkeert soo ineens.. en als ik hem daarna weer aanloop dan loopt ie wel weer goed maar naar meter of 300 slaat die dan weer vast:S:S:S.. dacht eerst dat het aan mijn koppelingssigmenten lag dus heb die vervangen maar nu doet die het nog....

weet iemand antwoord op dese 2 vragen????

hou het even bij je andere topic!! dit veroorzaakt verwarring
 
heb ook een vespa "helpen" opvoeren, heb inlaat groter gemaakt en een 50 poulie er opgezet van achter en gewoon originele cilinder...
dat ding ging toen al een kleine 60km/u... en niet moeilijk aan de loop te krijgen ondanks de 50 poulie wat er opzat ...
 
Back
Top