Beta Quadra "Probleem" Hoe voer ik hem goedkoop op ?

Status
Not open for further replies.

NobodyJunior

Well-Known Member
Hallo iedereen,
Ik denk, ik val met de deur in huis... Ik maak mijn eerste post meteen een brein-breker.

Ik heb een Beta Quadra, die na een tijdje erop gereden te hebben, toch voor mijn doen te zacht gaat. Zijn top ligt nu op 70 km/u op mijn teller, maar die 70 haal ik pas, als ik heel lang vol gas rijd, alles is er standaard aan, dus het lijkt me dat de uitlaat o.i.d. me gerotozooid is.

Maar in ieder geval, ik wil dus sneller laten gaan, nu had ik al een cilinder, carb en uitlaat overwogen, maar dan kom ik op een totaal bedrag van 300 euro, en ik kan maar 200 spenderen op dit moment.

Nu vraag ik me dus af, als ik bijv. een Yasuni R (Ik heb vernomen dat die niet zo'n heel hard geluid maakt, dus een uitkomst voor mij) eropgooi, of ik dan een top van 100 kan halen...

100 is mijn streven, kan een van jullie mij vertellen hoe ik simpel en snel dit voor elkaar krijg ? Ik hoor het wel...
Groet,
NobodyJunior
 
Advertisement - register to remove this

100 op tellertje lukt wel. Je kan er een yas r opgooien of een van dezelfde uitlaten in die range zoals: stage 6 pro, shot, bida s2 enz. Dan een multivar ofzo. Eventueel een langere overbrenging.
 
kaj said:
100 op tellertje lukt wel. Je kan er een yas r opgooien of een van dezelfde uitlaten in die range zoals: stage 6 pro, shot, bida s2 enz. Dan een multivar ofzo. Eventueel een langere overbrenging.

Maar, de Yasuni R word dus wel aangeraden ? En als ik zonder een multivario (neem aan dat een "var" een vario is) en die langere overbrenging ga rijden, MET de Yasuni, zal ik dan mijn snelheid ook halen ?

Ook nog een vraag in het algemeen:
Sommige ophangingen van me kappen zijn kapot, nu zat ik te denken wat te gaan stuntelen met draadendjes dwars door me scooter, om ze bij elkaar te houden.... Vind de hr. Blauw (Politie) dat ook een goed idee, of is dat instabiel ofzoiets ?
 
NobodyJunior said:
Maar, de Yasuni R word dus wel aangeraden ? En als ik zonder een multivario (neem aan dat een "var" een vario is) en die langere overbrenging ga rijden, MET de Yasuni, zal ik dan mijn snelheid ook halen ?

Ook nog een vraag in het algemeen:
Sommige ophangingen van me kappen zijn kapot, nu zat ik te denken wat te gaan stuntelen met draadendjes dwars door me scooter, om ze bij elkaar te houden.... Vind de hr. Blauw (Politie) dat ook een goed idee, of is dat instabiel ofzoiets ?

Het is gewoon even goed afstellen! Om te beginnen:
Uitlaat: Yasuni R, Bidalot s2, Gianelli shot.
Vario: Malossi Multivar sport, Hebo vario.

Beetje afstellen. En als je dat nog niet tevreden bent kan je meer aanpassingen doen.
 
kaj said:
Het is gewoon even goed afstellen! Om te beginnen:
Uitlaat: Yasuni R, Bidalot s2, Gianelli shot.
Vario: Malossi Multivar sport, Hebo vario.

Beetje afstellen. En als je dat nog niet tevreden bent kan je meer aanpassingen doen.


Ervan uitgaande dat een Vario vrij simpel te verwisselen is, heb ik nu (bron: euroscooters.nl)
Yasuni R á 160 euro (Alu. demper)
En de vario zou rond de 55 euro zijn... is dit het enige wat ik moet, om mijn 100km/u te halen ?

*Ik moet nu werken, de hele avond, dus als ik geen reactie geef hebben jullie de reden*
 
NobodyJunior said:
Ervan uitgaande dat een Vario vrij simpel te verwisselen is, heb ik nu (bron: euroscooters.nl)
Yasuni R á 160 euro (Alu. demper)
En de vario zou rond de 55 euro zijn... is dit het enige wat ik moet, om mijn 100km/u te halen ?

*Ik moet nu werken, de hele avond, dus als ik geen reactie geef hebben jullie de reden*

de 100 haal je 123 niet. Misschien helemaal niet. Op teller 100 is miss 75 tot 85 echte. Dan mag je al heel blij zijn als je dat met standaard cilinder haalt. Beter haal je die yas r en vario 2dehands! Beide zijn makkelijk te vervangen. Onder de how-to's staat het een en ander.
 
100 echte kilometers met een orgi cilinder is zeer moeilijk te halen hoor, het lijkt me dat er een minarelli blok onder je scoot hangt, ik haalde met een yasuni R een 17,5 mm carbje een malossi multivar en tp koppelng een stugge 85 kilometer per uur, echt hard gaan met een orgi cilinder is moeilijk, maar als je je teller gelooft zul je de 100 km wel halen;) beter kun je idd een vario en uitlaatje makkelijk 2ehands verkrijgen, scheelt je een hoop gelden je houd nog eens geld over voor bijv een andere carb of koppeling. hier heb je meer aan dan alles nieuw. voor de rest is een yasuni R een goede uitlaat, aardig veel vermogen en een mooi beschaafd dof geluidje, als je een variotje aanschaft zal ik alsk jouw was een hebo of doppler variotje aanschaffen, die van malossi willen nogal snel slijten, en die van polini de ( speedcontrol) geeft bij vele een vage dip in het toerenverloop, daar zit je dus ook niet op te wachten. enne ff over die kappen, de politie zal er nie tmoeilijk over doen, als je licht , remmen en snelheid maar okey zijn, je een certificaatje in bezit hebt en een lopende verzekering dan is er niks aan de hand
 
kappen kan je best netjes oplossen door kleine gaatjes te boren en met tywraps netjes aan elkaar te zetten. ze zullen er nix over zeggen.

Quadra kappen zijn namelijk ook best moeilijk nog te krijgen

technische gedeelte is hierboven al aardig beantwoord :)
 
Bedankt, ik denk dat ik eruit ben: een 70cc cilinder en een Yas R, een cilinder heb ik al eerder vervangen, en alleen de zuigerveren vergeten erop te doen, maar daar kwam ik zelf achter, dus dat voertuig loopt nu (rijden doet hij ook)...
Ik denk dat ik met 250 euro een end kom in mijn buurt (woon in Zandvoort, is vlakbij Haarlem)
Wat betreft de kappen-tips... bestaan er niet een soort ijzertjes ofzoiets, die ik aan me frame kan maken, en dan me kap eraan vast maken ?
Ik heb op dit moment 280 euro tot mijn beschikking...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top