This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Hoe verwijder ik de krukas en het koppelingshuis?

Manu76

Burn and rise...
Zoals de titel vraagt.

Zie foto, blok is van een peugeot fox maar lijkt me in grootte lijnen hetzelfde?
En hoe verwijder ik het koppeling huis?
(Eingelijk 2 vragen)

Gezien het mooie weer ben ik wat aan het knommelen.

Groet Manuel
 

Attachments

  • 15554121628207315407630670981037.jpg
    472.2 KB · Views: 14
  • 15554123539207897547079178639167.jpg
    436.7 KB · Views: 13
  • 15554123844383831055384101488664.jpg
    325.8 KB · Views: 12
  • 15554124156217935166799823787315.jpg
    454.2 KB · Views: 15
Last edited:
je zult sowieso een koppelingsleutel voor je koppeling en pullytrekker voor je ontsteking moeten gaan halen, variateurblokkeersleutel voor je vario. Verfstripper ga je ook nodig hebben om je carterhelften te verhitten.


Heeft je as radiale speling dan?
 
Super voor je bericht NTTman. Zijn dit universele blokkeer tangen? Want voor die ene keer ga ik nog niet meteen een blokeersleutel halen. Tenzij het echt noodzakelijk is.

Nee er zit geen radiale of axiale speling op. Ik wil gewoon eens kijken hoe dat moet om te leren. Hier kan ik nog wat aan verkloten mocht het zo zijn. blok komt uit een peugeot fox. De fox is weg.
 
Ja die zijn er wel, en t kan natuurlijk ook gratis op een beunmanier
Als je nog een moer over hebt kun je het met een hamer en een stevige scherpe beitel proberen, mol je wel de hele moer mee maar het werkt wel.
Daarna vastzetten met je andere moer als je klaar bent.
Heb het vroeger als tiener ook wel eens gedaan, heel stuk er uit en toen kwam die zo los, daarna gewoon weer erop gedraaid
Geleerd van mn pa, beunhaas dat ie is.
Echt duur zijn die dingen niet
 
Je hebt een passende vliegwiel trekker voor nodig die je in de binnen schroefdraad van die koppelingshuis / vliegwiel draait..
Werkt het zelfde als een vliegwiel van de onsteking verwijderen..

Voor de krukas moet je eerst het riempje eraf halen en zorgen dat alle onderdelen rond de krukas eraf zijn, en dan het blok splitsen.

 

Hoi eurokit,

Ik zou niet weten hoe ik zo'n ding moet gebruiken.(En de fox heb ik niet meer)

En dat splitsen, is dat altijd de gang van zaken om een krukas te vervangen? Bij elke scooter?

En na het splijten, blijft die toch niet meer aan elkaar zitten? Hoe zit dat dan? Zitten toch geen schroeven in dat kleine gedeelte?

Maar morgen ga ik eens rustig kijken hoe dat achter de carter klep zit. Op zoek naar een cartersensor?! Enz. Evt. Splijten helmbak monteren enz.

Groetjes,
Manuel.

P.S. ik weet nog steeds niet hoe ik een begrenzer moet inbouwen gezien mijn cdi en gebrek aan kennis over dit onderwerp terwijl ik een kabelboom heb gezien voor mijn type maar met een andere CDI aansluiting. Huh?
 
Gewoon krukas moer los draaien en dat ding erin draaien tot helemaal het einde.. Dan de bout vast draaien..

Dan komt na wat kracht het vliegwiel zo eraf.