This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Hoe sluit ik mijn oliepomp goed af?

andy123

Well-Known Member
Hallo,

Ik ben van plan mijn oliepomp eruit te halen omdat ik wil 100% zeker zijn als ik over de weg scheur...
Nu is mij vraag hoe sluit ik het beste af?
Het aandrijftandwieletje van de pomp verwijderen en ingang van de pomp afdichten zodat gij geen lucht kan zuigen?
Is dit een correcte manier?

Ik rijd mee een Suzuki SMX 50 met een getunde 50cc cilinder, een Ninja low boy uitlaat en een onbegrensde luchtfilter welke menging zou goed zijn?? 1:50? 1:40? 1:35?

Srry voor de herhalende vraag maar ik vind geen duidelijk antwoord in de search....

Merci
 
dat tandwieltje moet je laten zitten anders is het waterpomp radje uit balans heb ik zo ooit gehoord.. alleen het nippeltje op je carb. dichtmaken
 
Originally posted by Nrg^Extreme
dat tandwieltje moet je laten zitten anders is het waterpomp radje uit balans heb ik zo ooit gehoord.. alleen het nippeltje op je carb. dichtmaken

Ahzo, maar dan draait het pompje toch droog?? en gaat het stuk?? Of moet je de in en uitgang van het pompje dan aan elkaar verbinden met wat olie, zodat het in werking blijft??
 
kan ook gewoon je pomp erop late zitte en je al je olie uit je tankje late lopen slangetjes en alles erop laten zitte behalfe die van je gas
 
Originally posted by 80cc"rsje"
kan ook gewoon je pomp erop late zitte en je al je olie uit je tankje late lopen slangetjes en alles erop laten zitte behalfe die van je gas

Zie vorige post :X
 
Originally posted by Nrg^Extreme
dat tandwieltje moet je laten zitten anders is het waterpomp radje uit balans heb ik zo ooit gehoord.. alleen het nippeltje op je carb. dichtmaken
Dat is bij piaggio blokken ja , het gaat hier om een Suzuki blok dus weet niet hoe dat zit.

Ik denk dat je het beste de hele oliepomp eruit kan halen en je olietank eruit of gewoon tankje leeg laten lopen.
 
Kan je oliepomp er niet helemaal af en dat je er dan in dat gaat een busje in perst oid? Kon bij een Honda NSR blok wel weet ik iig. Busje op maat laten draaien en als de mogelijkheden er zijn laten persen en anders er gewoon in slaan?

Zou je pics kunnen posten van hoe het bij jouw blok er van buiten en van binnen eruit ziet? Dan heb ik misschien wel wat andere ideeen.
 
de oliepomp moet je er af halen samen met het tandwiel wat het aandrijft, scheelt theoretisch ook nog vermogen , alles wat niet mee hoeft te draaien weghalen . en dan het gat dichtmaken met een aculon/alu propje.
 
Oliepomp eraf halen, en gat dicht maken hoe dan ook, wel op nette manier natuurlijk, geen kranten ofzo erin gaan proppen8P 8P
en tandwielen t liefst er ook nog uithalen zoals melf #50 ook al zei, dat lijkt mij de beste manier