hoe scooter goed laten optrekken ?

bobby_123

Well-Known Member
hallo ik heb de volgende vraag men scooter trekt nogal sloom op en gaat in 2 stukken eerst traag en dan schiet hij er van door hoe kan ik dit probleem weg krijgen ???

heb nu 4.5gram gewichtjes erin steken
en koppelling een verstelbare stage 6 koppeling met witte drukveer en witte trekveertjes heb totaal geen idee welke trekveertjes de welke zijn en welke het beste bij mij scooter passen
 
Advertisement - register to remove this

dit is een kwestie van afstellen ,en dit is nooit van te voren te zeggen , je zult dus gewoon een aantal drukveren , setjes trekveren en een aantal setjes rollen minimaal moeten kopen om dit goed te KUNNEN afstellen..
 
ik heb nu nieuw gewichtjes besteld 4.0gram

en welke trekveertjes zijn de welke want er zijn toch verschillende

ik heb nog nieuw rode ,zwarte, enzow liggen maar aan de kleur kan je toch zien welke de heel straffe zijn en welke minder ???, bestaat er geen soort lijst met de verschillende kleuren en hoe hard ze zijn ergens onlinee ??

want heb er nu witte insteken maar hoe weet ik nu dat deze niet te hard zijn voor men setup
 
dat is per merk veren verschillend , en bovendien moet je ze allemaal hebben om te kunnen testen welke het beste zijn ,net als de variorollen en drukveren..

het valt gewoon niet te zeggen wat er bij jou in moet ..
 
Hoi ik ben Izzy ik ben hier nieuw maar ik een vraagje hoe kan ik een peugeot zenith met een standaart blok en 7,5 gram vario rollen eronder en een technigas uitlaat maar gaat 30Km per uur dus er is iets niet goed denk ik maar wat als een van jullie me kan helpen zou ik blij zijn Avast bedankt. Gr.Izzy
 
naar een lange tijd klooien met de carburateur en sproeiers vervangen wilt nog altijd voor geen meter lopen heb alle sproeiers geprobeer van 60 tot 70 geen 1 wilt deftig lopen

mss zit het probleem in een mss versleten carburateur zou ik mss over moeten gaan naar een 17.5 carburateur voor men setup ????
 
daar zou ik vooral aan beginnen als je nu al niet eens dit voor elkaar krijgt 8P

ik hebje overigens al gezegd dat je de boel goed moet afstellen , de aandrijving dus , rollen , drukveren en trekveren!!
 
Wat Melf al zegt.. eerst carb AFSTELLEN, niet wat met sproeiers gokken maar kijken/weten wat je doet. En daarna variogebeuren afstellen, want op je openingspost afgaande is het puur een kwestie van te zwakke trekveren en/of te zware rollen..
 
heb afgaande van de 70 sproeier die er in stak 1 maat telkens naar beneden gegaan maar op sproeier maat 66 stotterd hij teveel benzine 62 krijgd hij niet genoeg benzine en op maat 64 blijfd de bougie zijn zwarte kleur behouden en als ik gas geef gaat hij bena niet vooruit en soms schiet hij ineens weg en dan weer trg traag soms heeft hij goesting om te willen vertrekken maar krijg het niet opgelost dus dacht als ik nu een originele afgestelde carbu (17.5) van het fabriek steek op men brommer dat het wel opgelost zou zijn en in 1 keer een 70cc kopen voor meer power ik heb al zoveel geld geinvesteerd in nieuwe onderdelen en het geraak maar niet opgelost
 
een 17,5mm er zo op zetten is nooit in 1 keer goed...

en als je groter gaat dan 70? want soms kan het LIJKEN dat ie te arm staat , of te rijk..

maar even bij het begin beginnen nu , wat voor scooter? wat voor carburateur? handchoke? autochoke? wat voor luchtfilter?

en wat voor setup?
 
het is een mbk next generation

12mm delorto originele carburateur

handshoke met juist nieuw bolletje en veer in de carburateur

originele luchtfilter met prop er nog in en nieuw luchtfilter element

nog niet zo lang geleden nieuwe blauwe carenzi 50cc

nieuwe yasuni r black edition met carbon demper

originele vario met 4gram gewichtes en nieuwe gradenplaat

verstelbare stage 6 koppeling met witte drukveer en witte trekveertjes ook nog maar juist nieuw erop buiten de trekveertjes
 
nog 1 ding vergeten zeggen als ik naar sproeier maat 70 ging kwam er veel rook uit de uitlaat en zelfs niet verbrand mengsel denk ik een zwarte smurie gelijk op je bougie als je die er uithaald kwam uit de uitlaat gedrupt
 
Back
Top