hoe voer ik een beta ark op tot ongeveer 60/65

Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk zit er een vario-ring in, een metalen ring tussen je halfpoulie en vario. Dat is een begrenzer. Als je die er uit haalt, zal je wel ongeveer 65 rijden.
 
Handig is het, als je ff een zuigerstop koopt. Zodat je de vario stil kan zetten en makkelijk de halfpoulielos los kan draaie zodat je bij je vario kan.

Jaa ik was ook van plan vario ring eruit te gaan halen.
Heb me er afgelopen tijd dus erg in verdiept en weet ongeveer uit me hoofd hoe dat moet. Maar waar is zo'n zuigerstop nou precies voor?
Dat ook met een vario-sleutel kan weet ik.
Maar draaid je vario dan altijd of hoe zit dat
 
Een zuigerstop komt op de plek van de bougie. De naam zegt het eigenlijk al, hij stopt de zuiger. Als de zuiger dan klem zit tegen de zuigerstop kan hij niet meer op en neer waardoor je je vario ook niet meer kan ronddraaien. Zodat je met gemak er een ringsleutel op kan zetten en los kan draaie. Je kan het dan ook weer vast draaien. Draai je vario de andere kant op, zachtjes, zodat hij rustig weer tegen de zuigerstop komt. Dan kan je hem weer vast draaien. Als je de zuigerstop erin hebt spreekt het eigenlijk voor zich. Kijk wel uit dat je zuiger niet te hard tegen de zuigerstop komt.

De koppeling sleutel gebruik je uiteraard voor de koppeling. Je zet hem daar in het koppelngshuis klem zodat je hem tegen kan houden, en met een ringsleutel kan los draaien. Deze krijg je er neit af met alleen een zuigerstop. Omdat de koppeling apart ook nog kan rond draaien. Wel is het verstandig om jevario eraf te hebbe als je met je koppeling bezig bent i.v.m. de v snaar.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :p Zo niet PM dan maar ff ;)
 
Back
Top